آمریکا تجهیزات و نیروهای بیشتری به شرق اروپا می‌فرستد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد علاوه بر نیروهایی که پیش‌تر به شرق اروپا فرستاده شده‌اند ۸۰۰ سرباز آمریکایی نیز از ایتالیا به منطقه بالتیک خواهند رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - درپی به رسمیت شناختن استقلال جمهوری دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ۸۰۰ سرباز آمریکایی نیز از ایتالیا به منطقه بالتیک خواهند رفت.

به گزارش الجزیره، پنتاگون اعلام کرد علاوه بر تجهیزات و نیروهایی که پیش‌تر به شرق اروپا فرستاده بود، ۸ جنگنده اف۳۵ (F-35) از آلمان به مناطق مختلف در جناح شرقی ناتو حرکت خواهند کرد.

ارسال نیرو و تجهیزات ارتش آمریکا به نزدیکی مرزهای روسیه در حالی انجام خواهد شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته دستور اجرای یک مأموریت حفظ صلح در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را صادر کرد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین با اعلام این‌که ۲۰ هلیکوپتر تهاجمی آپاچی از آلمان به سمت منطقه بالتیک حرکت خواهند کرد، افزود ۱۲ هلیکوپتر تهاجمی آپاچی نیز از یونان به سمت لهستان خواهند رفت.

در حال حاضر روابط روسیه با اوکراین که از زمان الحاق کریمه رو به وخامت رفته بود، متشنج شده است و البته مداخله‌های غرب و در راس آن‌ها آمریکا نیز به بدتر کردن اوضاع منجر شده است.

همزمان با افزایش تنش‌ها رئیس‌جمهور روسیه گفته است توافق صلح مینسک مدت‌ها قبل از به رسمیت شناخته شدن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، از بین رفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اینا خواب همشون پاشون رو گردن مونده نمیخان بلند بشن
آخرین اخبار