رضایی:

دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با حوادث جوی آمادگی لازم را داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه دستورالعمل زمستانه تا پایان فصل بارندگی به شکل صحیح و با حساسیت لازم اجرا شود، تاکید کرد که دستگاه های اجرایی جهت مقابله با حوادث جوی آمادگی لازم‌ را داشته باشند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، چهارمین جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان با محوریت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و آمادگی در جهت پیشگیری، مقابله و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارندگی‌های پیش رو به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: مدیریت حوادث نسبت به امور جاری ستاد بحران در اولویت است.

محمود رضایی با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما بازنگری، اصلاحات لازم و بروزرسانی برنامه‌های ستاد مدیریت بحران ضروری است گفت: بایستی دستورالعمل زمستانه که قبلا از طرف حوزه معاونت عمرانی استانداری و نیز اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌ها ارسال شده است تا پایان فصل بارندگی به شکل صحیح و با حساسیت لازم اجرا شود.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه با بررسی نقاط ضعف وقوت موجود، برنامه ریزی دقیق و آمادگی کامل در جهت مقابله با حوادث جوی آمادگی لازم را داشته باشند تا در این راستا انرژی و توان کمتری صرف جبران خسارت‌ها شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین ضمن ارائه راهکار‌ها و تاکید بر توجه مسئولان دستگاه‌ها و فرمانداران و بخشداران، بر لزوم تشکیل جلسه‌های فرعی و کارشناسی و عملیاتی برای مقابله با مخاطره پیش رو تاکید کرد.

رضایی ضمن گرامیداشت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جهت کنترل و ساماندهی بحران‌ها و رخداد‌های گذشته فعال بوده اند، قدردانی کرد.

او اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و سنگین پیش رو و احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی در برخی نقاط استان با توجه به سنوات گذشته را متذکر شد و گفت: ضروری است دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران از آمادگی لازم جهت کاهش خطرات و خسارات احتمالی برخوردار بوده و هماهنگی لازم بین آن‌ها انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: براساس گزارش و هشدار‌های دریافتی از اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران مبنی بر فعال شدن سامانه بارشی در کشور و استان اخطاریه‌ای به اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها ارسال شده است.

رضایی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص ضرورت دارا بودن آمادگی کامل، جهت مدیریت و مقابله با رخداد پیشرو و بروز کردن امکانات و پیش بینی اقدامات لازم در این راستا توصیه اکید کرد.

در این نشست درباره میزان بارش برف و باران در نقاط مختلف استان از روز چهار شنبه ۸ دی ماه توضیحاتی داده و اعلام شد: در شمال استان بارش برف سنگین و در برخی نقاط استان نیز بارش‌های بیش از ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی شده است. بر این اساس در چند روز آتی دو سامانه بارشی در استان فعال می‌شود که سامانه پایان این هفته قسمت شمال غرب و شمال استان و بارش‌های هفته آتی جنوب و البته همه استان را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار