نقش تأثیر گذار مهندسان در پیشرفت، سازندگی، خودکفایی و امنیت جامعه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: اخلاق حرفه‌ای همان چیزی است که جامعه مهندسی بیش از هرچیز به آن نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به مناسبت ۵ اسفند روز ملی مهندس، درپیامی ضمن گرامی داشت این روز از نقش تأثیر گذار مهندسان و تخصص آنان در پیشرفت، سازندگی، خودکفایی و امنیت جامعه تقدیر کرد.

محمود رضایی گفت: پنجم اسفند ماه موعدی برای تکریم و پاس داشت تعهد و تفکر و تخصص مهندسانی است که توسعه ساز و تحول آفرین بوده و با تکیه بر اندیشه و عمل خود جامعۀ امروز بشری را از گذشته متمایز ساخته اند.

او گفت: دانش مهندسی در کشور ما، وامدار مشاهیر و دانشمندانی است که تاریخ ساز بوده اند و بدون تردید قسمتی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما ثمره تلاش آن‌هایی است که کوشیده اند با تکیه بر دانش و تعهد، سهمی در اعتلای جایگاه مهندسی این سرزمین داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با پیشرفت جوامع بشری وگسترش فرهنگ شهر نشینی، نقش مهندسان ساختمان در ایجاد محیط زندگی مناسب، ایمن و دوستدار محیط زیست بیشتر شد و به تدریج وظایف آنان به طور تخصصی و با ایجاد رشته‌های مرتبط در این حوزه تکمیل شد.

رضایی خلاقیت، ابتکار و نوآوری از ویژگی‌های شاخص حرفه مهندسی دانست و گفت: در اذهان عمومی مهندس تداعی کننده خلاقیت، نوآوری، حرکت و پیشرفت است؛ مهندسان در خلق زیبایی و شادابی محیط شهری و ایجاد رفاه و آسایش افراد جامعه نقش منحصر به فردی را ایفاء می‌کنند.

عمران و آبادانی رسالت تمام دست اندکاران عرصه توسعه است، فعالان حرفه مهندسی باید در جهت رویکرد‌های جامعه و با بهره گیری بر دانش و تخصص خود، مهندسی اقتصادی و حرفه‌ای را اعمال کرده و مسئولیت خود را با تکیه بر اخلاق مهندسی پیش برند.

رضایی بر جلوگیری از گسترش هرگونه تخلف یا تخلفات ساختمانی به عنوان یک نگرش و برنامه عملی و همچنین به خود مراقبتی و خود نظارتی در این حرفه مهم و فنی تاکید کرد.

او گفت: آموزش‌های ضروری و ارتقای دانش فنی در این بخش باید مورد توجه بوده و کار‌ها به اهل آن واگذار شود و در این راستا جامعه مهندسان بیش از پیش فعال و با انگیزه در کنار مردم باشند.

به گفته رضایی ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای برای اعضای جامعه مهندسی و فعالان این رشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در واقع اخلاق حرفه‌ای همان چیزی است که جامعه مهندسی بیش از هرچیز به آن نیاز دارد.

او گفت: برخورداری از اخلاق مهندسی موجب می‌شود مهندسان، کنترل کننده فعالیت‌های خود بوده و به عبارتی دغدغه‌مند منافع جامعه انسانی سلامت و امنیت عموم مردم باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: نیاز به آیین اخلاق حرفه‌ای در تمام حرفه‌ها و ازجمله حرفه مهندسی بیش از گذشته احساس می‌شود چرا که نبود اخلاق حرفه‌ای در میان اعضای جامعه مهندسی به هدر رفت جان و مال مردم منتهی می‌شود. بدیهی است برخورداری از ارزش‌های انسانی و اخلاق مهندسی می‌تواند آرامش خاطر و امنیت مالی و جانی افراد یک جامعه را باعث شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار