دانش‌آموزان همدانی در طرح «کودک و همیار طبیعت» شرکت کردند

طرح «کودک و همیار طبیعت» با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش آموزان با منابع طبیعی و ترویج فرهنگ نگهداری از طبیعت در همدان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- شاهرخ شجاعی فر  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان گفت: اجرای این طرح گامی بلند به منظور ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز برای حفظ طبیعت محسوب می‌شود.

او گفت:طرح کودکان دوستدار طبیعت به صورت هدفمند و با هدف آشنایی دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی مناطق شهری و روستایی اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان گفت:همچنین با ارائه آموزش‌های مرتبط با منابع طبیعی تحت عنوان طرح آموزشی ترویج و فرهنگ‌سازی منابع طبیعی در مدارس زمینه مشارکت افراد برای حفظ و احیای منابع طبیعی با همکاری جمعیت هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و آموزش و پرورش فراهم خواهد می‌شود.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

شجاعی فر گفت:علاقمندان برای مشارکت در طرح همیاران طبیعت (دانش آموزی و مروج) و توسعه و ترویج فرهنگ طبیعت دوستی می‌توانند از طریق سامانه http://hamyartabiat.frw.ir ثبت نام کنند.

برگزاری اردو‌های فرهنگی تربیتی بازدید از طبیعت همراه با کلاس‌های آموزشی مرتبط با منابع طبیعی هم از برنامه های این طرح است.

 به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان به افراد کارت عضویت «همیار طبیعت» اعطا می‌شود تا به عنوان یک عضو افتخاری علاوه بر ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها، مراتب مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و یا تخریب و تصرف عرصه‌های طبیعی از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت گزارش کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارسطو یاحق
۲۰:۴۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
من تازه ثبت نام کردم اما امیدوارم که برای طبیعت مفید باشه