محمدی:

در ایام شیوع کرونا با افت پنهان تحصیلی نیز مواجه شدیم

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پایین آمدن سطح سواد دانش‌آموزان، از بین رفتن زمان آموزش و کاهش تعامل معلم و دانش‌آموزان از جمله مصادیق افت پنهان تحصیلی در بین دانش‌آموزان است.

آقای محمدی با اشاره به اینکه افت تحصیلی در دانش‌آموزان به صورت آشکار و پنهان خود را نشان می‌دهد گفت: مردود شدن و ترک تحصیل از مصادیق افت تحصیلی آشکار است، در ایام شیوع کرونا با افت پنهان تحصیلی نیز مواجه شدیم.

پایین آمدن سطح سواد دانش‌آموزان، از بین رفتن زمان آموزش، کاهش تعامل معلم و دانش‌آموزان و کاهش تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر از جمله مصادیق افت پنهان تحصیلی در بین دانش‌آموزان است، عموما در آموزش مجازی دانش‌آموزان مهارت‌های لازم را کسب نمی‌کنند، در کلاس حضوری دانش‌آموزان به یکدیگر کمک می‌کنند تا درس را بهتر یاد بگیرند.


بیشتر بخوانید


معلمان نیز در آموزش نیمه حضوری با چالش‌های بسیاری مواجه شدند، زیرا به یک دانش‌آموزی که در کلاس درس حاضر می‌شود باید درس بدهد و سپس برای سایر دانش‌آموزان غایب نیز به صورت مجازی مجدد درس را ارائه دهد.

زحمت معلمان برای آموزش در ایام کرونا افزایش یافت، اما در نهایت خروجی در حد انتظار نیست، در بهترین حالت اگر نرم‌افزار، سخت‌افزار و زیرساخت فراهم باشد، حداکثر ۵۰ درصد آموزش موثر است.

آموزش غیرحضوری یک اجبار است نه انتخاب، اما تلاش می‌کنیم که این اجبار را به نحو احسن انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار