رئیسی: مشکل بیمه زنان سرپرست خانوار و افراد بی‌بضاعت فورا حل شود

رئیس‌جمهور گفت: مسئله بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه سلامت برای افراد بی‌بضاعت باید به طور جدی از سوی هیات دولت پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - حجت الاسلام رئیسی این دستور را خطاب به اعضای هیات دولت بیان کرد و گفت: آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در چند روز آینده حل کند و نباید اجازه بدهیم که طولانی شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با اقشار مختلف زنان استان گیلان، از اجرایی شدن طرح بیمه زنان سرپرست خانوار خبر داده بود.

به گفته خانم انسیه خزعلی، «طرح بیمه زنان سرپرست خانوار، دورکاری مادران شاغل، تسهیلات فرزندآوری از جمله طرح‌هایی هستند که تا تکمیل آن در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.»

هفته پیش در راستای اهتمام دولت برای برخورداری اقشار کم بضاعت از خدمات بیمه، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفته بود ۱۰۰ درصد خدمات برای افراد فاقد بیمه در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر رایگان است.

به گفته محمد مهدی ناصحی، هم‌اکنون در صندوق روستایی و پوشش همگانی نزدیک به ۳۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ ضمن اینکه طرح بیمه افراد نیازمند در مناطق کم برخوردار به تعداد ۲۰۲۰ منطقه در کل کشور در حال اجراست.

با بررسی‌های انجام شده در سازمان بیمه سلامت نزدیک به ۳ میلیون نفر در مناطق کم برخوردار بیمه ندارند. این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا به شکل غیر حضوری از بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام
بیمه سازمان تأمین اجتماعی هم
مشکل دارد،ای کاش قوانین آن
کمی مورد برسی مجدد ورسیدگی
قرار می گرفت !!!!!
آخرین اخبار