وجود ۵ هزار فضای ورزشی در آموزش و پرورش کشور

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون ۵ هزار فضای ورزشی در آموزش و پرورش داریم که متعلق به دانش آموزان و اولیای آن هاست.

آقای ستاری فرد در آیین افتتاح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان چهاردهمین استانی است که این طرح را آغاز کرده است گفت: نگاه ما به مجموعه‌های ورزشی نگاه تربیتی است نه درآمدزایی، این مکان‌ها محیط‌های غنی تربیتی هستند.

در سند تحول بنیادین موضوع تقویت ارتباط خانواده با آموزش و پرورش و مشارکت آن‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت جزو وظایف وزارت آموزش و پرورش است.


بیشتر بخوانید


یکی از چالش‌هایی که در حوزه نظام اجتماعی وجود دارد گسست خانوادگی است، محیط و موضوع ورزش این قدرت و پتانسیل را دارد که در تقویت بنیان خانواده، ایجاد ارتباط موثر بین خانواده و دانش آموز و مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های ورزشی مؤثر باشد.

ورزش مهمترین عامل برای ایجاد نشاط اجتماعی و خانوادگی و سلامت عمومی به شمار می‌رود.

هم اکنون ۵ هزار فضای ورزشی در آموزش و پرورش وجود دارد که متعلق به دانش آموزان و اولیای آن هاست.

آموزش و ورزش جزو ابزار‌های برابرساز اجتماعی هستند لذا در گام بعد از محوطه مدارس برای حضور خانواده‌ها استفاده می‌کنیم.

طبق آمار از هر سه دانش آموز یک دانش آموز دچار اضافه وزن می‌باشد که این یک زنگ خطر جدی است و اگر به این مسئله به خوبی توجه نشود به یک بحران اجتماعی مبدل خواهد شد.

ما باید از طریق دانش آموزان اولیای آن‌ها را نیز به سمت فعالیت‌های ورزشی سوق دهیم، دانش آموزان اشتیاق فراوان برای اجرای فعالیت‌های ورزشی دارند باید از این اشتیاق به خوبی استفاده کرد.

یکی از برنامه‌های ما در اختیار قرار گذاشتن مجموعه‌های ورزشی به صورت رایگان به دانش آموزان و اولیای آنان است، استفاده از فضای مدارس در ساعات غیر درسی از دیگر برنامه‌هایی است که به جد پیگیری خواهد شد.

سیاست نخست آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است، در ایام تعطیلات نیز باید برای دانش آموز برنامه ریزی شود، غنی سازی اوقات فراغت و غنی سازی ایام تعطیل دانش آموز در مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله باید برنامه ریزی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار