بیست‌ودومین روز درگیری‌های نظامی روسیه در شرق اوکراین

کرملین: جنایتکار جنگی نامیدن پوتین از سوی بایدن، نابخشودنی است

کرملین اعلام کرد توصیف بایدن از پوتین به عنوان یک جنایتکار جنگی، از سوی رئیس کشوری که صدها هزار نفر را در جهان کشته است، نابخشودنی است.

بیست‌ودومین روز از درگیری‌های نظامی ارتش روسیه در شرق اوکراین ادامه یافته است. روابط روسیه و اوکراین که پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود، با مداخلات آمریکا و غرب به درگیری نظامی منجر شد. آن‌ها با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت اوکراین در پیمان ناتو، نیرو‌های نظامی‌شان را در اروپای شرقی و تا نزدیکی مرز‌های روسیه آورده و اقدام به تحریک مسکو کردند. آن‌ها همچنین تحریم‌های گسترده‌ای علیه مقامات و مؤسسات روسی وضع کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که کمک‌های آمریکا به اوکراین پیشتر از جنگ روسیه آغاز شده بود، از کمک ۸۰۰ میلیون دلاری تحت عنوان کمک امنیتی به اوکراین شامل سامانه‌های ضد هوایی، ضد زره، اسلحه و مهمات و هواپیما‌های بدون سرنشین، خبر داد و پوتین را جنایتکار جنگی دانست. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز با ادعای آنکه روسیه کوچکترین کاهش تنشی در اقدامات خود نداشته، تحریم‌های بیشتر را گزینه آتی آمریکا دانست.

یک مقام بلندپایه در وزات دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است: حمله به اوکراین و تغییرات در بازار نفت بهانه‌ای نیست که موجب افزایش شدید بهای نفت شود. به زودی اوکراین را به پهپاد‌های تاکتیکی توانمند مجهز خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی را در اختیار اوکراینی قرار خواهیم داد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه سبب بسته شدن بورس در این کشور شده، روبل (واحد پول روسیه) سقوط کرده و مسکو در حال نزدیک شدن به مرحله عدم توانایی پرداخت بدهی خود است.


بیشتر بخوانید:


درحالی که رئیس‌جمهور اوکراین کشور‌های غربی را مقصر مرگ مردمش دانسته، وزیر امور خارجه تایوان اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید.

روسیه اعلام کرده است حمله به شرق اوکراین با هدف غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی آمریکا و ناتو از مرز‌های روسیه و به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام شده است. فایننشال تایمز از پیشرفت مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه خبر داده اما کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرده است: هنوز زود است که در مورد هرگونه توافق با اوکراین سخن بگوئیم.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرد و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه گذشته اذعان کرده که اتحادیه اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه رسیده است. اما «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی گفته است: «در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد. روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد.»

تحولات بیست‌ودومین روز از حمله نظامی روسیه به شرق اوکراین را در ادامه خواهید خواند:

خبرگزاری اوکراین نوشت، ۳ هزار ۸۱۰ نفر از شهر «ماریوپل» و منطقه «کی‌یف» از طریق کریدور‌های بشردوستانه اعلام شده تخلیه شدند.

۲ سال پیش

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، ۶۵ شهروند ترکیه و بستگانشان از شهر «ماریوپل» اوکراین که در محاصره قرار گرفته است تخلیه شدند.

۲ سال پیش

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:

  • آمریکا بسیار نگران است که چین ممکن است تجهیزات نظامی در اختیار روسیه قرار دهد.
  • چین آنچه را که روسیه انجام می‌دهد محکوم نکرده است.
  • بایدن، در تماس با شی جین پینگ، این فرصت را خواهد داشت تا رویکرد چین در قبال روسیه در رابطه با اوکراین را ارزیابی کند.
۲ سال پیش
بلینکن: تحریم‌ها روسیه را ۳۰ سال به عقب برگردانده است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان جنایت جنگی است.
  • جنگ روسیه بر بهای سوخت و اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد.
  • روسیه شرایط را برای استفاده از سلاح شیمیایی فراهم می‌کند و ادعا خواهد کرد که اوکراین از آن استفاده کرده است.
  • مسئولان محلی اوکراین ربوده می‌شوند و افرادی جایگزین می‌شوند که تابع روسیه هستند.
  • تحریم‌ها روسیه را ۳۰ سال به عقب بازگردانده و جنگ اهداف خود را محقق نکرده است.
  • از همه می‌خواهیم تا به فشار علیه روسیه ادامه دهند تا جنگ خود علیه اوکراین را متوقف کند.
  • بحران پناهجویان اوکراین در اروپا خیلی سریع رشد کرد.
  • در اعمال تحریم علیه چین در صورت کمک به روسیه در این جنگ تردید نخواهیم کرد.
  • هیچ نشانه‌ای از تصمیم پوتین برای توقف جنگ نمی‌بینم.
۲ سال پیش

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: آلمان نیرو‌های بیشتری را به سمت شرق ناتو می‌فرستد.

۲ سال پیش
پایان همکاری آژانس فضایی اروپا با روسیه

به گزارش خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان، آژانس فضایی اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که به همکاری خود با روسیه پایان می‌دهد.

۲ سال پیش

ماریو دراگی، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا مدعی شد: پوتین صلح نمی‌خواهد.

۲ سال پیش

گلوبال نیوز گزارش داد، کانادا به پناهجویان اوکراینی اجازه می‌دهد تا به طور موقت به مدت ۳ سال به کانادا بیایند تا برای اقدامات بعدی خود تصمیم گیری کنند.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با همتای خود از رومانی مذاکره‌ای تلفنی داشت و دوطرف درباره اوکراین و وضعیت بشردوستانه در این کشور رایزنی کردند.

تی‌آرتی نوشت رؤسای‌جمهور ترکیه و رومانی در این تماس همچنین درباره کمک ترکیه به همسایگان اوکراین بحث و بر سر افزایش همکاری در مدیریت مهاجرت ناشی از جنگ نیز موافقت کردند.

۲ سال پیش

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت هجوم پناهندگان اوکراین به یک «چالش بزرگ و بزرگ تر» تبدیل خواهد شد.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه نوشت، شرکت «جی‌پی مورگان چیس» بدهی خود را از روسیه دریافت کرده است.

«جی‌پی مورگان چیس» یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی است، که در سال ۱۷۹۹ تأسیس شد، شعبه مرکزی این بانک، در «منهتن» نیویورک، قرار دارد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه ۷ در بیانیه‌ای هشدار داد که جنایتکاران جنگی در اوکراین، مسئول کارهایشان خواهند بود.

تی‌آرتی نیز نوشت، گروه ۷ در بیانیه‌ای درباره اوکراین مدعی شد:

  • عاملان جنایات جنگی مسئول خواهند بود.
  • به دلیل جنگ بی‌دلیل و شرم‌آور پوتین، میلیون‌ها نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
  • تخریب زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها، تئاتر‌ها و مدارس ادامه دارد.
۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی گزارش داد، شورای شهر «ماریوپل» اوکراین مدعی شد:

  • تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر شهر را ترک کرده‌اند.
  • بیش از ۳۵۰ هزار نفر هنوز در اینجا پناه گرفته‌اند.
  • ما در تلاش هستیم تا تعداد تلفات احتمالی ناشی از گلوله‌باران تئاتر را مشخص کنیم.
۲ سال پیش
درخواست کی یف از آنکارا درباره توافق احتمالی با مسکو

خبرگزاری فرانسه گزارش داد اوکراین از ترکیه درخواست کرده یکی از ضامن‌های هرگونه توافق احتمالی با روسیه باشد.

۲ سال پیش
گفتگوی روسای جمهور آمریکا و چین درباره اوکراین

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درباره مدیریت رقابت میان دو کشور و همچنین جنگ روسیه علیه اوکراین گفتگو خواهد کرد.

۲ سال پیش
اعلام آمادگی اردوغان برای میزبانی از پوتین و زلسنکی در ترکیه

الجزیره/ ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر آمادگی برای میزبانی از وی و رئیس جمهور اوکراین در ترکیه به منظور برگزاری مذاکرات تاکید کرده است.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید کانادا علیه بلاروس

رویترز اعلام کرد: کانادا ۲۲ مقام دفاعی بلاروس را به دلیل حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین تحریم کرد.

۲ سال پیش
ترکیه: روسای جمهور روسیه و اوکراین باید با یکدیگر دیدار کنند

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: امید ما به آتش بس پس از سفرهایمان به روسیه و اوکراین افزایش می‌یابد. روسای جمهور روسیه و اوکراین باید با یکدیگر دیدار کنند. پیشنهاد تشکیل تیم ناظر از هلال احمر ترکیه و سازمان ملل در کریدور‌های بشردوستانه را دادیم.

۲ سال پیش
کمک ۳۰۰ میلیون یورویی فرانسه به کی‌یف

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: لودریان به همتای اوکراینی خود در مورد تصمیم پاریس برای پرداخت ۳۰۰ میلیون یورو کمک به کی‌یف اطمینان داد. وزیر خارجه فرانسه متعهد شد که تحریم‌ها علیه روسیه را به دلیل ادامه عملیات نظامی در اوکراین افزایش دهد. لودریان در پاسخ به درخواست دیوان بین المللی دادگستری خواستار آتش بس سریع در اوکراین شد.

