مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

هزینه همسان سازی حقوق بازنشستگان و تسهیلات خانواده ایثارگران تعیین شد

نمایندگان مجلس هزینه همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشگری و همچنین تسهیلات خانواده شهداء و ایثارگران را تعیین کردند.  

بر اساس مصوبه مجلس، ۹۰۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص داده شد.  

همچنین ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمان و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهداء، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان معسر و پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک‌ها در نظر گرفته شد.

نمایندگان مجلس، ۹۰ هزار میلیارد ریال به سازمان بازنشستگی کشوری برای استمرار همسان سازی بازنشستگان کشوری و ۵۰ هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح برای استمرار همسان سازی بازنشستگان لشکری اختصاص دادند.

به علاوه ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع اعتباری (از ردیف‌ها، جداول و ردیف‌های هزینه‌ای مربوطه) برای کمک به آبرسانی روستایی، راه روستایی و طرح هادی و بهسازی روستا‌ها، راه‌ها و آبرسانی عشایری، بیمه قالیبافان، زنان سرپرست خانواده، مساعدت به زندانیان زن، مساعدت به زندانیان بدهکار مهریه و پرداخت مطالبات معوق معلمان مأمور به خارج از کشور اختصاص داده شد.

مصوبات مجلس باید در شورای نگهبان رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
طرف ده تا خونه و‌ماشین داره .و زمین کشاورزی دارن

حالا هم این طرح ایثارگری خورده بهش.
چرا به معلولان چیزی نمی‌دید خودرو
.اگه یک مادر باردار بخواهد فرزند معلول خود را سقط کند از نظر اسلام حرام و از نظر قانون جرم است ..اما هیچ حمایتی بعد از آن از این معلولان که گاها فقیر هستند نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۱۶:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
علی نیکزاد وحاجی بابایی روز دوشنبه9 اسفنددرجلسه علنی مجلس گفتند که برای همسان سازی حقوقومتناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری درلایحه بودجه دولت 219 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده ومجلس هم 104 هزار میلیارد تومان ازمحل واگذاری سهامبه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی ولشکری وکشوری تخصیص داد ودرمجموع 323 هزارد میلیاردتومان برای این امر در سال آتی درنظر گرفته شده است ومجلس از آنچهدولتبرای همسان سازی بازنشستگان در نظر گرفته بودرقم بالاتری راپیش بینی کرده است. ودر صورتی که امروز 15 اسفندنمایندگان مجلس 9 هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگان کشوری بری استمرار همسان سازی بازنشستگان کشوری و5 هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی لشکری برای استمرار همسان سازی اختصاص دادند ....واین گفتار که درش تناقض است مگر میشود اینطور برای بازنشستان تصمیم گیری کرد اگر 9هزار میلیارد تومان را بین دومیلیون وششصد هزار بازنشسته کشوری تقسیم کنید ماهیانه به طور میانگین به هر بازنشسته مبلغ 288 هزار تومان تعلق می گیرد واگر 5 هزار میلیاد تومان را بین 900هزار بازنشسته لشکری تقسیم کنید به هر باز نشسته لشکری میانگین مبلغ 460 هزار تومان می رسد ....خدا وکیلی صحبت هایتان را یکی کنید ویک تصمیم بگیرید........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هدا از مسئولان نظام نگذرد وبه عذاب الهی گرفتار کند که 90درصد بازنشستگان ارتش درحال مسافرکشی وکارگری ونگهبانی شرکتها هستند تا بتوانند امورات زندگی را بگذرونند لعنت خدا برشماها
آخرین اخبار