طرح "آشتی با طبیعت " در ارومیه برگزار می‌شود

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح "آشتی با طبیعت" طی روز‌های ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه جاری در این شهر برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - مرتضی منافی گفت: به همین مناسبت، در استقبال از سال جدید اجرای برنامه‌های محله‌ای توسط شهرداری و استفاده از ظرفیت فرهنگسرا‌ها برای فرهنگ سازی و آموزش درختکاری به ویژه بین نسل جدید در اولویت قرار می‌گیرد.

او می گوید: برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت برای احداث پارک‌ها و بوستان‌های محله محور، کاشت نهال و درخت و گل کاری در شهر و محلات و استفاده از عناصر شهری مناسب با سال نو در دستور کار قرار می‌گیدر.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهرک‏های اطراف شهر، زمین‌های بزرگ رهاشده‌ای است که بیش از ۲۵ سال بدون استفاده مانده و محل تجمع زباله و تهدیدی برای امنیت شهروندان است که می‌توان به فضای سبز قابل استفاده برای شهروندان تبدیل کرد.

منافی می گوید: همکاری با آموزش و پرورش و برگزاری جلسات مشترک بین مدارس (شورای دانش آموزی هر مدرسه) و شورای شهر به منظور بسیج کردن دانش آموزان برای کاشت درخت در مدرسه و برگزاری اردو‌های درختکاری در تپه‌ها و زمین‌های اطراف شهر مدنظر قرار گیرد.

به گفته منافی، با توجه به کمبود و نبود فضای سبز در محلات حاشیه شهر، ضروری است که در راستای ارتقای سطح سرانه فضای سبز، گسترش این فضا در برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

او گفت: جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و نایلون‌های رها شده در طبیعت شهری برای استقبال از نوروز در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: طبیعت ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.