تولید میوه‌های نوبرانه در فضای بسته

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید میوه‌های نوبرانه در استان به صورت آزمایشی خبر داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کاشت نهال میوه‌های نوبرانه در فضای بسته و گلخانه‌ای به صورت آزمایشی در شهرستان مانه و سملقان اجرایی شده و در آینده نزدیک، محصول آن وارد بازار خواهد شد.

محمد محمد زاده گفت : نهال بادام و گوجه سبز به عنوان میوه‌های نوبرانه برای نخستین بار با هدف افزایش درآمد کشاورزان و صرفه اقتصادی وارد گلخانه‌های استان شد.

 در فصل بهار میوه‌های نوبرانه مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرار می‌گیرد، اما معمولا هرساله محصول بادام و گوجه سبز دچار سرما می‌شود و در برخی از سال‌ها کشاورزان هیچ محصولی برداشت نمی‌کنند، اما با ورود نهال این میوه‌ها به گلخانه‌ها، دیگر شاهد سرما زدگی نخواهیم بود.

محمد زاده گفت: کاشت میوه‌های نوبرانه در گلخانه‌ها صرفه اقتصادی خوبی دارد و محصول سریع وارد بازار خواهد شد و با قیمت مناسبی نیز عرضه می‌شود.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی استان با توجه به اینکه تعداد روز‌های سرد در استان زیاد است، ایجاد گلخانه‌ها و بردن بیشتر محصولات به فضا‌های بسته به افزایش تولیدات و درآمد کشاورزان کمک می‌شود.


۳۳۹ واحد تولیدی گلخانه بزرگ مقیاس، متوسط و کوچک در استان وجود دارد که سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار تن انواع محصول در فصل و خارج از فصل تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.