یک مقام ارشد آمریکایی: همکاری میان آمریکا و تایوان باید بیش از پیش تقویت شود

رییس سابق ستاد مشترک آمریکا برای گفتگو با مقامات و بررسی اوضاع منطقه وارد جزیره تایوان شد.

مایک مولن، رییس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفر خود به جزیره تایوان ضمن دیدار و گفتگو با مقامات این منطقه گفت: همکاری میان آمریکا و تایوان باید قوی‌تر و گسترده‌تر از قبل شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مولن در راس هیئتی از مقامات ارشد سابق در ارتش آمریکا و با دستور مستقیم جو بایدن به تایوان سفر کرده است. این سفر در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها تنش‌های نظامی میان روسیه و اوکراین به نقطه اوج خود رسیده و تلاش‌های غرب برای آتش بس در اوکراین به نتیجه نرسیده است.

این دیدار در زمانی روی می‌دهد که تایوان سطح هشدار خود را افزایش داده و نگران حمله ادعایی از سوی چین است. مولن، یک دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی است که پیش‌تر به عنوان افسر ارشد ارتش آمریکا در زمان روسای جمهور سابق جورج دبلیو بوش و باراک اوباما خدمت می‌کرد. مگان اوسالیوان، معاون مشاور امنیت ملی سابق بوش و میشل فلورنوی، معاون سابق وزیر دفاع در دوره اوباما نیز در هیئت اعزامی حضور خواهند داشت.

یکی از مقامات که نخواست نامش فاش شود گفت دو مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آسیا، مایک گرین و ایوان مدیروس نیز در این سفر مولن را همراهی می‌کنند؛ هدف این دیدار «نمایش حمایت مستمر آمریکا از تایوان» اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
تو رو خدا تایوانیهای بدبخت رو دیگه ول کنید
اونا رو هم خاطرجمع میکنید و بعدش هم الفرار
فقط اگه چند تایی تونستن اویزون هواپیماتون بشن شدن
ما بقی فقط ابراز نگرانی و دزدی برا خودتون به اسم تحریم چین و ولذایلن
آخرین اخبار