نامشخص بودن قیمت گل شب بو در اصفهان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به نوساناتی که وجود دارد هنوز قیمت گل شب بو مشخص نشده است.

احمدرضا رئیس زاده،گفت: هر سال با نزدیک شدن به سال نو قیمت «گل شبو» پایین می آید اما امسال با توجه به نوساناتی که وجود دارد هنوز قیمت گل شب بو مشخص نشده است.

او گفت: در حال حاضر باغدار، گل شب بو را ۱۲ هزار تومان قیمت گذاری کرده است و هنوز مغازه داران اقدام به فروش نکرده اند اما با توجه به وضعیت تورم و گرانی بذر که از خارج از کشور وارد می شود معلوم نیست قیمت گل شب بو به چه شکل باشد.

رئیس زاده می گوید: در استان اصفهان چهار دسته از گیاهان زینتی کشت می‌شود. در زمینه گل های شاخه بریده سالانه حدود ۶۰ میلیون شاخه انواع گل مانند رز، لیلیوم، ژربرا، آلستر و آنتوریوم در اصفهان تولید می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در ارتباط با گل های آپارتمانی نیز سالانه دو میلیون گلدان تولید می‌شود و در زمینه درختچه های زینتی با تولید سالانه یک میلیون اصله و گل های فصلی و نشایی با تولید سالانه ۱۰۰ میلیون گلدان اصفهان مقام خوبی در زمینه تولید و کشت گل دارا است .

به گفته رئیس زاده، در مجموع این سطوح در ۲۰۰ هکتار گلخانه و ۶۰ هکتار فضای باز تولید گل انجام می شود. عمده گلخانه‌های فعال در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، دهاقان و شهرضا قرار گرفته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان در ارتباط با صادرات گل نیز گفت: متاسفانه صادرات گل بسیار محدود و بسته به مشتری خارجی برای برخی از انواع کاکتوس ها انجام می شود.

رئیس زاده معتقد است: هرچه درآمد مردم کم شود از هزینه های خریدهای لوکس مثل خرید گل و غیره کم می شود و بالتبع در زمینه خرید داخلی گل نیز با کاهش چشمگیری روبرو بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.