شارل میشل: درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اختلاف نظر وجود دارد

رئیس شورای اروپا، اعلام کرد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا که رئیس جمهوری آن دوباره امروز خواستار آن شد مستلزم توافقی جامع است.

شارل میشل امروز گفت عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مستلزم توافق جامع ۲۷ کشور عضو است و در این خصوص، عقاید و حساسیت‌های متفاوتی وجود دارد و عضویت در اتحادیه اروپا درخواستی است که اکنون خیلی وقت است اوکراین خواستار آن است. اوکراین در نظر دارد درخواست رسمی خود را در این خصوص، مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی توضیح داد: عضویت یک درخواست طولانی مدت از سوی اوکراین است. اما نظرات و حساسیت‌های متفاوتی در اتحادیه اروپا در مورد گسترش اتحادیه اروپا وجود دارد. اوکراین یک درخواست رسمی ارائه می‌دهد، کمیسیون اروپا نیز باید نظر رسمی را خود را در این باره بیان کند و شورای اروپا نیز در این باره تصمیم خواهد گرفت.

شارل میشل ادامه داد از قصد اوکراین برای ارسال درخواست رسمی عضویت مطلع شده و در همین باره روش پیگیری را توضیح داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روز دوشنبه در ویدئویی از اتحادیه اروپا خواست بدون فوت وقت کشورش را به عنوان عضو بپذیرد. زلنسکی افزود من مطئمن هستم که این کار درست و ممکن است.

اورزولا فُن دِر لایِن؛ رئیس کمیسیون اروپا، موافقت خود را با گسترش اتحادیه اروپا به اوکراین اعلام کرد. اورزولا فُن دِر لایِن که در گفتگو با یورونیوز این سخنان را بیان می‌کرد افزود آن‌ها مال ما هستند و ما می‌خواهیم آن‌ها در اتحادیه اروپا باشند.

سخنان وی روز دوشنبه توسط سخنگوی وی در جریان نشست خبری روزانه مدیران اجرایی اروپایی در بروکسل توضیح داده شد.

اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد فُن دِر لایِن نظر خود را به عنوان رئیس کمیسیون بیان کرد، اما برای این کار فرآیند وجود دارد و در این خصوص تنها او تصمیم گیرنده نیست.

وی با این حال خاطر نشان کرد که اوکراین چشم انداز اروپایی دارد و گفت بر این باور است که، چون اوکراین یک کشور اروپایی است پس جزیی از ماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار