اسناد از مجاری دفاتر رسمی تنظیم شود

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر می‌خواهیم جرایم و پرونده‌های قضایی کاهش یابد باید اسناد از مجاری دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -  حسن بابایی در نشست با روسای ادارات سازمان ثبت اسناد و املاک استان و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان، افزود: باید به سمت اسناد رسمی حرکت کنیم، اما متاسفانه برخی مقاومت می‌کنند.

وی گفت: سندی که در دفاتر رسمی تنظیم می‌شود یک اقرارنامه است و اقرار، قاطع دعوا است و در دنیای مدرن نمی‌توان سنتی فکر کرد.

بابایی با بیان اینکه اصلاح آیین نامه سردفتران باید در دستور کار باشد، افزود: هیچ وقت یک سردفتر، وجه و سرمایه اجتماعی خود را با یک تخلف از بین نمی‌برد و اصلا بحث تخلف در میان سر دفتران صفر است و باید در اصلاح مقررات ناسخ و منسوخ تلاش کنیم.

بابایی اضافه کرد: تمامی مقررات و آیین نامه‌های ناسخ و منسوخ را در پنج مجلد جمع آوری کرده ایم که به زودی چاپ می‌شود.

وی گفت: یک قانون جامع ثبتی و قانون جامع زمین نیاز داریم، چون نمی‌توان با این آشفتگی کار کرد.

این مسوول افزود: امور مردم متمرکز در دفاتر اسناد رسمی است و طرح‌ها و جلسلات مختلفی در این زمینه داریم و با تعصب برای رفع مشکلات سردفتران کار می‌کنیم.

وی افزود:می خواهیم ۲۰ خدمت را به دفاتر سمی برون سپاری کنیم که موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات و افزایش رضایتمندی می‌شود.

۴۰۰ بخشنامه سردفتران اصلاح شد

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم درباره اصلاح آیین نامه و بخشنامه‌های ثبت اسناد، گفت: تا الان ۴۰۰ بخشنامه اصلاح شده و امیدواریم تا ۱۲۰۰ بخشنامه در حوزه اسناد، اجرا و املاک تا پایان سال اصلاح شود.

مهدی اقبال گفت: تمامی انتخابات سردفتران منوط شده به اینکه ابتدا بررسی صلاحیت آن‌ها صورت گیرد و بعد از تایید صلاحیت‌ها انتخابات برگزار شود.

وی در خصوص درآمد سردفتران گفت: امسال سهم ۱۵ درصد درآمدی سردفتران ۴۸۲ میلیارد تومان بود در حالی که سال گذشته ۶۲۵ میلیارد بوده است.

اقبال افزود: به کانون تاکید کرده ایم که باید به سمت درآمدزایی و کار‌های اقتصادی بروند و باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.