حماس: جنگ اوکراین، پایان سلطه آمریکا در جهان است

یکی از فرماندهان حماس اعلام کرد که جنگ اوکراین نشان دهنده پایان سلطه امریکا درجهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  موسی ابومرزوق، یکی از فرماندهان جنبش مقاومت فلسطین «حماس» با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه اظهار داشت که این جنگ نشان دهنده پایان دوران یکجانبه گرایی و سلطه آمریکا در جهان است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابومرزوق با صدور بیانیه‌ای رادیویی، اعلام کرد: «این جنگ نشان می‌دهد که دوران آمریکا به عنوان یک قدرت منحصر به فرد در جهان به پایان رسیده است، زیرا این کشور قادر به تصمیم‌گیری درمورد جنگ با روسیه نبود.»

وی با بیان این‌که از این به بعد آمریکا در سیاست بین‌المللی تصمیم گیرنده نخواهد بود، با اشاره به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت که بنابراین می‌توان در اینجا از آینده و سرانجام رژیم صهیونیستی نیز صحبت کرد. زیرا صهیونیست‌ها از حمایت کامل آمریکا برخوردار هستند.

این در حالی است که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، اواخر روز جمعه گفت که جنگ علیه روسیه به نفع آمریکا نیست و هیچ نیروی آمریکایی در اوکراین مستقر نخواهد شد.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأیید کرده بود که کشورش برای مقابله با روسیه به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد و تنها به ارائه تجهیزات نظامی و اعمال تحریم علیه روسیه بسنده کرد.

با گذشت ۳ روز از حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و غربی تحریم‌های اقتصادی و سیاسی مختلفی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند. روسیه نیز تأکید کرده است که به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار