بهره‌مندی ۱۷۰ روستا از خدمات شبکه ملی اطلاعات

امسال بیش از ۱۷۰ روستای خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از خدمات متنوع ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی به توسعه خدمات متنوع ارتباطی در بیش از ۱۷۰ روستای استان طی امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات در سطح روستا‌ها از محل اعتبارات این وزارت در حال انجام است.

او گفت: در طرح توسعه شبکه تلفن همراه روستا‌های استان از ابتدای امسال ۲۹ سایت راه اندازی شده که پوشش تلفن همراه را در ۵۱ روستای استان با جمعیتی بیش از ۳ هزار خانوار برقرار کرده است.

بهی به اجرای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز با راه اندازی ۶۰ سایت، ۱۵ هزار خانوار روستایی استان، در بیش از ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت همراه و خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها، ۸۰ مدرسه روستایی دیگر نیز که در این روستا‌ها قرار داشتند از طرح هوشمند سازی مدارس بهره‌مند شدند و رقم مدارسی که در استان از این محل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند به هزار و ۵۰۰ مدرسه رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.