بیش از ۸۴ هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: ۸۴ هزار و ۱۷۲ نفر از ایثارگران در این استان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند.

مهدی فعال روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۵۴ هزار و ۸۷۳ نفر از این افراد تحت پوشش بیمه درمانی دی و ۲۹ هزار و ۲۵۹ نفر نیز تحت پوشش بیمه همگانی هستند.

فعال می گوید: تمام مراکز درمانی دولتی، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، کلنیک ها، پارکلنیک‌ها و بیمارستان‌های استان طرف قرارداد با این بیمه‌ها و ارائه خدمات پزشکی به ایثارگران هستند.

فعال با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار و ۲۳۹ نفر ایثارگر در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار شهید، ۱۹ هزار و ۵۹۱ جانبار و دو هزار و ۵۱ نفر آزاده وجود دارد، گفت: موضوع و مشکلات جامعه ایثارگران باید توسط دستگاه‌های اجرایی حل و فصل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: تعداد یک هزار و ۶۹۳ نفر دانش آموز، دو هزار و ۴۳۹ نفر دانشجو ایثارگر در حال حاضر در مقاطع مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که ۲۵۳ نفر از فرزندان ایثارگر در این استان نخبه هستند.

به گفته فعال: امسال تعداد ۸۱۲ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در دستگاه‌های اجرایی استان استخدام شده و مشغول بکار هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران گفت: یک هزار نفر نیز از فرزندان ایثارگران در دستگاه‌ها و شرکت‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند.

فعال گفت: امسال تعداد ۹۰۰ نفر در آزمون استخدامی ثبت نام و از این تعداد ۸۲۰ نفر در این آزمون شرکت کردند ۴۷۰ از این افراد از آزمون قبول شدند که ۲۰۰ نفر آن‌ها برای استخدام در آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.