شهرستان رابر گنجینه گیاهان دارویی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت:بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع رابر به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

ایمان کریمقاسمی گفت:کشت گیاهان دارویی در این شهرستان از اوایل اسفند آغاز شده است و تا اوایل اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

به گفته او با توجه به تفاوت ارتفاع از ۱۶۰۰ تا ۳۵۸۰ متر و همچنین وجود آب وهوای مستعد برای گیاهان سردسیری، گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل در قسمت‌های مختلف شهرستان امکان کشت بیشتر گیاهان دارویی در منطقه وجود دارد.

کریمقاسمی می‌گوید: در حال حاضر گل گاوزبان، زعفران و گل محمدی به مقدار وسیع در منطقه کشت می‌شود و کشت آزمایشی گیاهان دارویی نظیر زیره سبز، نعناع فلفلی، آویشن باغی، اسطوخدوس، بادرنجبویه، زنیان، کاسنی و رازیانه که به صورت آزمایشی کشت شده نتایج وعملکرد بسیار مطلوبی داشته است.

او با بیان اینکه اقلیم منطقه موجب رشد گیاهان دارویی زیادی در منطقه به صورت خودرو شده است، می‌گوید: این شهرستان مستعد برای کاشت انواع دیگر گیاهان دارویی من جمله آنغوزه، آلوئه ورا، کینوا وغیره است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت:گیاهان دارویی به لحاظ نیاز آبی کم و صرفه اقتصادی می‌تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان با نیاز آبی فراوان باشد.

گل گاوزبان بالاترین سطح زیر کشت در رابر

کریمقاسمی گفت:در حال حاضر سطح زیر کشت گل گاوزبان در شهرستان رابر بالاترین سطح زیر کشت را در استان دارد به طوری که در حال حاضر ۷۰ هکتار سطح زیر کشت گل گاوزبان داریم که پیش بینی می‌شود امسال نیز ۱۰ هکتار نیز افزایش کشت داشته باشیم.

او می‌گوید:همچنین سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان ۴۵۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار نیز اضافه می‌شود.

کریمقاسمی گفت:بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در بخش مرکزی و گل محمدی در این شهرستان در بخش هنزاءوجود دارد.

او می‌گوید:برداشت گیاهان دارویی از اوایل تابستان در این شهرستان آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار