رهایی ۱۱ محکوم به قصاص نفس از پای چوبه دار در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۱۱ محکوم به قصاص نفس در سطح استان از پای چوبه دار در طی سال‌جاری رها شده اند.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو گفت: به همت کارگروه جهادی بخشایش دادگستری کل استان اردبیل و با اعلام رضایت قطعی اولیای دم، تعداد ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس در طول سال ۱۴۰۰ از چوبه دار نجات یافتند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می‌گوید: عفو و گذشت در اسلام و بر اساس آیات و روایات از نیکوترین و پسندیده‌ترین اخلاق است.

حجت الاسلام کثیرلو گفت: مردم ولایی و حسینی استان اردبیل نیز با تأسی از ائمه اطهار (ع) همواره این اخلاق نیکو را مد نظر قرار داده و با در نظر گرفتن رضایت و خشنودی باری تعالی با گذشت از حق مسلم خود، موجب بازگشت مجدد به زندگی ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس شده‌اند.

او ضمن قدردانی از کلیه خیرین، معتمدین محلی و اعضای کارگروه جهادی بخشایش از کلیه نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ها خواست تا در راستای ترویج و گسترش بیش از پیش این سنت حسنه در جامعه، اهتمام مضاعفی داشته باشند.

گفتنی است؛ کارگروه جهادی بخشایش به ابتکار دادگستری کل استان اردبیل و با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین در استان اردبیل تشکیل شده و ضمن تلاش برای ترویج و تبیین فرهنگ صلح و سازش، نسبت به حل و فصل موضوعات مهم با رویکرد مصالحه اقدام می‌نماید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.