کاخ سفید: همه گزینه‌ها علیه روسیه روی میز هستند

کاخ سفید از تحریم ۲ مؤسسه بزرگ مالی روسیه خبر داد و اعلام کرد همه گزینه‌ها از جمله جدا کردن روسیه از سوئیفت در دسترس و روی میز هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره تحولات اوکراین مدعی شد: «آمریکا در کنار مردم اوکراین است که از حمله بی‌دلیل روسیه رنج می‌برند. پوتین دیپلماسی را رد کرد و جنگ را انتخاب کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول برقراری امنیت در جهان است.»

به گزارش الجزیره، کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد که: «امروز ما دو مؤسسه بزرگ مالی روسیه را تحریم کردیم. دارایی‌های ۳ بانک دیگر را مسدود خواهیم کرد که مجموع دارایی‌های آن ۷۰ میلیارد دلار است.»

تحریم‌های مالی بخش کوچکی از پاسخ ما به تهاجم روسیه است

کاخ سفید مدعی شد: «تحریم‌های مالی بخش کوچکی از پاسخ ما به تهاجم روسیه است. روبل ارزش بیشتری از دست داد و سهام روسیه سقوط کرد. پوتین برای ما چاره‌ای نگذاشت و ما می‌خواهیم کاری را که انجام داد به شکست تبدیل کنیم.»

کاخ سفید با بیان این‌که «هزینه استقراض دولت روسیه ۱۰ درصد افزایش یافت»، اعلام کرد: «عواقب تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به مرور زمان آشکارتر خواهد شد. همه گزینه‌ها در دسترس و روی میز هستند، از جمله جدا کردن روسیه از سیستم جهانی سوئیفت.»

کاخ سفید مدعی شد: «ما در تحریم‌های خود شهروندان روسیه را در نظر می‌گیریم و باید انعطاف‌پذیر باشیم تا تشدید تنش را افزایش یا کاهش دهیم.»

هدف تحریم‌های ما یک شکست استراتژیک برای روسیه است

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: «تحریم‌ها علیه روسیه و هر کشوری است که در تجاوز علیه اوکراین به مسکو کمک کند. تحریم‌های ما علیه روسیه برای ممانعت از جریان عرضه جهانی انرژی طراحی نشده است.»

کاخ سفید اعلام کرد: «تحریم‌ها در طول زمان مانع از توانایی روسیه در مدرن‌سازی صنایع غیر انرژی خواهد شد. هدف تحریم‌های ما دستیابی به یک شکست استراتژیک برای روسیه است. ایالات متحده و متحدانش بیش از نیمی از واردات فناوری پیشرفته از روسیه را قطع خواهند کرد.»

راه دیپلماسی باز است اما دیگر در دسترس نیست

در این بیانیه ادعا شده است: «راه دیپلماسی باز است، اما پس از حمله روسیه، این گزینه دیگر در دسترس نیست. ما برای مدیریت ریسک‌ها آماده‌ایم و این کاری است که چندین ماه است انجام می‌دهیم. هدف تحریم‌های ما بر جریان انرژی روسیه به جهان نیست.»

کاخ سفید افزود: «ما برای پاسخ به نیاز‌های بشردوستانه در اوکراین اقدام کرده‌ایم. ما در حال ارزیابی وضعیت، تعیین اولویت‌ها و همکاری با شرکای خود برای ارائه کمک‌های لازم به اوکراینی‌ها هستیم. پرزیدنت بایدن از نزدیک اتفاقات روی داده را زیر نظر دارد و دائماً با مشاوران خود و رهبران کنگره در تماس است. ما با رئیس‌جمهور اوکراین در تماس هستیم و در حال کار برای ارائه مجموعه‌ای از ابزار‌های پشتیبانی هستیم.»

موضع ما درمورد عدم اعزام سرباز به اوکراین تغییر نکرده است

در ادامه این بیانیه آمده است: «هرگونه حمله سایبری به هر یک از اعضای ناتو مستلزم واکنش جمعی است. ما آماده پذیرش پناهجویان اوکراینی هستیم، اما معتقدیم که بیشتر آن‌ها به کشور‌های همسایه خواهند رفت. موضع ما درمورد عدم اعزام سرباز به اوکراین تغییر نکرده است. تلاش‌ها برای تقویت حفاظت در برابر حملات سایبری برای مدت طولانی ادامه داشته است. البته رئیس جمهور این قدرت را دارد که تصمیم بگیرد به یک حمله سایبری پاسخ دهد یا خیر.»

کاخ سفید همچنین مدعی شد: «ما با شرکای خود برای کاهش پیامد‌های کمبود انرژی بالقوه ارتباط برقرار کرده‌ایم. ما از گزارش‌های موثق مبنی بر گروگان‌گیری کارگران چرنوبیل توسط روس‌ها خشمگین هستیم.»

چین و کشورهای دیگر باید مشخص کنند که می‌خواهند کدام سمت تاریخ باشند

کاخ سفید اعلام کرد: «این یک لحظه حساس برای چین و هر کشور دیگری است تا مشخص کنند که می‌خواهند کدام سمت تاریخ باشند. اقتصاد چین حدود ۱۵ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد و نمی‌تواند تأثیر تحریم‌ها بر روسیه را پوشش دهد. روس‌ها شروع به احساس سنگینی تحریم‌ها کرده‌اند و آنچه اکنون برای روبل اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد.»

پیش از این اما وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا به بهانه تهاجم روسیه به اوکراین واکنش نشان داد و گفت پاسخی سخت در انتظار اتحادیه اروپا است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در سخنانی درباره تحولات اوکراین با بیان این‌که «حمله روسیه به اوکراین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و تا حد زیادی طبق پیش‌بینی‌ها انجام شد»، مدعی شد: «تحریم روسیه از طریق سوئیفت همیشه یک گزینه است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از آن وجود ندارد. اگر روسیه حمله سایبری را دنبال کند، آمریکا پاسخ خواهد داد.»

«ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز شب گذشته در جمع شماری از تاجران روسی درباره علت حمله این کشور به اوکراین توضیح داد: «خطرات در حوزه امنیت به گونه‌ای شکل گرفته که دیگر نمی‌توان به راه‌حل دیگری (غیر از گزینه نظامی) دست یافت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تزریق نفت شیل کانادا به بازارهای جهانی = کاهش قیمت نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
تحریم کالاهای روسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بستن و تعطیل کردن سفارت خانه های روسیه در اروپا و آمریکا و اخراج سفیران روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اعلام استقلال و خودمختاری چچن از روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خطوط ریلی روسیه با حملات سایبری منفجر شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
حساب های بانکی مدودف در آمریکا و اروپا مسدود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مواظب پایه های میزت باش جیگر.حنات دیگه رنگی نداره همه می دونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی میگویند همه گزینه ها روی میز هست یعنی هیچ گزینه ای نیست وبشینیم نگاه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۹:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تمام فتنه های دنیا زیر سر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
آخرین اخبار