کاهش قیمت کالا‌ها با درج قیمت تولیدکننده در استان قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین از کاهش ۵تا۶۳ درصدی قیمت کالا‌ها با درج قیمت تولیدکننده خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - افضلی گفت: از یک دهه قبل همزمان با پدیده فروشگاه‌های بزرگ، با افزایش قیمت‌ها رو به رو شدیم و در نهایت واحد‌های تولیدی بر اساس شرایط فروشندگان عمده که بخش وسیعی از آن‌ها همین فروشگاه‌های بزرگ بودند، به درج قیمت‌های غیرواقعی اقدام می‌کردند و کالای تولیدی به عنوان مثال با ۵۰درصد تخفیف عرضه می‌شد که در این حالت فروشگاه‌های بزرگ از واحد‌های فروشنده خرد، بیشتر سود می‌کردند.

 بررسی‌ها و مطالعات عمیقی از سوی وزارت صمت انجام شد و واحد‌های تولیدی بر اساس قیمت تمام شده اقدام به درج قیمت بر روی کالا‌های تولیدی مورد نیاز مردم می‌کردند، اما به دلیل نبود نظارت، شاهد افزایش قیمت‌های کاذب اقلام مورد نیاز مردم بودیم که تخفیف‌های درج شده هم غیرواقعی بودند و در نهایت شاهد یک نوع تقلب در گرانفروشی بودیم.

از بیست و هفتم آذر، تولیدکنندگان باید به جای درج قیمت مصرف کننده، قیمت کالای تولید شده به همراه ۹درصد ارزش افزوده را بر روی برخی کالا‌ها درج کنند و پس از اجرای این طرح شاهد بودیم که در برخی از کالا از ۵تا۶۳ درصد قیمت‌ها کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: به عنوان مثال یک واحد تولیدی در استان قزوین می‌گفت انجمن ما اجازه نمی‌دهد آب معدنی را به قیمت هزار و ۲۰۰تومان بفروشیم و باید همنوا با سراسر کشور به قیمت ۴هزار تومان به فروش برسانیم، این در حالی است که هم اکنون قیمت آب معدنی به ۲هزار تومان در بازار کاهش پیدا کرده و پس از افزایش هزنیه‌های ارزش افزوده و حمل و نقل، در بدترین حالت آب معدنی با قیمت ۲هزار و ۶۰۰تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

 در حال حاضر قیمت برای مصرف کننده واقعی شده و کاهش پیدا کرده و سود حاشیه دروغین بر روی کالاها، حذف شده است.

 بازرسان جهاد کشاورزی، صمت و بسیج  بر روی بازار و روند فروش کالا نظارت می‌کنند و فروشنده‌ها فقط مجاز هستند فقط تا ۳۰درصد بر روی قیمت تولید شده کالا اضافه کرده و هزینه نهایی را از مشتری دریافت کنند.

 استان قزوین به رتبه نخست درج قیمت تولید بر روی کالا‌های تولیدی در کشور رسیده است و در مرحله بعدی به درج قیمت تولیدکننده به اضافه ۳۰درصد سود در فروشگاه‌های بزرگ و خرده فروشی‌ها اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار