کشف بیش از ۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران

سرپرست فرماندهی انتظامی گچساران گفت: چهار محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۶ میلیارد و۵۳۰ میلیون ریال در محور مواصلاتی گچساران به شیراز کشف شده است.

سرهنگ ارسلان خادمیان گفت: این محموله ها در حین اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با هماهنگی مرجع قضایی در محور گچساران به شیراز ایست و بازرسی دایر شده بود کشف شده است.

او می گوید: ماموران حین انجام ایست و بازرسی به چهار دستگاه خودرو شامل وانت پراید و پژو ۴۰۵ مشکوک و آنان را متوقف کردند.

خادمیان گفت: ماموران در بازرسی از خودرو های مذکور چهار هزار دستگاه دیجیتال،چهارهزار و ۸۰۰ عدد انواع قطعات و ابزار صنعتی ،هزار و۴۰۰ متر پارچه، ۱۱عدد انواع لوازم خانگی و تعدادی کالای دیگر را کشف و ضبط کردند.

به گفته سرپرست فرماندهی انتظامی گچساران، کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای کشف شده مذکور را ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال اعلام کردند و رانندگان حامل این کالاهای قاچاق دستگیر و به مرجع قضایی تحویل و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.  

او گفت: میزان کشف کالای قاچاق ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹درصد افزایش یافته است.

خادمیان می گوید: تا پایان پاییز امسال افزون بر ۱۷۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شده در حالی که مدت مشابه پارسال ۱۳۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف شده است.

او گفت: در این مدت  ۱۳۹ خودروی حامل کالای قاچاق در این شهرستان توقیف و ۳۶۱ تن قاچاقچی نیز دستگیر شده است.

به گفته سرپرست فرماندهی انتظامی گچساران، در مدت مشابه پارسال نیز ۲۲۵  دستگاه خودروی حامل کالاهای قاچاق در گچساران توقیف و ۴۰۸ تن نیز دستگیر شده بودند.

خادمیان گفت: لوازم خانگی، صوتی، تصویری، آرایشی، بهداشتی و خوراکی از مهمترین کالاهای کشف شده امسال در این شهرستان است.

او می گوید: مبارزه با قاچاقچیان و اخلالگران در امور اقتصادی، از اولویت های پلیس گچساران است و اطلاع رسانی به موقع شهروندان در زمینه اعمال مجرمانه به ویژه در بحث کالای قاچاق، فضا را برای مجرمان نا امن خواهد کرد.

خادمیان گفت: گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیر بنادر جنوبی به مرکز کشور از موقعیت خاصی برخوردار است اما با تلاش شبانه روزی ماموران مبارزه با قاچاق کالا این مسیر برای قاچاقچیان کالا نا امن است.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.