بیست‌وسومین روز درگیری‌های نظامی روسیه در شرق اوکراین

نماینده روسیه: ماریوپل به منبع اطلاعات نادرست اوکراین تبدیل شده است

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ماریوپل به منبع اطلاعات نادرست اوکراین تبدیل شده است و کمپین اطلاعات نادرست درباره اوکراین ادامه دارد.

بیست‌وسومین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی ادامه یافته است که نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد کمپین دروغ‌ها و اطلاعات نادرست درباره اوکراین ادامه دارد، ماریوپل به منبع اطلاعات نادرست رژیم اوکراین تبدیل شده است. روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد.

اقدامات نظامی آمریکا و ناتو در استقرار نیروهای نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه و مداخلات آن‌ها، باعث تحریک مسکو و شعله‌ور شدن جنگی شد که به گفته روسیه هدف آن غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی از مرز‌های خود است و به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام شده است. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که کمک‌های آمریکا به اوکراین پیشتر از جنگ روسیه آغاز شده بود، از کمک ۸۰۰ میلیون دلاری تحت عنوان کمک امنیتی به اوکراین شامل سامانه‌های ضد هوایی، ضد زره، اسلحه و مهمات و هواپیما‌های بدون سرنشین، خبر داد و پوتین را جنایتکار جنگی دانست. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز با ادعای آنکه روسیه کوچکترین کاهش تنشی در اقدامات خود نداشته، تحریم‌های بیشتر را گزینه آتی آمریکا دانست.

یک مقام بلندپایه در وزات دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است: حمله به اوکراین و تغییرات در بازار نفت بهانه‌ای نیست که موجب افزایش شدید بهای نفت شود. به زودی اوکراین را به پهپاد‌های تاکتیکی توانمند مجهز خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی را در اختیار اوکراینی قرار خواهیم داد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه سبب بسته شدن بورس در این کشور شده، روبل (واحد پول روسیه) سقوط کرده و مسکو در حال نزدیک شدن به مرحله عدم توانایی پرداخت بدهی خود است.


بیشتر بخوانید:


وزیر امور خارجه تایوان اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید. فایننشال تایمز از پیشرفت مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه خبر داده اما کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرده است: هنوز زود است که در مورد هرگونه توافق با اوکراین سخن بگوئیم.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرد و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی گفته است: «در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد. روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد.»

تحولات بیست‌وسومین روز از حمله نظامی روسیه به شرق اوکراین در ادامه آمده است:

درگیری روسیه و اوکراین ۴۰ میلیون نفر را به سوی فقر سوق می‌دهد

رویترز گزارش داد، مرکز توسعه جهانی اعلام کرد که افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی ناشی از درگیری بین روسیه و اوکراین، بیش از ۴۰ میلیون نفر را به سوی فقر شدید سوق خواهد داد. این مرکز نسبت به محدودیت صادرات و تحریم تولید مواد غذایی روسیه هشدار داد.

این اندیشکده مستقر در واشنگتن گفت که قیمت کالا‌های غذایی از زمان شروع درگیری به بالاتر قیمت‌ها در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ رسیده است.

محققان نوشتند: «افزایش قیمت‌هایی که تا به امروز مشاهده شده‌اند در حال حاضر به اندازه افزایش‌های سال ۲۰۱۰ هستند، و تحلیل ما نشان می‌دهد که حداقل ۴۰ میلیون نفر با افزایش قیمت در سال ۲۰۲۲ به فقر شدید کشیده خواهند شد.»

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا گفت اتحادیه اروپا در حال بررسی ایجاد یک صندوق همبستگی برای اوکراین برای کمک به ارائه خدمات اولیه در این کشور و رفع نیاز‌های فوری شهروندان است.

میشل در توییتی نوشت: «صندوق برای حمایت مستمر به مقامات نقدینگی می‌دهد و در درازمدت به بازسازی اوکراین پس از پایان خصومت‌ها کمک خواهد کرد.»

یک مقام اتحادیه اروپا گفت که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در هفته آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت و افزود که رؤسای‌جمهور درباره نیاز اوکراین برای حفظ دسترسی به حمایت مالی بین‌المللی برای تامین مالی واردات کالا‌های اساسی و تجهیزات نظامی بحث کرده‌اند.

۲ سال پیش

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:

  • تصمیم گرفته‌ایم از واردات منابع انرژی روسیه جلوگیری کنیم و کشور‌هایی هستند که این کار را انجام نداده‌اند و در این زمینه با مقامات هندی در تماس هستیم.
  • در حال حاضر هیچ ارزیابی از کمک نظامی چین به روسیه وجود ندارد.
  • مواضع کشور‌های جهان را در قبال جنگ روسیه علیه اوکراین رصد می‌کنیم.
۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: کی‌یف پیشنهاد روسیه برای خروج تشکیلات نظامی از ماریوپل را رد کرد.

این وزارتخانه همچنین از باز کردن کریدور‌های بشردوستانه از کی‌یف، سومی و خارکیف به سمت روسیه و مرز‌های غربی اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از یک مقام اوکراینی نوشت:

  • روس‌ها برای تبدیل اوکراین به کشوری بی‌طرف خواستار رأی‌گیری در پارلمان شدند.
  • مسکو نیازمند کاهش نیور‌های ارتش اوکراین به ۵۰ هزار نفر و عدم میزبانی پایگاه‌های نظامی خارجی است.
  • روس‌ها از ما می‌خواهند که حاکمیت روسیه بر کریمه و استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.
  • آماده پذیرش منطقه‌ای غیرنظامی تا عمق ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری در دو طرف مرز هستیم.
  • ما خواهان نیرو‌های حافظ صلح بین المللی با تضمین حاکمیت ما از سوی اعضای دائم شورای امنیت هستیم.
۲ سال پیش

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس با شی جین پینگ، همتای چینی خود بر حمایت از حل دیپلماتیک بحران اوکراین تأکید کرد و گفت اگر چین از روسیه حمایت مادی کند، عواقبی برایش درپی خواهد داشت.

۲ سال پیش

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: مهندسان اوکراینی تعمیر خطوط برق نیروگاه «زاپوریژیا» را آغاز کرده‌اند تا هفته آینده به کار خود بازگردد.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، جدایی‌طلبان طرفدار روسیه اعلام کرده‌اند نیرو‌های اوکراینی «گورلوکا» در شمال دونتسک را بمباران کردند.

۲ سال پیش

رسانه‌های چینی گزارش دادند، شی جین پینگ به جو بایدن گفت که موضوع تایوان نیاز به رسیدگی مناسب دارد تا بر روابط پکن با واشنگتن تأثیری نگذارد.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: با رئیس شورای اروپا درباره حمایت بیشتر در برابر تجاوز روسیه صحبت کردم. گفت‌وگو‌های من با رئیس شورای اروپا بر پیشبرد روند الحاق ما به اتحادیه اروپا متمرکز بود.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، رئیس شورای اروپا گفت: من با رئیس‌جمهور اوکراین بحث کردم تا به طور جمعی به تلاش‌های خود برای حمایت از اوکراین بیفزاییم. با زلنسکی درباره عناصر خاص در مذاکرات بین اوکراین و روسیه بحث کردم.

۲ سال پیش
آژانس مهاجرت سازمان ملل: بیش از ۳.۲ میلیون نفر تاکنون از اوکراین فرار کرده‌اند

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به ۶.۵ میلیون نفر در داخل اوکراین آواره شده و بیش از ۳.۲ میلیون نفر تاکنون از این کشور فرار کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد تخمین‌ها نشان می‌دهد که اوکراین در عرض سه‌هفته به سرعت به سمت سطوح آوارگی جنگ سوریه حرکت می‌کند. طی این جنگ بیش از ۱۳ میلیون نفر در داخل و خارج از سوریه آواره شدند.

۲ سال پیش

اسکای نیوز به نقل از یک مذاکره‌کننده اوکراینی نوشت: مواضع ما در مذاکرات با روسیه تغییر نکرده است و ما خواهان آتش‌بس، خروج نیرو‌های روسی و تضمین‌های امنیتی قوی هستیم.

۲ سال پیش
انهدام ۱۸۴ پهپاد اوکراینی و ۱۴۱۲ تانک و خودروی زرهی از آغاز عملیات نظامی روسیه

الجزیره نوشت، وزارت دفاع روسیه از انهدام ۱۸۴ پهپاد اوکراینی و ۱۴۱۲ تانک و خودروی زرهی از آغاز عملیات نظامی در اوکراین خبر داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه نیرو‌های مسلح روس در یک روز ۶ کیلومتر به عمق اوکراین پیشروی کردند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد:

  • ما کمک‌های دفاعی لازم را به اوکراین ارائه خواهیم کرد و به تحریم روسیه ادامه خواهیم داد.
  • پوتین در جنگ اوکراین شکست خواهد خورد.
  • ما با بحران انرژی مقابله خواهیم کرد و به منابع جایگزین تکیه خواهیم کرد تا پول خود را به پوتین ندهیم.

 

۲ سال پیش
تحریم‌های آمریکا علیه ۱۰۰ هواپیما که به روسیه پرواز کرده‌اند به بهانه نقض قوانین صادراتی

وزارت بازرگانی آمریکا ۱۰۰ هواپیما را که به روسیه پرواز کرده‌اند و گمان می‌رود قوانین صادراتی آمریکا در خصوص روسیه را نقض می‌کنند، تحریم کرده است.

۲ سال پیش
شی جی پینگ خطاب به پوتین: اولویت چین پایان دادن به جنگ است

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های چین امروز (جمعه) اعلام کرد شی جین پینگ، رئیس‌جمهور این کشور به ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود اطلاع داده است که اولویت، اکنون پایان دادن به جنگ در اسرع وقت است.

۲ سال پیش
نقض فنی، علت قطع سخنرانی پوتین در تلویزیون رسمی روسیه

کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که به مناسبت هشتمین سالگرد الحاق کریمه به خاک روسیه به استادیوم محل برگزاری جشن رفته بود، به سبب یک نقص فنی قطع گردید.

۲ سال پیش
آمریکا بازهم داشتن تسلیحات بیولوژیک از سوی اوکراین را انکار کرد

در جلسه‌ی امروز (جمعه) شورای امنیت سازمان ملل، نماینده آمریکا در این شورا وجود تسلیحات بیولوژیک در آزمایشگاه‌های اوکراین را که مستقیم از سوی آمریکا حمایت می‌شدند، انکار کرد.

براساس گزارش الجزیره، نماینده آمریکا در این نشست مدعی شد: «تأیید می‌کنیم که اوکراین برنامه تسلیحات بیولوژیکی ندارد و چیزی جز امکانات مراقبت‌های بهداشتی نیست، اما روسیه سابقه طولانی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد.»

۲ سال پیش
تماس بایدن با رئیس‌جمهور چین در بحبوحه درگیری در اوکراین

«آنتونی بلینکن» امروز (جمعه) تایید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با همتای چینی خود تماس گرفته و اعلام کرده است در صورتی که چین از حمله روسیه به اوکراین حمایت کند، با عواقب جدی آن روبرو خواهد شد.

براساس گزارش آر تی، بلینکن مدعی شده است که چین با امتناع از محکوم کردن این تجاوز در حالی که به دنبال نشان دادن خود به عنوان یک داور بی طرف است، در جهت مخالف حرکت می‌کند.

۲ سال پیش
پوتین: هدف ما رهایی مردم دونباس از نسل‌کشی است

«ولادیمیر پوتین» با حضور در مراسمی که به مناسبت الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار شده بود، اعلام کرد مردم کریمه با ایجاد سدی سخت بر سر راه نازی‌ها، کار درستی انجام دادند. کریمه باید به عنوان بخشی از یک کشور که به آن تحقیرآمیز رفتار می‌کرد جدا می‌شد.

۲ سال پیش
نگرانی اعضای اتحادیه اروپا از بحران انرژی و افزایش قیمت‌ها در این اتحادیه

سران اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از بحران انرژی و افزایش قیمت‌ها اعلام کردند هیچ کشوری به تنها نمی‌تواند از پس این بحران برآید.

۲ سال پیش
آغاز روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در حساب توییتری خود از آغاز روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا خبر داد.

۲ سال پیش
اقدام تماشاگران صرب در مسابقات لیگ اروپا در بلگراد

شبکه آر تی روسیه تصاویری را منتشر کرد که نشان می دهد تماشاگران صرب در طی یکی از مسابقات لیگ اروپا در بلگراد، بنرهایی در دست گرفتند که فهرست کشورهای مورد تهاجم آمریکا در آن به نمایش درآمده بود.

۲ سال پیش
ادعای مقام ارو.پایی علیه چین

یک مقام اروپایی در مصاحبه با پولتیکو ادعا کرد سران اتحادیه اروپا شواهد بسیار معتبری دارند که نشان می دهد چین به دنبال کمک نظامی به روسیه است.

۲ سال پیش

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه گزارش دادند که ۳ غیرنظامی در حمله نیروهای اوکراین به بیمارستانی در دونتسک زخمی شدند.

۲ سال پیش
اخراج دیپلمات‌های روسیه از چند کشور اروپایی

وزارت خارجه های لیتوانی، لتونی و استونی از اخراج  مجموعا ده دیپلمات روسیه خبر دادند.

این درحالی است که سفارت روسیه در بلغارستان نیز امروز (جمعه) اعلام کرد که این کشور ۱۰ دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرده و از آن‌ها خواسته است تا «صوفیه» پایتخت بلغارستان راترک کنند.

 

۲ سال پیش

رویترز گزارش داد: معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین عنوان کرده که مذاکرات با روسیه ادامه دارد، اما بسیار دشوار است.

معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را به عنوان بخشی از توافق با روسیه رها نمی کنند.

۲ سال پیش
لوکاشنکو: زلنسکی یا پیمان صلح را امضا کند یا سند تسلیم

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت: اگر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین معاهده صلح با روسیه را امضا نکند، مجبور خواهد شد سند تسلیم را امضا کند. من با اطمینان می‌دانم که روسیه به اوکراین یک نسخه کاملا قابل قبول از توافقنامه را پیشنهاد می‌کند.

۲ سال پیش
مجوز پخش شبکه راشاتودی در انکلیس لغو شد

سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس (آفکام) مجوز شبکه روسی راشاتودی را لغو کرد.

راشاتودی در انتقاد از تصمیم آفکام به سخنان بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اشاره کرده که گفته بود سیاستمداران نباید درباره رسانه‌ها تصمیم بگیرند.

پس از حمله به اوکراین، رسانه‌های دولتی روسیه با محدودیت‌های زیادی از سوی کشورهای دیگر مواجه شده اند.

۲ سال پیش
سازمان ملل: ۳ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند

 سازمان مللاعلام کرد ما در رابطه با گذرگاه های بشردوستانه در اوکراین و اطمینان از ارسال کمک‌های امدادی با مسکو در ارتباط هستیم.

به گفته این سازمان، ۳ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند و دو میلیون نفر از شهر‌های خود آواره شده اند و تا زمانی که جنگ متوقف نشود، بحران بدتر خواهد شد.

هماهنگ کننده اضطراری برنامه جهانی غذا برای اوکراین نیز گفت: قیمت گندم پس از جنگ در اوکراین ۲۴ درصد افزایش یافته است.

کشور آلمان در این خصوص گزارش داد: بیش از ۱۹۷۰۰۰ پناهنده اوکراینی در آلمان حضور دارند.

۲ سال پیش

نخست وزیر لهستان گفت: در نشست آتی ناتو رسماً پیشنهاد خواهیم کرد که یک ماموریت حافظ صلح به اوکراین اعزام شود.

در همین حال مرزبانان لهستانی از ورود بیش از ۲ میلیون پناهنده اوکراینی به این کشور خبر دادند.

۲ سال پیش

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان هشدار داد که کمبود عرضه به دلیل جنگ در اوکراین شدید خواهد بود و می تواند منجر به درگیری های بیشتر در کشورهای آسیب پذیر شود.

۲ سال پیش

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین به ادعاهای اخیر بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در آخرین سخنرانی های خود پوتین را «دیکتاتور قاتل»، «اراذل و اوباش» و «جنایتکار جنگی» خواند، گفت:  اظهارات او به توهین روزمره تبدیل شده است.

پسکوف افزود: چنین اظهاراتی برای رئیس جمهور کشوری که صدها هزار نفر را در سراسر جهان با بمب های خود کشته است، باید غیرقابل قبول باشد.

۲ سال پیش
پوتین: کی‌یف مذاکرات صلح را به تأخیر می‌اندازد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد که اوکراین در روند مذاکرات تاخیر ایجاد می‌کند و با این حال مسکو آماده است برای دستیابی به راه حلی براساس اصول شناخته شده خود به مذاکرات ادامه دهد.

پوتین گفت غرب چشمانش را بر حمللات موشکی کی‌یف در دونتسک می‌بندد و این جنایات جنگی را نادیده می‌گیرد.

شولتس نیز از پوتین خواست تا در اوکراین آتش بس برقرار کند، وضعیت بشردوستانه را بهبود بخشد و برای پیشرفت در مسیر راه حل دیپلماتیک اقدام کند.

۲ سال پیش

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا لایحه‌ای را برای ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه ارائه کرده‌ و مدعی شدند که «اکنون زمان حذف دائمی انرژی روسیه از بازار آمریکا است.»

۲ سال پیش

آژانس بین المللی انرژی از کشورهای جهان خواست در سایه نگرانی ها از کمبود نفت، مصرف خود را کاهش دهند.

۲ سال پیش
لاوروف: محموله های سلاح ارسالی به اوکراین هدف قرار می گیرند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: هر محموله تسلیحاتی که وارد اوکراین شود از سوی نیرو‌های روسی مورد هدف قرار خواهد گرفت.

او افزود: کشور‌های هند، چین، برزیل و مکزیک با درخواست‌های آمریکا علیه روسیه هرگز همراه نخواهند شد.

وزیر خارجه روسیه گفت: غرب فشار بی سابقه‌ای بر روسیه وارد می‌کند و به دنبال به حاشیه راندن و توقف توسعه آن است، اما تحریم‌ها روسیه را قوی‌تر کرده است و ما اقتصاد خود را برای غلبه بر تأثیر آن‌ها تنظیم خواهیم کرد. این غرب است که در‌ها را به روی روسیه می‌بندد و ما مطمئن هستیم که نمی‌توان به آن اعتماد کرد. غرب بیش از ۵۰۰۰ تحریم برای روس‌ها وضع کرده است و این یک رکورد است.

او اعلام کرد: نازی زدایی در اوکراین، بر اساس مفهوم روسی شامل لغو کلیه قوانین تبعیض علیه روسی زبانان است.

لاوروف با تاکید بر اینکه کشور‌های غربی نمی‌توانند سیستم‌های دفاع هوایی ساخت شوروی را به اوکراین عرضه کنند، زیرا مجوز استفاده از آن ممنوع است، تصریح کرد: ما این احتمال را رد نمی‌کنیم که اوکراین بزرگترین پروژه پنتاگون در توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی را تشکیل داده است.

او گفت: کی‌یف متوجه شده است که بایدن اجازه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را نمی‌دهد و روی سیاستمداران آمریکایی که مسئولیت پذیر نیستند، کمتر حساب می‌کند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، آمریکا به دنبال بازگرداندن جهان به مدل تک قطبی است. غرب تلاش کرد اوکراین را به کشوری ضد روسیه تبدیل کند و این تلاش‌ها پیامد‌هایی را برای اوکراینی داشت. ما به مدتی زمان نیاز داریم تا از میراث منفی نفوذ غرب بر اوکراین خلاص شویم.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: نیرو‌های لوهانسک بیش از ۹۰ درصد منطقه را تحت کنترل دارند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های لوهانسک با حمایت نیرو‌های ما بیش از ۹۰ درصد منطقه را تحت کنترل دارند. نیرو‌های دونتسک با پشتیبانی ارتش روسیه در مرکز شهر ماریوپل در حال نبرد هستند. نیرو‌های ما شب گذشته ۸۱ تاسیسات نظامی اوکراین و ۶ پهپاد را منهدم کردند.

۲ سال پیش
دونتسک: ۴ غیرنظامی در کرافسکی کشته شدند

جدایی طلبان دونتسک اعلام کردند: ۴ غیرنظامی در جریان گلوله باران منطقه کرافسکی توسط نیرو‌های اوکراینی کشته شدند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه ادعا‌های آمریکا را درباره گلوله باران شهر چرنیکوف تکذیب کرد

مسکو ادعا‌های مطرح شده توسط سفارت آمریکا در ارتباط با گلوله باران شهروندان اوکراینی را در شهر چرنیکوف در شمال اوکراین رد کرد. ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: "همه واحد‌های نیرو‌های مسلح روسیه در خارج از شهر چرنیکوف حضور دارند. هیچ گونه حمله‌ای علیه این شهر انجام نشده است.

۲ سال پیش
انفجار در اطراف فرودگاه لویو اوکراین

پس از شنیدن صدای سه انفجار در اطراف فرودگاه لویو در اوکراین، ستون‌های دود ناشی از این انفجار‌ها بلند شد.

۲ سال پیش
چین، واشنگتن را مسئول تشدید بحران اوکراین خواند

 هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه تاکید کرد که آمریکا با ارائه تسلیحات به اوکراین، درگیری روسیه و اوکراین را تشدید کرده است.

چونیینگ دریک پیام توییتری نوشت: «اگر واشنگتن به تضمین های خود پایبند بود، از گسترش مکرر ناتو خودداری می کرد و متعهد می شد که ناتو اوکراین را نمی پذیرد و با ارسال سلاح و مهمات به اوکراین آتش را شعله ور نمی کرد، وضعیت بسیار متفاوت می شد.

۲ سال پیش
تلاش سیاستمداران اروپایی برای نامزدی زلنسکی جهت جایزه صلح نوبل

گروهی از سیاستمداران اروپایی با نامه سرگشاده‌ای به کمیته نوبل خواستند تا روند نامزدی جایزه صلح نوبل را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تمدید کند تا امکان نامزدی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای جایزه صلح نوبل فراهم شود. به طور رسمی، مهلت نامزدی برای جایزه در ۳۱ ژانویه به پایان رسیده است.

۲ سال پیش
تاکید نماینده چین بر لزوم ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد بر لزوم ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین تاکید کرد و خواستار حداکثر خویشتن داری از همه طرف ها برای جلوگیری از بحران انسانی در مقیاس بزرگ در اوکراین شد.

ژانگ گفت: چین از کار طرف های مربوطه در حفظ ارتباطات، تضمین کریدورهای بشردوستانه ایمن و بدون مانع و تسهیل بیشتر تخلیه پرسنل و کمک های بشردوستانه حمایت می کند. وی افزود: ادامه مذاکرات به این معنی است که فرصتی برای آتش بس و آینده صلح آمیز وجود دارد.

سفیر چین گفت: پکن از هرگونه ابتکاری که به کاهش مشکلات بشردوستانه کمک می کند استقبال می کند و خاطرنشان کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید "نقش مثبتی" در کاهش بحران ایفا کند.

۲ سال پیش
فروش سامانه ضدهوایی به لهستان

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد لندن به لهستان برای دفاع از خود در برابر تهاجم احتمالی روسیه سامانه های ضدهوایی می فرستد. 

وی بدون ارائه هیچ گونه سندی درباره تقابل نظامی احتمالی روسیه علیه لهستان مدعی شد انگلیس به ارسال تسلیحات نظامی به ورشو برای تقویت قدرت نظامی این عضو ناتو متعهد است. 

۲ سال پیش
آمریکا قصد تقابل مستقیم با روسیه را ندارد

لوید آستون، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین به معنای ورود به جنگ با روسیه است و آمریکا قصد ورود به تقابل مستقیم ندارد.

لوید آستین که به اسلواکی سفر کرده است در نشست خبری مشترک با همتای اسلواک خود در جمع خبرنگاران گفت: «رئیس جمهور بایدن به صراحت گفته است که نیرو‌های نظامی آمریکا در اوکراین وارد جنگ نخواهند شد. البته ما هرکاری که بتوانیم برای پشتیبانی از اوکراین و تلاش‌ اوکراینی‌ها برای دفاع از سرزمین شان انجام خواهیم داد.»

وزیر دفاع آمریکا افزود:« اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین به معنای این خواهد بود که با روسیه وارد جنگ و تقابل شویم. این همان کاری است که رئیس جمهور کشورمان گفته است نمی‌خواهیم انجام دهیم و با روسیه وارد درگیری شویم. به منظور کنترل آسمان، باید سامانه‌های ضدهوایی را روی زمین از بین ببریم. برخی از این پدافند‌های ضدهوایی در روسیه هستند. پس می‌بینید که هیچ راه آسان و ساده‌ای برای انجام دادن این کار وجود ندارد. پس اعمال منطقه پرواز ممنوع کار ساده‌ای نیست. اعمال منطقه پرواز ممنوع به معنای ورود به جنگ با روسیه است. موضع ایالات متحده این است که ما این کار را انجام ندهیم و همچنان همین موضع را داریم.»

۲ سال پیش
جلسه بی‌نتیجه شورای امنیت با موضوع اوکراین

جلسه شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست روسیه برای بررسی عملکرد آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین تشکیل شده بود، ​ بی‌نتیجه پایان یافت.

۲ سال پیش
تخلیه ۴۳ هزار غیرنظامی از ماریوپل اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه از خارج کردن حدود ۴۳ هزار نفر از ساکنین ماریوپل از این شهر در طول روز خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۲۴ ساعت قبل نیز هفت هزار و ۵۱۳ غیرنظامی با درخواستی که از روسیه داشتند از ماریوپل اوکراین خارج شدند. نیرو‌های اوکراینی بیش از شش هزار و ۸۰۰ شهروند خارجی از ۲۱ کشور را گروگان گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ۲۸۳ هزار و ۴۶۱ نفر از جمله ۶۰ هزار و ۶۸۴ کودک تخلیه شده اند و همچنین، سه هزار و ۱۷۵ تن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به اوکراین انتقال داده شده است.

۲ سال پیش
اوکراین همانند یوگسلاوی قربانی ناتو شد

وزارت امور خارجه صربستان اعلام کرد ناتو می‌داند که نمی‌تواند روسیه را شکست دهد و جهانی جدید عملا نمایان شده است.

ولادیمیر کرشلیانین، مشاور ارشد وزارت امور خارجه صربستان گفت: غرب با رفتارش به تشکیل نظام جهانی جدید بدون سیطره اش، کمک می‌کند.

وی افزود: ناتو می‌داند که نمی‌تواند روسیه را شکست دهد و جهانی جدید به رهبری روسیه و چین و ابتدا از صربستان، عملا نمایان شده است. این نظام جدید عاری از فاشیسم و تروریسم و «انقلاب‌های رنگین» که ناتو به طور منظم و دوره‌ای از آن حمایت می‌کند خواهد بود. اوکراین مانند یوگسلاوی قربانی ناتو شد، با همان نفاق قابل انتظاری که حد و مرزی ندارد.

۲ سال پیش
تحریم های جدید استرالیا علیه روسیه

وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد در دور جدید تحریم های این کشور علیه روسیه، کانبرا 11 بانک روسی و بسیاری از نهادهای دولتی این کشور را به دلیل جنگ اوکراین در لیست تحریم های خود قرار داده است. 

۲ سال پیش
کشته شدن ۷۰۰ غیرنظامی در اوکراین

رزماری دی کارلو، مسئول امور سیاسی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، از زمان حمله سه هفته پیش روسیه، بیش از ۷۰۰ غیرنظامی از جمله ۵۲ کودک در اوکراین کشته شده اند، ولی "رقم واقعی احتمالا بسیار بیشتر" است.

دی کارلو گفت: "بیشتر این تلفات ناشی از استفاده از تسلیحات انفجاری با منطقه تاثیر گسترده در مناطق پرجمعیت بوده است. صد‌ها ساختمان مسکونی همچنین بیمارستان‌ها و مدارس آسیب دیده یا تخریب شده اند".

وی افزود بین بیست و چهارم ماه فوریه و پانزدهم ماه مارس، آژانس حقوق بشر سازمان ملل ۷۲۶ مورد مرگ از جمله مرگ ۵۲ کودک و زخمی شدن یک هزار و ۱۷۴ نفر از جمله زخمی شدن ۶۳ کودک را ثبت کرده است. نمی توان ابعاد تلفات غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را تکذیب کرد. این مستلزم پاسخگویی و تحقیقات جامع است.

۲ سال پیش
معضل پناهجویان اوکراینی برای آلمان

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد فزاینده اوکراینی‌هایی که به دنبال پناه گرفتن در آلمان هستند، به یک "چالش بزرگ" تبدیل خواهد شد. 

شولتس پس از گفتگو با رهبران ۱۶ ایالت آلمان درباره همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد: به رغم وجود چالش های متعدد، کمک به اسکان اوکراینی‌ها نسبتا آسان خواهد بود، زیرا آنها به روادید ورود به آلمان نیاز ندارند و به خدمات درمانی و آموزش همچنین دوره‌های زبان و ادغام، دسترسی خودکار دارند.

پلیس آلمان تاکنون از ۱۹۰ هزار اوکراینی که از تهاجم روسیه به این کشور گریخته اند، ثبت نام کرده است.

۲ سال پیش
نماینده روسیه: غرب به درگیری در اوکراین دامن می‌زند

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان درباره جنگ در اوکراین گفت: دروغ پردازی و فریبکاری درباره اوکراین ادامه دارد و ما اطلاعات نادرست زیادی شنیده ایم.

واسیلی نبنزیا افزود: غرب از طریق حمایت نظامی از اوکراین به درگیری دامن می‌زند. تصمیم گرفته‌ایم درباره پیش‌نویس قطعنامه‌مان درباره وضعیت انسانی در اوکراین رای‌گیری نکنیم، اما آن را پس نمی‌گیریم.

وی اضافه کرد: پس از اسنادی که به دست آوردیم، فردا درخواست تشکیل جلسه اضطراری برای بررسی موضوع آزمایشگاه‌های آمریکایی در اوکراین خواهیم داشت.

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت در ادامه گفت: هفتاد کشتی در بنادر وجود دارد که به دلیل مین گذاری‌های دریایی توسط اوکراین قادر به ترک آن‌ها نیستند.

نبنزیا اظهار داشت: ماریوپل به منبع فریبکاری رژیم اوکراین تبدیل شده است. از زمان آغاز عملیات نظامی، وزارت دفاع روسیه بیش از ۲.۵ میلیون درخواست تخلیه به روسیه دریافت کرده است. کی یف از تخلیه غیرنظامیان جلوگیری می‌کند.

۲ سال پیش
انتقاد اوکراین از اسرائیل

سفارت اوکراین در تل آویو از نحوه برخورد کابینه اسرائیل با پناهندگان اوکراینی انتقاد و تاکید کرد: روسیه مرتکب نسل کشی شده و کابینه اسرائیل از هر پناهنده بازجویی می‌کند.

۲ سال پیش
اسد: جنگ اوکراین غرب را در برابر مردم خود رسوا کرد

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: سیاستی که غرب به دنبال آن است، سیاست زور و تبدیل جهان به جنگل است و جنگ اوکراین غرب را در مقابل مردم خود رسوا کرده است. 

وی افزود: کشورهای غربی به حقوق بین الملل اهمیتی نمی دهند و هر وقت منافعشان با قوانین بین المللی در تضاد باشد، در زیر پا گذاشتن آنها تردیدی به خود راه نمی دهند. 

۲ سال پیش
هشدار آمریکا به چین درباره کمک نظامی به روسیه

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امروز (جمعه) قرار است با شی جین پینگ، همتای چینی خود به صورت تلفنی گفتگو کند. یکی از مهمترین محورهای این گفتگو موضوع جنگ روسیه در اوکراین است. 

وی افزود: بایدن به صراحت به چین هشدار خواهد داد هر گونه حمایت این کشور از تجاوز روسیه با واکنش آمریکا همراه خواهد شد و واشنگتن در اعمال مجازات علیه پکن تردید نخواهد کرد. ما نگران این موضوع هستیم که آنها اقدام به ارسال مستقیم تسلیحات برای روسیه کنند. 

۲ سال پیش
انتقاد چین از تحریم های اعمال شده علیه روسیه

ژانگ جون، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل گفت: استفاده از تحریم ها برای حل مشکل جنگ اوکراین نمی تواند کارساز باشد بلکه مشکل جدیدی ایجاد می کند. شدت گرفتن تحریم ها تنها به بحران غذا و انرژی، و آسیب به معیشت مردم منجر می شود. 

وی با اشاره به نقش شورای امنیت در این مسئله خاطر نشان کرد: ما خواستار تداوم مذاکرات میان طرفین به منظور استقرار صلح و آتش بس دائمی هستیم. پکن از هر طرح و پیشنهادی که به کاهش بحران انسانی کمک کند استقبال می کند. 

۲ سال پیش

ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد، یک مقام رسمی در پنتاگون آمریکا اعلام کرد: روسیه قادر به کنترل شهر «ایزیم» در شرق اوکراین است و این می‌تواند به جنوب اوکراین نیز ادامه پیدا کند.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، بانک مرکزی هلند اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ میلیون یورو از دارایی‌های روسی در هلند را در چارچوب تحریم‌ها ممنوع کنید.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت:

  • ما شمارش خاصی برای قربانیان روسیه در اوکراین نداریم.
  • معتقدیم که اوکراینی‌ها به سلاح نیاز دارند.
  • نگرانی از امکان استفاده از روسیه یا سلاح‌های شیمیایی بیولوژیکی است.
  • هدف قرار دادن غیرنظامیان عمداً در جنگ، جنایت جنگی است.
  • اوکراین سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی ندارد.
  • ما با تمام اشکال تشدید در اوکراین مخالفت می‌کنیم.
۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، سازمان پزشکان بدون مرز در اوکراین اعلام کرد: نیاز به حفاظت از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان مطابق با قوانین جنگی انجام نشده است. ما به احتمال زیاد بیمارستان ماریوپول هیچ تأمین نشده را دریافت نکرده و ممکن است فاجعه‌بار باشد.

۲ سال پیش

شهردار شهر میکولایف اوکراین مدعی شد: ارتش روسیه در ۱۰ روز گذشته از سلاح‌های ممنوعه در برابر غیرنظامیان استفاده کرده است.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر‌های هشدار در کی‌یف

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، آژیر‌های هشدار در محله‌های کی‌یف، پایتخت اوکراین پایتخت به صدا درآمده‌اند.

۲ سال پیش

نماینده لهستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: شورای امنیت در مورد بحران پناهندگان بحث کرد که نتیجه تجاوز روسیه علیه اوکراین است.

۲ سال پیش

نماینده اوکراین در سازمان ملل مدعی شد:

کودکان در بمباران دیروز ساختمان تئاتر «ماریوپل» توسط نیرو‌های روسی عمداً هدف قرار گرفتند.

طرح پوتین نقض موافقت‌نامه‌های آتش‌بس و عبور امن مردم غیرنظامی است.

روسیه باید دستکاری‌ها در شورای امنیت را متوقف کند.

۲ سال پیش
نماینده چین: تحریم‌های روسیه، بحران غذا و انرژی را تشدید می‌کند

نماینده چین در جلسه شورای امنیت گفت:

  • تحریم‌های روسیه، بحران غذا و انرژی را تشدید می‌کند و به زندگی مردم در همه کشور‌ها آسیب می‌رساند.
  • ما از هرگونه ابتکار عمل یا پیشنهاد از هر طرف کمک می‌کنیم تا به کاهش و حل بحران بشردوستانه در اوکراین کمک کنیم.
  • شورای امنیت باید نقش مثبتی در کاهش تنش‌های مرتبط با وضعیت انسانی در اوکراین داشته باشد.
  • ادامه مذاکرات به این معنی است که فرصتی برای آتش‌بس و برای آینده‌ای صلح‌آمیز وجود دارد.
  • حقایق نشان داده‌اند که استفاده از تحریم‌ها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند.
  • ما از هرگونه ابتکار عمل یا پیشنهاد از هر طرف به راحتی و حل بحران در اوکراین استقبال می‌کنیم.
۲ سال پیش
آژانس انرژی اتمی: سیستم‌های ایمنی نیروگاه زاپوروژیا کار می‌کنند

الجزیره نوشت، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، تمام سیستم‌های ایمنی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا کار می‌کنند.

۲ سال پیش
نماینده روسیه: اوکراین از تخلیه غیرنظامیان جلوگیری می‌کند

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران اوکراین گفت:

  • کمپین دروغ‌ها و اطلاعات نادرست درباره اوکراین ادامه دارد و ما اطلاعات نادرست زیادی شنیده ایم.
  • «ماریوپل» به منبع اطلاعات نادرست رژیم اوکراین تبدیل شده است.
  • از زمان آغاز عملیات نظامی، وزارت دفاع روسیه بیش از ۲.۵ میلیون درخواست تخلیه به روسیه دریافت کرده است.
  • رژیم اوکراین از تخلیه غیرنظامیان جلوگیری می‌کند.
  • در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدیم بیش از ۳۱ هزار غیرنظامی را تخلیه کنیم.
  • ۷۰ کشتی در بنادر دریایی وجود دارد که به دلیل مین‌گذاری‌های دریایی توسط اوکراین قادر به ترک آن‌ها نیستند.
  • غرب از طریق حمایت نظامی از اوکراین به درگیری دامن می‌زند و به آتش می‌افزاید.
  • واشنگتن به درگیری دامن می‌زند و نفت بر آتش می‌ریزد.
  • تصمیم گرفته‌ایم درباره پیش‌نویس قطعنامه‌مان درباره وضعیت انسانی در اوکراین رأی‌گیری نکنیم، اما آن را پس نمی‌گیریم.
  • پس از اسنادی که به دست آوردیم، فردا درخواست تشکیل جلسه اضطراری برای بررسی موضوع آزمایشگاه‌های آمریکایی در اوکراین خواهیم داشت.
۲ سال پیش
زلنسکی: با مکرون درباره حمایت از اوکراین صحبت کردم

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: با مکرون درباره حمایت از اوکراین و مقابله با تجاوزات روسیه به ویژه در حوزه دفاعی صحبت کردم. همچنین بر ادامه گفت‌وگو‌های مسالمت‌آمیز و لزوم تقویت اتحاد ضد جنگ نیز تأکید شد.

۲ سال پیش

نماینده نروژ مدعی شد: پیش‌نویس قطعنامه روسیه اعتباری ندارد و جنگ و رنج را متوقف نخواهد کرد.

۲ سال پیش

نماینده ایرلند مدعی شد: گزارش‌هایی از استفاده نیرو‌های روسی از مهمات خوشه‌ای و سلاح‌های حرارتی توسط در اوکراین وجود دارد. هرگونه استفاده از فسفر سفید علیه غیرنظامیان یا زیرساخت‌ها خلاف قوانین بین المللی است.

۲ سال پیش

نماینده فرانسه در جلسه شورای امنیت مدعی شد: حمایت از پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره وضعیت انسانی در اوکراین به مسکو چراغ سبز برای ادامه عملیات خود می‌دهد.

۲ سال پیش

نماینده انگلیس در جلسه شورای امنیت درباره بحران اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسی شهر‌ها و شهرک‌ها را محاصره می‌کنند، محله‌های مسکونی را بی‌رویه بمباران می‌کنند و از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کنند.

نماینده انگلیس گفت: روسیه باید امروز نیرو‌های خود را از اوکراین خارج کند و به این تهاجم غیرقانونی پایان دهد.

۲ سال پیش

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت:

