هزینه کرد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت کردستان برای بیماران کرونایی

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی زیرپوشش این بیمه در استان در بخش‌های بستری و سرپایی هزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - انور اسماعیلی گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده تا کنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی تحت پوشش این بیمه در استان هزینه شده که دو سوم آن در بخش بستری و یک سوم نیز در بخش سرپایی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت :از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد بخش سرپایی بیماران بیمه شده مبتلا به این ویروس، توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

به گفته او در مجموع تاکنون ۹۰ درصد هزینه تمام بیماران کرونایی یا غیرکرونایی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و ۷۰ درصد کسانی هم که تحت نظر اورژانس باشند توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

اسماعیلی گفت: براساس بخشنامه‌ای که از سازمان ارسال شده از اول اسفند امسال ارائه خدمات ویژه بستری بیماران در بیمارستان و بخش اورژانس برابر شده و در هر ۲ مورد ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت و ۱۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند دعوت کرد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد خود را بیمه کرده و از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.