بورل: اشتباه کردیم به اوکراین وعده عضویت در ناتو دادیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که بروکسل در دادن قول‌هایی که نمی‌توانسته آن‌ها را عملی کند دچار اشتباه شد.

جوزپ بورل گفت: «وعده غرب برای عضویت اوکراین در ناتو اشتباه بود.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسوی «ال‌سی‌آی» گفت: ما چیز‌هایی را پیشنهاد دادیم که نمی‌توانستیم، تضمین کنیم، به ویژه پیوستن اوکراین به ناتو. این هرگز محقق نشد. من فکر می‌کنم اشتباه بود که قول‌هایی دادیم که نتوانستیم به آن‌ها عمل کنیم.

رئیس دیپلماسی اروپا اعتراف کرد که غرب در ایجاد روابط با روسیه اشتباهاتی داشته و فرصت نزدیک‌تر کردن روسیه به غرب برای بازداشتن آن را از دست داد.

ولودیمیر زلنسکی با بیان اینکه طی جنگ اوکراین تنها از غرب وعده شنیده است، گفت: «در مورد ناتو، مدت‌ها پیش، پس از اینکه متوجه شدیم ناتو آمادگی پذیرش اوکراین را ندارد، در مورد این مسئله دلسرد شدیم. ائتلاف از چیز‌های بحث برانگیز و رویارویی با روسیه می‌ترسد».

همچنین در جریان نشست غیررسمی دو روزه سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در کاخ ورسای پاریس، سران غربی بار دیگر تاکید کردند که راه سریع برای عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا غیرممکن است.

رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی اعلام کرد بعد از شروع عملیات نظامی روسیه علیه این کشور انتظار حمایت بیشتری را از اعضای اتحادیه اروپا داشته است.

چهارمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو شامل تعلیق عضویت روسیه در صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و حذف صادرات کالا‌های لوکس به روسیه خواهد بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی اعلام کرد در نهایت مسکو پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد.

درگیری‌های ارتش روسیه در شرق اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های روسیه وارد هفدهمین روز خود شده و این در حالی است که ارتش اوکراین اعلام کرد کی‌یف، پایتخت این کشور در معرض محاصره قرار دارد و نیرو‌های روسی در حال حرکت در مناطق شمال و غرب شهر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ح
۰۷:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
چه راحت ميگن اشتباه كرديم - يك كشور رو به بدبختي انداختند حالا به راحتي ميگن اشتباه كرديم - اين هم اعتماد به غرب
Cyprus
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اشتباه بزرگترتون این بود که به تحریمای آمریکا عمل کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
از این وعده ها و قول ها به ما هم زیاد دادین، کلا عادتونه وعده سر خرمن و الکی بدین به بقیه
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
معلوم میشه اروپا هم با نقشه آمریکا برا درست کردن بساط اوکراین مخالف بوده و تحت فشار آمریکا قبول کرده
آخرین اخبار