حمایت ارتش از تولید فیلم سینمایی دریامحور در حوزه دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده ارتش از آمادگی این نهاد جهت حمایت مادی و معنوی برای ساخت و تولید فیلم سینمایی دریامحور در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در بنیاد سینمایی فارابی گفت: ساخت آثار سینمایی دریامحور به ویژه آثاری که به بازنمایی رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می‌پردازد، قابل توجه و ستودنی است.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در این دیدار گفت: ساخت پروژه‌های بزرگ جنگی بدون کمک‌های ارتش و سپاه امکان‌پذیر نیست و از آنجا که سینمای ایران همچنان دین خود را به گنجینه پربار دفاع مقدس ادا نکرده است، ایجاد یک ساختار تعاملی پایدار بین بنیاد سینمایی فارابی و ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند روند تولید این گونه آثار را تسهیل و تسریع کند.

سید مهدی جوادی با اشاره به این نکته که تاریخ ایران نشان داده همواره توسعه تمدنی ایران زمین از ناحیه دریا بوده است، بر لزوم توجه بیشتر به جغرافیای دریایی کشور در آثار سینمایی تأکید کرد.

رئیس ستاد ارتش در ادامه به موضوع جنگ نفتکش‌ها و خدمات نیروی دریایی ارتش در اسکورت ناوگان‌های دریایی و مبارزه با دزدان دریایی در سال‌های اخیر اشاره کرد.

در جریان این بازدید، توافق شد که بنیاد سینمایی فارابی برای سال آتی، ساخت یک پروژه دریامحور را با مشارکت و حمایت مالی و معنوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود قرار دهد.

امیر سرتیپ حیدری در این بازدید با اشاره به حمایت‌های نیروی زمینی ارتش از چندین آثار سینمایی بر آمادگی این نیرو به ادامه این همکاری با بنیاد تأکید کرد.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، «هم اکنون نیز طرحی برای روایت بخشی از خدمات نیروی زمینی ارتش در مقابله با جریان‌های منافقین وجود دارد که در صورت مشارکت بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند به یکی از پروژه‌های فاخر سینمایی با محوریت خدمات و رشادت‌های ارتش تبدیل شود.»

بنابراین گزارش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از پیشنهاد فرماندهان ارتش برای تولید آثار سینمایی با مشارکت این بنیاد استقبال کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار