در پایان معاملات ۱۶ اسفند رقم خورد

رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس با رشد ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۲  واحد متوقف شد

شاخص کل بورس تهران، امروز دوشنبه (۱۶ اسفند) در ابتدای معاملات با رشد ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۲  واحد متوقف شد.

بابک سالاروند تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به کمبود عرضه نفت به علت ممنوعیت واردات نفت روسیه از طرف ایالات متحده و همچنین  احتمال تاخیر در بازگشت نفت ایران به بازار‌های جهانی قیمت نفت نیز افزایش یافت. انتظار می‌رود با طولانی شدن روند جنگ روسیه و اوکراین این رویه (افزایش بهای نفت) ادامه پیدا کند که به طبع روی بازار امروز نیز تاثیر گذار بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «پارسان» و «تاپیکو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شبندر» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل هم وزن هم با رشد دو هزار و ۸۴۴ واحدی روی پله ۳۴۱ هزار و ۵۱۵ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار میلیارد و ۹۵۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان رسید.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۰۶ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۹۸  واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۱۳۵  میلیارد سهم به ارزش ۷۹۵ میلیارد تومان رسید.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کگل، پارسان و تاپیکو به ترتیب با ۲۱۵۰.۵۸، ۱۲۷۶.۰۹ و ۱۱۶۱.۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شستا، حکشتی و خودرو به ترتیب با ۴۰۹.۱۱، ۲۹۱.۱۴ و ۲۱۸.۷۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های آریا، زاگرس و خدیزل به ترتیب با ۸۱.۳۸، ۳۲.۲۸ و ۲۳.۲۴ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های غصینو، شکام و غویتا به ترتیب با ۳.۴۱، ۲.۱ و ۱.۱۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز فرآورده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۴۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «خودرو» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کبافق، سغرب و والبر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غالبر، ولغدر و وساپا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های خدیزل، حآفرین و افرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غپآذر، غویتا و شکام بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، غبشهر و فایرا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، صفارس ۱۴۱ و غدشت در بورس ایران داشتند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، آسامید و اوصتا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اوصتا، تابان ۰۳ و اعتماد در بورس ایران داشتند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های مدیکو ۲، پالایش و صنغت ۳۱۲۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خودرو و شبندر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۵۸۴ و اراد ۸۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و اراد ۸۶۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار