بهای نفت خام همچنان در روند صعودی

کشور‌های غربی این روز‌ها تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند که می‌تواند بر روند عرضه نفت در بازار‌های جهانی تاثیرگذار باشد.

ادامه جنگ روسیه با اوکراین و نگرانی ها درباره عرضه نفت خام باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بازار انرژی شده است. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام برنت دریای شمال در معاملات اولیه امروز با ۳.۱ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴.۵ درصد افزایش، ۹۵ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

برخی بانک‌های بزرگ روسیه به دلیل تحریم‌های اعمال شده در روز‌های اخیر فعلاً دسترسی به نظام پرداخت جهانی (سوئیفت) ندارند. این امر می‌تواند در صادرات نفت روسیه به سایر کشور‌های جهان اختلال ایجاد کند. روسیه پس از آمریکا و عربستان سعودی، سومین تولید کننده بزرگ نفت خام در جهان محسوب می شود و به تنهایی ۱۰ درصد از نیاز بازار را تامین می کند.

بازار‌های جهانی نفت به دلیل تشدید اوضاع نظامی در اوکراین و تحریم‌های گسترده علیه دولت مسکو می‌تواند شاهد نوسانات شدید باشد. برخی تحلیلگران معتقدند روسیه می‌تواند با تعلیق کامل ارسال محموله‌های انرژی به اروپا و یا کاهش آن به این اقدام آمریکا و متحدانش پاسخ دهد.

کارشناسان بازار انرژی می‌گویند در یک ماه آینده قیمت نفت خام برنت دریای شمال از حدود ۹۵ دلار به بیش از ۱۱۵ دلار خواهد رسید. هر گونه تغییر در بازار عرضه فرآورده‌های نفتی می‌تواند در اوضاع فعلی اروپا و حتی آمریکا را با بحران جدی در عرضه انرژی‌های حیاتی مواجه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
گفتن امروز عیدی بازنشستگان کشوری لشکری میدن
راسته یا دروغ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اگه ایران بخواد اتحاد راهبردی با روسیه رو حفظ کنه باید حتما تو رقابت صادرات نفت عربستانو شکست بده. وگرنه روسا به خاطر نفت به عربستان تمایل پیدا میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
نفت اگر پاتصد دلار هم برسه چیزی به ما نمی دهند دلخوش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سوریه و عراق چاه های نفتی که آمریکا دزدی مکنه ازشون رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
آرامکو هم بزنن بدک نیست
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
الان روسیه عین ایران تحریم شده و باید ببینیم اونها چطوری تحریم را خنثی میکنن ویا چطوری با این قضیه کنار میان و راهکارهاشون چیه ! ببینیم آیا اونها هم مثل کشور ما مردمش گرفتار تورم شدید و فقر میشن یا نه !! آینده همه چیزو مشخص میکنه که تحریم چقدر تاثیرداره (منظورم درمعیشت مردم و عین ما مردمش توصف روغن و برنج و.. وامیستن یا دولتشون و یا همون مسئولانشون چکار میکنن !). آخه تحریمها درسته ضربه زیادی به کشورها میزنه ولی تو کشور ما احتکار و اختلاس و... بیش از تحریمها مردم را فلج کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
همه این موارد را پیش بینی کردن ...غصه خودمان را داشته باشیم که آزمون و خطاها پدر ملت را در آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
بدبخت غربیها مستعمرههای امریکا مجبورندحتی به ضرر اقتصادکشورشان هم که شده دنبال رو اربابشان امریکا باشند وگاز وارداتی ونفت ارزان روسیه رو فدای امریکا بکنند.چندوقت دیگه گاز گرانتر ازاینکه الان هست باید بخرید. (نوش)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
حالا وقتشه که دولت حقوق کارمندان ومعلمان وبازنشستگان ومردم راافزایش بده وبه جاهای دیگه حیف ومیل نکنه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۰۸:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
نفت تا دویست دلار هم ممکنه برسه پس به فکر افزایش تولید باشیم.
آخرین اخبار