تندرو‌های اوکراینی غیرنظامیان را بمباران می‌کنند

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت کسانی که غیرنظامیان را بمباران می‌کنند، تندرو‌های اوکراینی هستند و اوضاع به دلیل اقدامات رادیکال‌ها بدتر می‌شود.

نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به حملات به غیرنظامیان هستیم. همکار لهستانی‌ام به من گفت که هر دقیقه ۱۰۰ پناهجو وارد لهستان می‌شوند.

نماینده آمریکا: از تصاویر اوکراین خوابمان نمی‌برد

نماینده آمریکا مدعی شد: ما از تصاویر اوکراین خوابمان نمی‌برد. کودکان، معلولان و سالمندان بیشترین بار جنگ را تحمل می‌کنند. توقف فوری درگیری‌ها برای رفع نیاز‌های بشردوستانه ضروری است.

نماینده آمریکا گفت: ما از روسیه می‌خواهیم با حُسن نیت متعهد شود تا کریدور‌های امن را مطابق با توافق خود با اوکراین حفظ کند. ما خواستار حمایت و مراقبت از آسیب‌پذیرترین کودکان به ویژه کودکانی هستیم که از خانواده‌های خود جدا شده‌اند.

نماینده آمریکا مدعی شد: هزینه جنگ پوتین علیه اوکراین در حال افزایش است. می‌دانیم که تعداد واقعی قربانیان بسیار بیشتر از آن چیزی است که دریافت می‌کنیم. واضح است که پوتین برنامه‌ای برای نابودی و ایجاد وحشت در اوکراین دارد.

نماینده آلبانی: در پشت پرده جنگ دیگری وجود دارد که جنگ رسانه‌ای است

نماینده آلبانی در جلسه شورای امنیت مدعی شد: روسیه باید تیراندازی را متوقف کند تا مجروحان و غیرنظامیان از اوکراین خارج شوند. شاهد یک جنگ خونین و ویرانگر هستیم، اما در پشت پرده جنگ دیگری وجود دارد که جنگ رسانه‌ای است.

نماینده آلبانی مدعی شد: روسیه اکثر رسانه‌ها را ساکت کرده و آزادی اطلاعات را خفه کرده است. شهروندان روسیه حق دارند بدانند چرا کشورشان به کشور همسایه حمله می‌کند.

نماینده آلبانی در سازمان ملل مدعی شد: بمباران روسیه اماکن تاریخی خارکیف را ویران کرد. تقصیر اوکراین این است که وجود دارد و تقصیر اوکراینی‌ها است که تسلیم نمی‌شوند.

نماینده آلبانی گفت: آنچه در حال روی دادن است یک هشدار مداوم است که بیش از هر زمان دیگری به ما نشان می‌دهد که چقدر به چندجانبه‌گرایی نیاز داریم.

نماینده روسیه: کسانی که غیرنظامیان را بمباران می‌کنند، تندرو‌های اوکراینی هستند

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت گفت: نظرات یونیسف باید بر اساس منابع موثق باشد. از همه همکاران در شورای امنیت می‌خواهیم که فقط در مورد وضعیت انسانی صحبت کنند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده است: خطرات پیش روی ۷.۵ میلیون کودک در اوکراین با درگیری اخیر افزایش یافته است. انتظار داریم با نزدیک شدن درگیری به مناطق پرجمعیت، تلفات در میان کودکان افزایش یابد. نیمی از پناهندگان اوکراینی کودکان هستند.

نماینده روسیه تأکید کرد: امنیت غیرنظامیان در اوکراین مشکل ما نیست، کسانی که آن‌ها را بمباران می‌کنند، تندرو‌های اوکراینی هستند. اوضاع در اوکراین به دلیل آنچه رادیکال‌ها انجام می‌دهند بدتر می‌شود.

نماینده روسیه گفت: مقامات اوکراین قاطعانه از همکاری در تخلیه خارکیف و سومی خودداری می‌کنند. کریدور‌های بشردوستانه باز به روی روسیه نادیده گرفته شده است. کی‌یف از همه ابزار‌ها برای جلوگیری از خروج اوکراینی‌هایی که می‌خواهند به روسیه بروند استفاده می‌کند.

نماینده روسیه اعلام کرد: شهردار سومی گفت هیچ گذرگاه امنی وجود نخواهد داشت، اما ۱۹ هزار خودروی شخصی از مرز روسیه عبور کرده‌اند. اوکراین از بیش از یک هزار ۵۰۰ خارجی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. نیرو‌های روسیه همچنین خروج ۱۸۰ کارمند سازمان ملل از کی‌یف را تضمین کردند.

روسیه: اوکراینی‌ها به درخواست ما برای آتش‌بس پاسخ نمی‌دهند

نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد: تندرو‌های اوکراینی لوهانسک را بمباران کردند. این اوکراینی‌ها هستند که به درخواست ما برای آتش‌بس پاسخ نمی‌دهند.

نماینده روسیه گفت: اوکراینی‌ها مردم را به عنوان سپر انسانی می‌گیرند و ما را به بمباران غیرنظامیان متهم می‌کنند. ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه آتش‌بس خواهیم داد تا غیرنظامیان را تخلیه کنیم.

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت افزود: غیرنظامیان را می‌توان به غرب کی‌یف منتقل کرد و به مردم این امکان را می‌دهیم که به هر کجا که می‌خواهند پناه ببرند.

نماینده اوکراین: روسیه باید به روند تخلیه غیرنظامیان و دستکاری در زندگی آن‌ها پایان دهد

نماینده اوکراین در سازمان ملل مدعی شد: روسیه به نقض استاندارد‌های حقوق بشردوستانه بین المللی ادامه می‌دهد. نیرو‌های روسیه به سمت افرادی که می‌خواهند مناطق درگیری را ترک کنند آتش گشودند. روسیه راه‌های لازم برای تخلیه غیرنظامیان را مسدود می‌کند.

نماینده اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسیه کی‌یف، ماریوپل، سومی، خارکیف و دیگر شهر‌ها و روستا‌ها را بمباران کردند. از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهیم اقدامات احتیاطی را برای توقف خونریزی علیه روسیه اعمال کند.

نماینده اوکراین ادامه داد: مسکو فقط کریدور‌های امنی را که منحصراً به روسیه و بلاروس منتهی می‌شود، می‌پذیرد. تهاجم روسیه بر زنجیره تأمین مواد غذایی جهانی تأثیر خواهد گذاشت.

اوکراین: از کشور‌های عضو می‌خواهیم روسیه را مجبور به آتش‌بس کنند

نماینده اوکراین در جلسه شورای امنیت مدعی شد: روسیه باید به روند تخلیه غیرنظامیان و دستکاری در زندگی آن‌ها پایان دهد. غیرقابل قبول است که روسیه تلاش می‌کند غیرنظامیان و خارجی‌ها را مجبور به فرار به سمت آن کند. از کشور‌های عضو می‌خواهیم روسیه را مجبور به آتش‌بس و جلوگیری از یک فاجعه انسانی کنند.

نماینده اوکراین همچنین با بیان این‌که روسیه تلفات واقعی خود را پنهان می‌کند، مدعی شد: ما در اینجا درباره ده‌ها هزار جسد در حال تجزیه در سرزمین‌های ما صحبت می‌کنیم. ۲۱۱ مدرسه اوکراینی در نتیجه تهاجم روسیه تخریب شدند یا آسیب دیدند. بخش‌های پزشکی و اتاق‌های زایمان در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از بمباران به طبقات زیرزمینی منتقل شده‌اند. 

نماینده اوکراین در سازمان ملل گفت: اشغالگر روس به عمد فرزندان ما را می‌کشد و زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهد. وزارت امور خارجه یک خط اضطراری برای شهروندان خارجی که مایل به ترک اوکراین هستند ایجاد کرده است. روسیه مسئولیت کشتن و زخمی کردن مردم بی‌گناه و ممانعت از خروج امن شهروندان و خارجی‌ها را بر عهده دارد.

نماینده اوکراین در جلسه شورای امنیت گفت: همه سیستم‌ها هنوز در اوکراین کار می‌کنند و دولت حقوق ۱۳ میلیون شهروند بازنشسته را پرداخت کرده است. مردم اوکراین از ابراز حمایت‌ها قدردانی می‌کنند و انتظار دارند برای حفظ سلامتی و زندگی خود اقدامی ملموس انجام دهند. همه ما در اینجا تلاش می‌کنیم تا یک عضو را به خود بیاوریم.

تلاش سازمان ملل برای اطمینان از ایجاد کریدور‌های بشردوستانه ایمن برای تخلیه اوکراینی‌ها

معاون آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد: شهر ماریوپل اوکراین با وضعیت انسانی وحشتناکی مواجه است. امیدواریم در اوکراین که با بدترین جنگ‌ها مواجه است آتش‌بس برقرار شود. نیاز‌های فعلی در مناطق شرقی اوکراین متمرکز است.

معاون گوترش گفت: دو مقام سازمان ملل فردا برای گفت‌وگو درباره کمک‌های بشردوستانه به مسکو می‌روند. آنچه ما نیاز داریم شفافیت در مورد آنچه در مورد کریدور‌های امن توافق شده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تأکید کرد: فردا با طرف روسی درباره شناسایی نقاط تماس برای هماهنگی اقدامات بشردوستانه گفت‌وگو خواهیم کرد. ما برای اطمینان از آغاز فعالیت کریدور‌های بشردوستانه ایمن در اوکراین کار خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا به بهانه حمایت از زن و بچه ها میخواد مردا رو از خونواده ها جدا کنه بفرسته به جنگ با روسیه
مردا باید بگن ما زن و بچه مون رو بدون شوهر و پدر هیچ کجا نمیفرستیم و هر بلایی سرشون اومد گردن آمریکاست
آخرین اخبار