ناسا در ماموریت جدید خود قصد دارد یک سیارک‌ فلزی غنی را ببیند

ناسا به تازگی یک گام کلیدی برای بازدید از یک سیارک خارق العاده و غنی از فلز برداشته است.

ناسا در ماموریت جدید خود قصد دارد ۱۶ Psyche را که یکی از غنی‌ترین سیارک‌های فلزی مشاهده شده در فضا است را بررسی کند.

به گزارش interestingengineering، ناسا در یک پست وبلاگی گفت: به تازگی آرایه‌های خورشیدی دوقلو در فضاپیمای Psyche نصب شده است و این به معنی نزدیک شدن پیکربندی نهایی آن قبل از پرتاب برنامه ریزی شده در ماه اوت است.

ماموریت فضاپیمای Psyche به لطف انرژی خورشیدی تولید شده در مسافت ۱.۵ میلیارد انجام خواهد شد تا وجود ۷۰۰ کوینتیلیون دلار فلز سنگین را در سیارک ۱۶ Psyche کشف کند.

فضاپیمای Psyche

بررسی یک سنگ فضایی باستانی

سیارک ۱۶ Psyche با وسعت ۱۷۳ مایل به عنوان یک هدف کلیدی برای ماموریت‌های فضایی در نظر گرفته شده است. طبق تحقیقات خوانش‌های نوری (طیف‌سنجی)، تصویری از یک سیارک سرشار از فلزات غنی را نشان می‌دهند، اما طبق محاسبات گرانشی انتظار می‌رود جرم آن کمتر از یک سنگ فضایی باشد.

اخیرا تیمی از دانشگاه پوردو و براون احتمال دادند که  سیارک ۱۶ Psyche ممکن است دارای یک پوشش بیرونی از فلز و یک هسته سنگی باشد که خوانش طیف‌سنجی را نشان می‌دهد. همچنین گفته می‌شود تنها یک راه برای کشف واقعی ترکیبات ۱۶ Psyche وجود دارد و آن ماموریت Psyche ناسا است که تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۶ به سیارک برسد. برای این ماموریت برایان بون عملیات مونتاژ، آزمایش و پرتاب را در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا رهبری می‌کند.

یک آرایه خورشیدی برای شرایط کم نور

در  مجاورت ۱۶ Psyche بین کمربند سیارکی مریخ و مشتری، نور خورشید به اندازه کافی برای تولید ۲ کیلووات انرژی وجود خواهد داشت. این انرژی تقریبا معادل  روشن کردن یک سشوار است. ناسا پانل‌های خورشیدی سبک وزن و مقاوم در برابر تشعشع را برای ماموریت Psyche ساخته است تا آن‌ها در شرایط کم نور فعالیت کنند.