بحران اوکراین تاثیر چندانی بر روند مذاکرات وین نداشته است

کارشناس مسائل بین الملل گفت:روند مذاکرات وین نشان می‌دهد که بحران اوکراین تاثیر چندانی بر آن نداشته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان - رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین الملل گفت: روند مذاکرات وین نشان می‌دهد که بحران اوکراین تاثیر زیادی بر این مسئله نداشته است. از زمانی که مذاکرات احیای برجام در وین شروع شده، توقف غیر عادی در روند کار با توجه به تحولات بین المللی نمی‌بینیم که اکنون بگوییم به خاطر بحران اوکراین این مذاکرات تاثیر پذیرفته است.

به گفته قهرمانپور، مناسبات بین الملل تابع قدرت است و قدرت تعیین می‌کند که چه توافقی پایدار بماند یا نماند. اگر به رابطه آمریکا و روسیه درباره کنترل تسلیحاتی نگاه کنیم، می‌بینیم که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد (INF) سال‌ها سنگ بنای بازدارنده میان روسیه و اروپا بود، اما آمریکا در مقطعی آن را تمدید نکرد، چون به این نتیجه رسید که می‌تواند زیر توافق بزند.

جنگ در روز‌های اخیر در اوکراین به اوج خود رسیده است. نیرو‌های روسی رسماً وارد بخش‌هایی از اوکراین شده اند و درگیری‌ها در خیابان‌های کی یف ادامه دارد. ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو چاره‌ای بغیر از حمایت از شرق‌نشین‌های روسی‌تبار اوکراین نداشته است.

در همین حال شاهد هشتمین دور از مذاکرات لغو تحریم‌های ایران در وین هستیم؛ برخی معتقدند بحران اوکراین میان آمریکا و روسیه بر مذاکرات هسته‌ای در وین تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
البته میتونه کلاس آموزشی خوبی باشه...

هیهات من الذله
به یاد سردار دلها
آخرین اخبار