صنعت آذربایجان‌شرقی، صنعتی خودساخته بوده که متصل به رانت نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌شرقی،گفت: صنعت آذربایجان‌شرقی، صنعتی خودساخته بوده که متصل به رانت نیست و صنعتگران استان نیز همواره با کار و تلاش در خدمت تولید و صنعت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  آقای صابر پرنیان  با بیان اینکه از استاندار محترم آذربایجان‌شرقی هم تشکر ویژه دارم که در این مدت حمایت ویژه‌ای از صنعت و رفع موانع داشته‌اند،گفت : اگر کمی کمر همت ببندیم و موانع تولید و صادرات را از بین ببریم می‌توانیم رتبه اقتصادی استان را دو پله بالاتر ببریم.

 میزان صادرات ما در سال ۱۳۹۹، ۱.۱۴ میلیارد دلار بود که در ۱۰ ماهه اخیر به ۱.۳۶۵ میلیارد دلار رسیده است و در وزن صادرات نیز منفی ۹ درصد کاهش داشتیم که نشان می‌دهد ما به سمت صادرات با ارزش‌افزوده بالا حرکت کرده‌ایم.

در حال حاضر ۱۷۵۶ کارت بازرگانی فعال و ۳۷۷ صادرکننده در استان وجود دارد و ۳۴ درصد از صادرکنندگان استان صادرات بالای یک میلیون دلار داشته‌اند که ۸۴ درصد از صادرات ما مربوط پانزده کشور اطراف و مابقی به سایر کشور‌ها انجام می‌شود.

در دو ماه گذشته و تنها در یک شهرک صنعتی ۱۲۳ مورد سرمایه‌گذاری واقعی انجام‌شده است که نشان می‌دهد میل به سرمایه‌گذاری در استان در کل کشور دارای رتبه ممتازی هستند.

صادرکنندگان برگزیده استان در دو محور شاخص عمومی و شاخص اختصاصی در قالب کمیته‌ای مشترک از خانه صنعت، اتاق بازرگانی، استانداری، سازمان صنعت معدن تجارت استان، بانک توسعه تعاون و سازمان جهاد کشاورزی و عمدتا شرکت‌هایی که صادرات بالای یک میلیون دلار و همچنین تعهد ۶۰ درصدی ارزی داشتند، انتخاب شده‌اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت و معدن ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار