قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در مسیر صلح دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قطعنامه شورای امنیت درباره بحران یمن تبعات منفی در مسیر صلح دارد که مواضع طرفین درگیری را بیش از پیش از هم دور می‌کند.

آقای سعید خطیب زاده از ادبیات قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و محتوای آن انتقاد کرده و «آن را تحت تأثیر ملاحظات سیاسی، لابی کشورهای ائتلاف متجاوز و در جهت خلاف تلاش های موجود برای از سرگیری فرایند سیاسی» دانسته.

شورای امنیت دیروز با گسترش ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه انصارالله یمن موافقت کرد. رسانه‌ها به نقل از رویترز نوشته‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد این رأی را پس از قطعنامه پیشنهادی کشور امارات صادر کرده.

عربستان سعودی از ابتدای سال ۱۳۹۴ به یمن حمله نظامی داشته که به دنبال فرار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن رخ داد.

در هفت سال گذشته گزارش‌ها نشان می‌دهد نیروهای ائتلاف موسوم به «عبری-عربی» در یمن دست به کشتار بسیاری از نیروهای غیرنظامی زده‌اند.

برخی رسانه‌ها به نقل از سازمان ملل گزارش داده‌اند قربانیان یمنی تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۳۷۷ هزار نفر هستند که ۶۰ درصد آنها به علت گرسنگی شدید، شیوع بیماری‌ها و نبود زیر ساخت‌های پزشکی و درمانی جان باخته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سازمان ملل را به نگاه جانبدارانه در اظهار نظر درباره جنگ یمن  متهم کرده و گفته نگاه خلاف واقعیت‌ به یمن با هدایت حامیان اصلی تجاوز به سرزمین یمن در شورای امنیت سازمان ملل، نه تنها تاثیری در کاهش بحران نداشته، بلکه عاملی برای تداوم و طولانی شدن بدترین فاجعه انسانی قرن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار