امام جمعه بوشهر:

جهاد تبیین بودجه لازم ندارد، همه باید وارد کار شوند

امام جمعه بوشهر گفت: جهاد تبیین یک حرکت طبیعی، واجب و یک فریضه حکومتی است و نیازی به بودجه در این بخش نیست بلکه همه باید در این زمینه وارد کار شوند.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر به اختصاص بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی برای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یک حرکت طبیعی، واجب و یک فریضه حکومتی است و نیازی به بودجه در این بخش نیست بلکه همه مردم و دلسوزان نظام باید جهاد کنند و بودجه مملکت صرف موارد دیگری شود.

او گفت: در عرصه جهاد تبیین باید ۲ کار مهم انجام گیرد؛ از یک سو جنایت‌ها، توطئه‌ها، ماهیت و عملکرد دشمن به جامعه معرفی و از سوی دیگر عظمت انقلاب، سجایا، ویژگی‌ها و صفات انقلاب نیز برای جامعه بیان شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب خواصی که مردم نسبت به سخنان، قلم و هدایت‌های آن‌ها گوش شنوا دارند باید در خط مقدم جهاد تبیین باشند.

صفایی بوشهری با گرامیداشت هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: این سربازان امنیت کشور را در فضای خاموش تامین می‌کنند و در مقابل عملیات ضد امنیتی بیگانگان و مزدوران داخلی آن‌ها یا تمام وجود می‌ایستند و در این منطقه پر از آشوب برای ملت ایران امنیت و آرامش به ارمغان می‌آورند.

صفایی بوشهری همچنین با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقتدار ایران وابسته به عظمت و قدرت نیرو‌های مسلح، دولت و تمامی نهاد‌هایی است که از مولفه‌های قدرت و امنیت به شمار می‌روند.

او با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) که به نام روز جوان نام‌گذاری شده است، گفت: جوانان بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند که اگر برای آن‌ها به خوبی سرمایه گذاری شود در آینده نیرو‌های کارآمدی خواهیم داشت.

امام جمعه بوشهر همچنین گفت: به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی برش استانی نقشه جامع فرهنگی کشور که با مطالعه بسیار تدوین شده بود، در بوشهر رونمایی شد و امیدواریم مسئولان استان به آن توجه کنند و این استان نماد فرهنگ ایرانی اسلامی در منطقه و فضای ملی باشد.

صفایی بوشهری گفت: جمعه آینده نیمه شعبان است و تمام نهاد‌های فرهنگی و مردم این روز را گرامی بدارند و برنامه‌های پرمحتوایی برگزار کنند.

او به تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت: استان بوشهر از جمله استان‌های پرجاذبه در نوروز است و باید در عرصه رفاهی، اجتماعی، فرهنگی، مراقبت‌های خاص در سواحل و مراکز اسکان صورت گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.