اعتصاب کامیون داران کانادایی برای واشنگتن دردسرساز شد

گروهی از کامیون داران آمریکایی با الگو گرفتن از معترضان کانادایی در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی قرار است در واشنگتن تجمع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- گروهی از کامیون داران آمریکایی با الگو گرفتن از همکاران خود در کانادا در اعتراض به سیاست‌های دولت در اجرای محدودیت‌های کرونایی روز گذشته از کالیفرنیا به سمت واشنگتن به راه افتادند.

به گفته خبرگزاری رویترز، ده‌ها کامیون ۱۸ چرخ به همراه برخی مینی بوس‌ها و ون‌های مسافربری روز گذشته از آدلانتوی کالیفرنیا به سمت واشنگتن حرکت کردند. این کامیون داران که خود را "کاروان مردمی" نامگذاری کرده اند قرار است در یکی از بزرگراه‌های اصلی واشنگتن دی سی اعتصاب و به سیاست‌های دولت در اجرای طرح‌های کرونایی اعتراض کنند.

ران کولمن، یکی از همین کامیونداران معترض در این باره گفت: این حرکت برای آزادی‌های ما، حقوق بشر ما و آزادی‌های مدنی ما در جامعه لازم است. همه ما خواستار لغو قوانین اضطراری برای مقابله با همه گیری کرونا هستیم.

نیرو‌های امنیتی واشنگتن می‌گویند به تمامی بخش‌های امنیتی دستور آماده باش داده اند. حدود ۴۰۰ نیروی امنیتی نیز از بخش گارد ملی کلمبیا به واشنگتن اعزام شده اند. حدود ۳۰۰ نیروی نظامی و امنیتی نیز در خارج از واشنگتن در حالت آماده باش به سر می‌برند تا در صورت لزوم وارد پایتخت آمریکا شوند.

نانسی پلوسی هم در این رابطه گفت: تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای سخنرانی هفته آینده جو بایدن در واشنگتن اتخاذ شده است.

انتظار می‌رود این کاروان مردمی نهایتاً در کمتر از ۱۰ روز آینده وارد واشنگتن شوند. برایان بریس، یکی دیگر از کامیون داران معترض گفت: ما تا زمانی که پاسخی برای خواسته هایمان دریافت نکنیم هرگز از واشنگتن نخواهیم رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار