ذره بین نهاد‌های نظارتی روی بازار کالا‌های اساسی

گشت های بازرسی همچنان کار نظارت بر بازار را ادامه می دهند و با تخلفات نیز برخورد می شود.

گشت بازرسی مشترک جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و سازمان صمت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای همزمان با سراسر کشور در بیرجند انجام شد.

این بازرسی به منظور اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی که از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا پایان ۱۳ فروردین ادامه دارد صورت گرفت.

اولویت رسیدگی در طول این مدت آن دسته از کالا‌هایی است که در سبد خانوار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

قیمت تولیدکننده مردم را گیج کرده است

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: نکته‌ای که الان در بازار بیشتر با آن مواجه هستیم، درج قیمت روی کالا است، چون چند وقتی است قیمت تولیدکننده روی آن درج می‌شود.

او می‌گوید: این درج قیمت سبب می‌شود که مشتری نداند کالا را با چند درصد سود و مالیات ارزش افزوده می‌خرد و گاهی وقت‌ها فروشندگان سر مشتری را کلاه می‌گذارند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی می‌گوید: گشت‌های بازرسی به این نکته توجه کنند که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره ای، یک کالا به قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود و در هر شعبه‌ای کالا قیمت متفاوتی دارد.

او می‌گوید: کالا‌های تنظیم بازار را در تمام واحد‌هایی که درخواست کرده ام موجود دیدم، ولی مشکل قیمت کالا‌ها است و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت بالاتری پیشنهاد می‌دهند و بعد با ارائه یک تخفیف قیمت را به همان سطح اصلی بر می‌گردانند.

عدم وجود مشکل در عرضه کالاهای اساسی

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون نظارت بر قیمت و عرضه کالا‌هایی مثل برنج، گوشت و روغن که در سبد خانوار اهمیت بیشتری دارند در اولویت است.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: در بازار مشکلی از باب تأمین کالا‌های اساسی و تنظیم بازار نیست و به هر میزان که درخواست شود، قابلیت تأمین نیز وجود دارد.

تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: طبق ابلاغیه جدید سازمان حمایت از مصرف کنندگان، کالا‌ها از این به بعد دارای قیمت تولیدکننده و مصرف کننده خواهند بود.

او گفت: این امر به دلیل یکسان سازی سطح قیمت‌ها انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.