شیب افزایشی بیماری کرونا در خوزستان

 رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان و شیب افزایشی بیماری خبر داد.

عبدالرضا جانگران‌نژاد گفت: در چهارم اسفندماه، یک هزار و ۲۷۹ مورد مثبت و ۸۸ مورد بستری داشتیم، اما در ۱۴ اسفندماه تعداد مبتلایان به ۳۰۰ نفر و موارد بستری به ۵۰ نفر کاهش یافت.

به گفته او  در دو روز اخیر موارد ابتلا و بستری سیر افزایشی داشته است به گونه‌ای که در ۱۵ اسفندماه ۴۲۷ مورد مثبت و ۱۶ اسفندماه ۵۷۳ مورد مثبت گزارش شده است بنابراین مجددا شیب بیماری رو به افزایش است.

 رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان می‌گوید: با توجه به نزدیک شدن به نوروز و تعطیلات، این نگرانی وجود دارد که در این ایام مشکلاتی رخ دهد بنابراین باید آمادگی داشته باشیم تا مشکلی رخ ندهد.

این مقام مسئول گفت: برخی کشور‌های اروپایی درگیر اُمیکرون BA.۲ هستند و شاید افزایش موارد ابتلا در خوزستان نیز به همین دلیل باشد بنابراین باید در آماده‌باش باشیم.

آقای جانگران‌نژاد می‌گوید: در ایام تعطیلات باید از سوی ادارات رابطی در خصوص کرونا و طرح شهید سلیمانی در نظر گرفته شود تا در صورت وقوع مشکل، با این افراد در ارتباط باشیم. مدیرانی که در این جلسه نیستند، شاید دیر توجیه شوند و این مساله ممکن است در همکاری‌ها تاثیرگذار باشد.

به گفته رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان برخی شرکت‌ها کاملا به تعهد خود در زمینه تامین خودرو برای طرح شهید سلیمانی عمل نکرده‌اند که هر چه تعداد خودرو‌ها کمتر باشد، تیم‌های عملیاتی نیز کاهش می‌یابند.

این مقام مسئول گفت:  فعال شدن سامانه ۳۸۷۰ مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان در مورد کرونا در اهواز نتایج خوبی داشته که در حال پیگیری هستیم این سامانه در شهر‌های دیگر نیز راه‌اندازی شود.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان تاخیری‌های نوبت سوم واکسن کرونا در استان  را یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر که معادل ۵۷ درصد است، عنوان کرد.

 حدود ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط واکسیناسیون هستند که هنوز برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.