آمادگی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

کلیم اله وثوقی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده برای انجام سفر‌های نوروزی باید تلاش کنیم با ارائه بهترین خدمات میزبانی شایسته برای مسافران نوروزی باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در نشست هماهنگی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان گفت: ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان فعال است که برای ارتقای سطح خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای نظارت ویژه‌ای بر عملکرد مجتمع‌ها انجام می‌شود.

وثوقی می‌گوید: در این بازدید‌ها وضعیت نمازخانه، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه، راه دسترسی، فضاسازی مناسب، نظافت عمومی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او ارائه خدمات متمرکز و مناسب، کاهش اتلاف وقت و فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحد‌های خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز آن‌ها در یک مکان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده ها، ایجاد بستر مناسب جهت اشتغالزائی، کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و روان سازی ترافیک راه‌ها و فراهم سازی امکانات مناسب درجهت گسترش فرهنگ اقامه نماز را از جمله اهداف مهم در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بر تشکیل اتحادیه صنفی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی تاکید کرد و گفت: مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌ها با ارائه خدمات رضایت بخش می‌توانند ایفا کنند.

وثوقی می‌گوید: اجرای طرح سراسری پویش نوروزی همراهان سفر ایمن در استان اردبیل نیز در کیلومتر ۹۸ محور اردبیل پارس آباد در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی سحر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و رعایت قوانین راهور اجرا خواهد شد.

او کمک به افزایش ایمنی در سفر‌های نوروزی برای استفاده کنندگان از خودرو‌های شخصی و حمل و نقل عمومی، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی در استان‌های مختلف و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر‌های منتخب را از جمله اهداف اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل توزیع اقلام فرهنگی و برشور دربین مسافران نوروزی را یادآور شد و گفت:در این بروشور نقشه استان اردبیـل، اطلاعات و موقعیت مکانی مجتمع‌های رفاهی فعال در محور‌های مواصلاتی درج شده که در ایام تعطیلات نوروزی در ورودی استان و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی توزیع می‌شود.

وثوقی از افتتاح ۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در نیم سال اول سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی ۷۰۰ میلیون تومان درقالب ایجاد راه دسترسی، رمپ‌های ورود و خروج و نصب تابلو کمک بلاعوض می‌کند.

او می‌گوید: مردم و مسافران عزیز می‌توانند هرگونه پیشنهاد و شکایات خود از عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی را به شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۰۷۰ و ۳۰۰۰۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای ارسال کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار