نخستین واحد سورتینگ مکانیزه آذربایجان‌شرقی در مراغه افتتاح شد

نخستین واحد سورتینگ میوه به صورت مکانیزه در آذربایجان‌شرقی با حضور جهانبخش سلمانیان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و داود اسدیان معاون استاندار و فرماندارویژه مراغه در این شهرستان افتتاح شد.

آقای داود اسدیان معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این واحدگفت : پیش از این سورتینگ میوه در تمامی سردخانه‌های شهرستان به صورت دستی انجام می‌شد که برای نخستین بار واحدی به صورت مکانیزه در مراغه آغاز به کار کرد.

بیش از هفت میلیارد تومان برای تجهیز و خرید دستگاه‌های این واحد توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

 این واحد مکانیزه هر ساعت ۵ تن ظرفیت سورتینگ دارد.

حمایت از سرمایه گذاری به خصوص در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و همچنین گردشگری را از اولویت‌های نخست دولت در شهرستان عنوان کرد.

در این واحد برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

آقای اسماعیل کریمی‌اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز گفت: این واحد مکانیزه سورتینگ توسط یکی از سردخانه داران مراغه‌ای راه‌اندازی شده است و با ظرفیت هشت هزار تنی بزرگترین سردخانه شهرستان است.

هم‌اکنون ۴۷ واحد سردخانه در مراغه فعال است و ۲۰ واحد نیز در حال ساخت است.

ظرفیت سردخانه‌ای مراغه ۱۶۰ هزار تن است و قابلیت افزایش به ۲۵۰ هزار تن را دارد.

 عملیات اجرایی برخی از سردخانه‌های در حال ساخت به علت عدم پرداخت تسهیلات متوقف شده که با قول مساعد فرماندار مراغه امیدواریم این مشکل رفع شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸هزار نفر جمعیت در ۱۲۷کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار داشته و با تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب قطب تولید این محصول در استان آذربایجان شرقی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار