به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن

بشرویه همچنان زمین می‌خواهد

۵۰ هکتار زمین دولتی در بشرویه برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به شهر الحاق شده، اما مردم زمین بیشتری برای ساخت خانه‌ها به صورت ویلایی می‌خواهند.

کمبود زمین در شهر بشرویه یکی از مشکلاتی است که چندین بار از سوی رسانه پیگیری شده است.

این در حالی است که در اطراف شهر بشرویه، زمین‌های بلااستفاده زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ساخت مسکن استفاده کرد.

باید به محدوده این شهر ۱۵۰ هکتار زمین اضافه شود که هم اکنون فقط ۵۰ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن به آن الحاق شده است.

نبود زمین هزینه ها را بالا برده است

یکی از شهروندان بشرویه‌ای می‌گوید: من می‌خواهم خانه داشته باشم و برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنم، اما وقتی زمین نیست نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

او می‌گوید: کمبود زمین سبب شده است تا حتی اجاره بهای منازل افزایش پیدا کند و کسانی که خانه‌ای از خود ندارند نمی‌توانند خانه‌ای اجاره‌ای داشته باشند که در آن زندگی کنند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بشرویه‌ای هم درباره زمین الحاق شده به شهر می‌گوید: از آنجایی که فرهنگ مردم بشرویه فرهنگ آپارتمان نشینی نیست، درخواست داریم تا خانه‌ها را به صورت ویلایی بسازند.

او می‌گوید: دستگاه‌های خدمات رسان مثل آب و برق و گاز هم باید همت کنند و نسبت به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای این زمین‌ها اقدام کنند.

اخذ مجوز الحاق زمین از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری

زیبائیان رئیس اداره راه و شهرسازی بشرویه گفت: توانستیم مجوز الحاق ۵۰ هکتار زمین دولتی را در مجاورت سایت مسکن مهر بشرویه اخذ کنیم.

او گفت: اخذ این مجوز با موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت گرفته است.

زیبائیان گفت: پیگیر موضوع ساخت خانه‌ها به صورت ویلایی هم هستیم و امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، این موضوع به سرانجام برسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بشرویه گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در بشرویه ثبت نام کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.