  • بهترین راه برای رسیدگی به بحران انسانی در اوکراین، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل است.
  • روسیه با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین به وضوح قوانین بین المللی را نقض کرده است.
  • ما از روسیه می‌خواهیم که فوراً از دستور دیوان بین المللی دادگستری تبعیت کند.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
پوتین یک دیکتاتور تمام عیار است و داره کل دنیا را تهدید می کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
اگر چین به روسیه کمک کند آنوفت جنگ جهانی در راه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
خدمت اون غربگداهایی که نگران حمله روسیه به اوکراین شدند:‌ به درک که اوکراین تو مخمصه افتاد. چشمشون کور پایگاه آمریکا نمیشدند. چشمشون کور محل استقرار آزمایشگاه سلاحهای بیولوژیک آمریکا نمیشدند. چشمشون کور محل پولشوی و اختلاس آقازاده‌های آمریکایی نمی‌شدند. چشمشون کور یه دلقک صهیونیست رو به سرنوشتشون حاکم نمی‌کردند. اون زمان که اوکراین به همراه آمریکا و اراذل و اوباش دیگه غربی به بهانه دروغین سلاحهای کشتار جمعی به عراق حمله و اشغال کردند باید فکر اینجاشو می‌کردند که یه روز کشوری پیدا میشه که به یک دلیل واقعی بهشون حمله می‌کنه. ضمنا همونطور که اوکراینیها به ترور سردار سلیمانی گفتند عملیات نظامی آمریکا ما هم الان میگیم عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا چشم هر چی غربی و غربگداست از کاسه در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
پروپاگاندای رسانه‌های غربی موثر بوده یه مشت نادان از آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بلند شدند رفتند اوکراین خیال کردند جنگ بازی کامپیوتریه اونجا گیر نیروهای روسیه افتادند و کلی کشته دادند، یه تعدادی هم که فرار کردند لب مرز نیروهای اوکراینی جلوشونو گرفتند مدارکشونو پاره کردند گفتند باید برگردید میدون نبرد. این وسط چند نفری تونستند با جا زدن خودشون به عنوان نیروی سازمانهای ارسال کمک به غیرنظامیان فرار کنند. حالا تو این اوضاع ویدئو آپلود می‌کنند که کلاه سرمون رفته و اینجا گیر افتادیم. بیخود نبود آمریکاییها تو نت کاربرهای ردیت رو مسخره می‌کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
واقعا شبیه بچه ها حرف می زنند و عمل می کنند.روسیه باید اکراین رو بگیره و تحریم های آمریکا باید از ایران برداشته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
چین باید پشتیبان روسیه باشه چون هر اتفاقی برای روسیه بیوفته بعدش نوبته چینه
چین باید هر کمکی میتونه به روسیه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
اندک اندک بوی تاثیر متقابل تحریم در غرب و آمریکا به مشام میرسد و اگر چین وارد این بازی شود و کشور های عرب ( گاو های شیری ) دچار بحران صادرات شیر شوند غرب در کمتر از یک سال فرو خواهد پاشید. غرب بیش از دو قرن است که با شیر دوشی ، غارت ، اشغال گری ، استکبار ، اسعمار ، اغفال ، و ایجاد جنگ و تفرقه در جهان به آرامش خود دست یافته است این آرامش امروزه بسیار شکننده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
احسنت. بزن اون دست قشنگه را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
دوستی که فرموده بودند روسیه دنیارو به صد سال پیش برگردانده باید عرض کنم که چطور تجاوزات صورت گرفته به رهبری آمریکا و متحدانش به مردم خاورمیانه از سال ۲۰۰۳ که بیش از ۱۲ میلیون انسان رو صرف داشتن عقایدی متفاوت از غرب به کام مرگ کشانده برگشت دنیا به گذشته نبوده ولی حالا که غرب امنیت ملی روسیه رو مورد تهدید قرار داده و این کشور رو مجبور به دفاع از مردمش کرده وحشی گری است...کشورهای به اصطلاح متمدن غربی هرجا که منافع خود را در خطرببینند دم از انسانیت می زنند ولی ارزشی برای عقاید دیگران قائل نیستند...همه انسان هستیم ونباید مثل کالا به دیگران نگاه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
شما به دل نگیرید. این یارو ساکن ایران نبوده و مزخرف گفته‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه شرق هم تفاوتی با غرب نداره، هر دو طرف استانداردهای دوگانه دارند، اگر فکر کنید که فرضاً روسیه ابرقدرت اول دنیا شد و نظم جهانی جدیدی ایجاد کرد، در آن زمان همه‌ی مشکلات حل میشه، کاملاً در اشتباه هستید؛ سیاست با انسانیت در کنار هم نمی‌گنجند؛ دریغ از یک کشور که هم مخالف جنگ یمن باشد هم مخالف جنگ اوکراین، کل کشورهای دنیا یا دلشون فقط برای یمن میسوزه یا فقط برای اوکراین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
این غربگداها رو جدی نگیر. این ها برای برپا شدن نظم نوین جهانیی دست و پا میزنند که خودشون به عنوان افراد بی مغز و به اصطلاح نون خورهای بی خاصیت جایی ندارند و حذف خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم. ببخشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
روسیه با این کارش، دنیا را به ۱۰۰ سال پیش برگرداند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
روسیه فقط به اوکراین حمله کرده ولی آمریکا و متحدانش در این بیست سال به افغانستان و عراق و سوریه و یمن حمله کرده لطفا حساب کنید آمریکا و اروپا چند سال دنیا را به قهقرا برده اند.یک طرفه قضاوت نکنیم جنگ جنگ است و فرقی بین کشورها نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
با این اوصاف شما حالا جای پدر بزگتان هستید ؟
مشکل چیست ؟ شما که همین حالا هم با این غرب گدایی تان مانند صد سال قبل رضا میر پنج فکر می کنید !
مشکل از گیرنده شما است لطفا به فرستنده پیام ارسال نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
یعنی کسایی مثل پوتین و زلنسکی و بایدن توی خونه گرم و نرمشون نشستن و میخورن و میخوابن فقط یه مشت سرباز بیچاره هم از روسیه هم از اوکراین دارن میمیرن و مردم اوکراین آواره میشن. تف به سیاست و جنگ؛ منظورم فقط اوکراین نیست همون یمن و افغانستان و سوریه هم همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
بوریس جانسون دیوانه،تو در حدی نیستی ک ب روسیه بگی باااااید،افتاد!درضمن تو و اون دوست یاغی تو،آمریکا اینهمه جنایتهای کثیف سالیان و همین الان در حق یمن،کردی،و امروز باید سزای اینهمه جنایاتتون رو ببینید،منتظر باش،تازه داره شرو میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به پوتین و زلنسکی که مردم بیگناه را قربانی اهداف خودشون کردند مرگ بر امریکا خدا ریشه ظلم را بکنه جنگی بیهوده و احمقانه خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
ریشه اولیه و اصلی جنگ بر می گرد به پیشروی ناتو به دستور آمریگا و انگل لیس به سمت کشور های هم مرز روسیه برای تهدید و فشار های لازم در مواقع ضروری و نادیده گرفتن تعدات و فی ما بین چنانکه از طریق ترکیه به مرزهای ایران هم متصل گشته است و از هر اقدام ضد ایرانی و اسلامی دفاع می کند . زلنسکی هم در این میان مانند عروسک خیمه شب بازی بود که نخهایش در دست دشمنان روسیه می باشد ، در این اوضاع روسیه حق دفاع از خود در برابر ناتو و پیشگیری از جنگ های بزرگ تر را نداشت و را ندارد؟
اسرائیل برای دفاع از امنیت خود در ایران انسان می کشد و در عراق پایگاه دارد ! ولی کسی راجع به این غده سرطانی چیزی نمی گوید !
شما اساسا با هر جنگی مخالف هستید ؟ حتی اگر برای دفاع از نجات جان خود و فرزندان باشد و یا دفاع از منافع و حق باشد ؟ اگر جواب خیر باشد پس هر لحظه ممکن است که مورد تجاوز دوست و دشمن قرار گیرید !! و اگر جوا بله باشد پس ابتدا باید حق و ناحق را درست تشخیص دهیم و بعد قضاوت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
احسنت بر روسیه واقعا عالی غرب رو زمین گیر کردی
الان اگه جنگ روسیه نبود آمریکا و اروپا در به در دنبال تحریم بیشتر و اذیت ملت ایران بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
آفرین بر پوتین که پوزه ی آمریکایی ها و اروپایی ها را بخاک مالید.
شیر مادرت حلالت باد.
۹۹درصد مردم از پوتین حمایت کردند.
آخرین اخبار