نماینده مردم اصفهان درمجلس:

اصفهان در زمینه توسعه صنایع به اشباع رسیده

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:استان اصفهان در زمینه توسعه صنایع به اشباع رسیده است و دیگر ظرفیت اجرای طرح‌های بیشتر را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مهدی طغیانی گفت: نزدیک به ۲ هزار طرح توسعه در استان اصفهان وجود دارد در حالی که سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آبخوان‌ها برداشت می‌شود و براین اساس باید توسعه صنعت مطابق با شرایط جغرافیایی استان از جمله محدودیت آب و آلودگی هوا باشد.

برای اجرای طرح‌های توسعه صنعت در استان هیچ گونه نظارتی را شاهد نیستیم در حالی که باید برای توسعه صنایع از جمله آنچه در منطقه ویژه اقتصادی شهرضا مشاهده می‌کنیم از طرح‌های راهبری برای رفع آلودگی‌ها استفاده شود.

او خواستار تغییر سبک زندگی در شهر‌های صنعتی از جمله اصفهان شد و گفت: این تغییرات و نگاه به طرح‌های توسعه‌ای را باید از سطح مدیریتی شکل بگیرد.

عمده پروژه‌های موجود در اصفهان تنها سرمایه‌گذاری است، اما نرخ بهره‌وری منفی است و دوران رکود را در بسر می‌بریم.

او می‌گوید در بهترین اقتصاد‌ها نرخ طبیعی بیکاری پنج درصد است و در تمامی جوامع همواره این تعداد افراد به‌دنبال یک شغل خوب هستند، در اصفهان بیکاری بیشتر میان دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس به بالااست و ۲۸ درصد این افراد بیکار هستند.

با توجه به وضعیت موجود دراستان خواهان آن هستیم که افزایش بار جمعیت در فلات مرکزی ممنوع شود، اما شاهد ساخت ۳۲۰ هزار واحد در سال هستیم یعنی برابر افزایش یک میلیون نفر جمعیت در صورتی که با بحران تامین ۳۲۰ میلیون متر مکعب آب شرب مواجهیم.

طغیانی گفت: ۲۰۰ مجوز نیروگاه خورشیدی در اصفهان صادر شده است که هیچ اقدامی روی آن صورت نگرفته است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.