برگزاری همایش تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری

معاون امور استان‌ها در ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، گام دوم انقلاب اسلامی را برای دانشجو معلمان استان چهارمحال و بختیاری تبیین کرد.

حجت‌الاسلام حسین درودی گفت: امسال به‌منظور اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری ۳۲ کارگاه آموزشی تربیت مدرسه بیانیه گام دوم انقلاب ویژه مربیان پرورشی در کشور برگزار شد.

در این کارگاه‌های آموزشی از هر استان چهار مربی پرورشی در قالب "یاوران مهدی" شرکت کردند و مدرسان نحوه تببین این بیانیه برای دانش‌آموزان را آموزش دیدند تا جهاد تبیین را با محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش‌آموزان در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام دهند.

در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ بار به جوانان و نقش آن‌ها تاکید شده و معلمان در تربیت این نسل نقش اثرگذاری دارند تا جوانان را برای آینده کشور در مدارج علمی و اخلاقی تربیت کنند و گام دوم را در چشم‌انداز جهانی برای تمدن سازی آماده کنند.

برای دانش‌آموزان نیز در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلف در راستای توانمندسازی بر اساس نیاز و ظرفیت دانش‌آموزان در حال اجراست و مربیان، معلمان و روحانیون نیز با برگزاری کارگاه‌های علمی، دانش‌افزایی و گفتمان‌سازی برای گام برداشتن در راستای این بیانیه خودشان را آماده می‌کنند.

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس با محوریت تربیتی و بصیرت افزایی‌سبک زندگی، دشمن شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی باید اجرایی و فراگیر شود تا به نیاز‌های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان در قالب این جهاد تبیین پاسخ داده شود.


بیشتر بخوانید


رهدار براتی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون ۸۵۸ مربی و مشاوره تربیتی برای هدایت دانش آموزان در امور پرورشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس استان فعال هستند؛ از این تعداد ۳۸۰ نفر معاون پرورشی، ۳۰۰مربی پرورشی و ۱۷۸ مشاوره در سطح مدارس استان فعالیت هستند و ۷۵ دانشجو معلم جدید در رشته امور تربیتی و مشاوره نیز مشغول تصحیل هستند که از سال آینده وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت می‌شوند.

هم‌اکنون در استان چهارمحال و بختیاری ۳۲کانون فرهنگی و تربیتی،۱۷ هسته مشاوره و یک مرکز مشاوره فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.