گفتگوی وزرای خارجه ایران و قطر درباره توافق هسته‌ای

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با حسین امیر عبداللهیان درباره تحولات منطقه‌ای و توافق هسته‌ای تلفنی گفتگو کرد.

وزارت خارجه قطر امروز (شنبه) از تماس تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی،   وزیر امور خارجه قطر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  ایران درباره تحولات مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا) طرفین در این تماس ضمن بررسی روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و پیشرفت‌های مذاکرات توافق هسته‌ای ایران را مورد بحث قرار داده و علاوه بر این درباره موضوعات مهم و مورد علاقه دو طرف  گفتگو کردند.

چندی پیش وزیر امور خارجه قطر در اظهاراتی، ایران را یک کشور همسایه و بخشی از منطقه دانست و اعلام کرد آنچه از ایران شنیده می‌شود آن است که آن‌ها خواهان روابط بهتری با کشور‌های منطقه هستند و دوحه تلاش می‌کند طرف ایرانی را به ارائه ابتکار‌های مثبت در برابر کشور‌های عضو شورای همکاری، تشویق کنیم.

او همچنین بر لزوم آغاز مجدد مذاکرات وین تاکید کرد و از طرفین خواست که به مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران بازگردند و برای دستیابی به توافق تلاش کنند.

این تماس تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توقف در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران در وین خبر داد و در توییتی اعلام کرد که وقفه در مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی لازم است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار