زلنسکی: کانادا برای ما شریکی قابل اعتماد است

رئیس‌جمهور اوکراین با ادعای آنکه حمله روسیه تهاجمی علیه مردم اوکراین است، کانادا را شریک خوبی برای کی‌یف دانست.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در سخنرانی امروز (سه‌شنبه) خود برای مجلس عوام کانادا مدعی شد حمله روسیه، تهاجمی علیه مردم اوکراین است؛ همچنانکه وی کانادا را شریک قابل اعتمادی برای اوکراین دانست.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در ابتدای اظهارات خود مدعی شد روسیه مدارس، مجتمع‌های یادبود، بیمارستان‌ها و خانه‌ها را ویران می‌کند. او افزود: «تاکنون ۹۷ کودک در حملات روسیه به اوکراین کشته شده‌اند، ما می‌خواهیم زندگی کنیم، می‌خواهیم پیروز باشیم.»

رئیس‌جمهور اوکراین در بخش بعدی با ادعای آنکه حمله روسیه به اوکراین، تهاجمی علیه شهروندان است، افزود: «کانادا یک شریک قابل اعتماد برای ما است و این روند باید ادامه یابد، امیدوارم تحریم‌ها علیه روسیه افزایش یابد.»

در حال حاضر بیست روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد و  دبیرکل سازمان ملل مدعی است احتمال دارد درگیری هسته‌ای اتفاق بیفتد.

همچنین کاخ سفید بار دیگر با تکرار تهدید‌های مقامات آمریکایی علیه چین و روسیه، مدعی شده است در صورتی که پکن به مسکو کمک کند، با پیامد‌های سنگینی مواجه می‌شود.

«ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو نیز می‌گوید: «اوکراین حق دارد که از خود در برابر روسیه دفاع کند. ناتو سطح آمادگی را بالا برده و نیروهای خود را برای دفاع مشترک کشورهای عضو مستقر کرده است.»

در همین ارتباط، امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۵ فرد و نهاد مرتبط با روسیه را تحریم و اعلام کرد این تحریم‌ها شامل «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، و یکی از نزدیکانش هم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Cyprus
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
کانادا و استرالیا ایالتهای آمریکان
آخرین اخبار