حمایت پارلمان کانادا از ترودو برای سرکوب معترضان

پارلمان کانادا از تصمیم نخست وزیر این کشور برای استفاده از اختیارات اضطراری برای پایان دادن به اعتصاب معترضان حمایت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- پارلمان کانادا حمایت همه جانبه خود را از جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور برای استفاده از اختیارات اضطراری به منظور پایان دادن به هفته‌ها اعتصاب کامیون داران معترض و پاکسازی آن‌ها از خیابان‌های اُتاوا را اعلام کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، قانون استفاده از اختیارات دولتی در شرایط اضطراری روز گذشته با ۱۸۵ رای موافق در مقابل ۱۵۱ رای مخالف در پارلمان کانادا به تصویب رسید و دموکرات‌های چپ گرا در این زمینه حمایت حداکثری خود را از دولت لیبرال اعلام کردند.

اما برخی مخالفان دولت تدابیر اتخاذ شده از سوی ترودو در روز‌های اخیر را سوء استفاده آشکار از قدرت سیاسی تلقی کرده اند و بار‌ها در این زمینه از دولت انتقاد کرده اند.

روز گذشته جاستین ترودو با اشاره به نگرانی‌های واقعی در مورد تهدیدات معترضان در روز‌های آینده در جمع خبرنگاران گفت: دولتش برای مقابله با اعتصاب کنندگان به استفاده از اختیارات اضطراری نیاز دارد. ترودو در این باره تاکید کرد: نگرانی‌های واقعی برای روز‌های آینده هنوز به قوت خو باقی است و ما باید با ابزار‌هایی که در اختیار داریم مانع پیشرفت این اعتراضات شویم.

پلیس در روز‌های گذشته به پاکسازی معترضان از خیابان‌های اُتاوا پرداخته و در این مدت بیش از ۱۹۱ نفر را دستگیر و ۷۹ خودرو را مصادره کرده است. ترودو از مردم کانادا خواست تا برای مهار همه گیری کرونا با دولت همکاری کنند، او در این باره تاکید کرد: ما نمی‌دانیم این همه گیری چه زمانی پایان می‌یابد، اما این به این معنا نیست که به عنوان یک ملت نمی‌توانیم راه‌هایی برای مهار آن پیدا کنیم.

معترضان بیش از سه هفته است به سیاست‌های دولت در زمینه درمانی و بهداشتی و کنترل همه گیری کرونا معترض هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کلا بلد نیستن با زبون خوش مشکلات رو حل کنن و فورا میرن رو مود کشتن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کانادایی = وحشی آمازونی
آخرین اخبار