۲ سال پیش
زاخارووا: غرب واقعیت‌ها را با دروغ و نیرنگ تغییر می‌دهد

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری گفت: نیرو‌های مسلح اوکراین نازی هستند. یک مجله ایتالیایی تصاویری را از اقدامات آن‌ها در دونتسک که یک فاجعه بود منتشر و ادعا کرد که این حوادث در کی یف رخ داده است. این یک مثال از اقدامات غرب طی سال‌های گذشته است. آن‌ها همه چیز را وارونه جلوه می‌دهند و جای دوست و دشمن را تغییر می‌دهند، جنایتکاران را قهرمان می‌خوانند و واقعیت‌ها را با دروغ و نیرنگ تغییر می‌دهند.

۲ سال پیش
به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در کی‌یف

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری اوکراین اعلام کرد آژیر‌های خطر در سرتاسر کی یف پایتخت این کشور به صدا درآمد.

۲ سال پیش
بلاروس: اگر زلنسکی با پوتین توافق امضا نکند، باید سند تسلیم را امضا کند

شبکه تلویزیونی گزارش داد: رئیس جمهور بلاروس گفت اگر ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافق امضا نکند، باید سند تسلیم را امضا کند.

او افزود در صورتی که اوکراین به تشدید تنش ادامه دهد و به مرز‌های حکومت ما تجاوزگری کند، به آن پاسخ خواهیم داد.

۲ سال پیش
پوتین: اتحاد کریمه و روسیه تصمیم درستی بود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت: ما در حال تقویت پروژه های زیرساختی در کریمه، برنامه های خدماتی و تلاش برای تقویت اقتصاد هستیم. اتحاد کریمه و روسیه تصمیم درستی بود و کافی است به آنچه در دونباس می گذرد نگاه کنیم تا متوجه این موضوع شویم. شکی نیست که تحریم های غرب بر برنامه های توسعه کریمه تأثیر می گذارد . ما مناطقی را در کریمه توسعه دادیم و مشکلات خاموشی را در آنجا حل کردیم.

او افزود: هشت سال گذشته درستی تصمیم مردم کریمه برای بازگشت به آغوش روسیه را نشان داده است. پس از عملیات نظامی در اوکراین با وجود تحریم هایی که علیه ما اعمال شد، دوستان جدیدی پیدا کردیم. الان با همه مجازات ها از هیچ چیز نمی ترسیم. ما در حال بررسی گزینه‌های اقتصادی جایگزین و گسترش زمینه های کاری با شرکای خود پس از تحریم های اعمال شده هستیم.

۲ سال پیش
تحریم‌های روسیه علیه نخست وزیر کانادا و مقامات دولتی این کشور

وزارت خارجه روسیه از اعمال تحریم‌ها علیه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و مقامات دولتی این کشور در واکنش به اقدامات خصمانه علیه مسکو خبر داد.

۲ سال پیش
انگلیس: سامانه موشکی «اسکای سابر» را در لهستان مستقر می‌کنیم

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: سامانه موشکی ضدهوایی «اسکای سابر» را در لهستان مستقر می‌کنیم. استقرار سامانه اسکای سابر بخشی از تلاش های ناتو برای افزایش امنیت در جناح شرقی آن است.

۲ سال پیش
کرملین: توقف عملیات نظامی در اوکراین را نمی‌پذیریم

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: ما تصمیم دادگاه بین المللی مبنی بر توقف عملیات نظامی در اوکراین را رد می‌کنیم. ما از ابتدا تاکید کردیم که روسیه اعلام شکست نخواهد کرد زیرا تجهیزات و توانایی‌های را کافی دارد.

کاخ کرملین همچنین اعلام کرد در حالی که آمریکا خود در اواخر جنگ جهانی دوم، غیرنظامیان را در ژاپن بمباران کرد و از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است اکنون جو بایدن، رئیس جمهور این کشور حقی ندارد درباره روسیه اظهارنظر کند.

۲ سال پیش
آلمان: ناتو در بحران اوکراین دخالتی نمی‌کند

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اعلام کرد: ما تصمیمات زیادی گرفته ایم تا در کنار اوکراین باشیم و به دنبال تقویت قابلیت های دفاعی این کشور هستیم. ما از اوکراین در این جنگ حمایت خواهیم کرد، اما ناتو از نظر نظامی در این بحران دخالت نخواهد کرد.

۲ سال پیش
ابراز تمایل امارات برای همکاری با روسیه در زمینه انرژی

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در مسکو گفت امارات مشتاق همکاری با روسیه برای بهبود امنیت جهانی انرژی است.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه امارات در اظهارات تلویزیونی خود گفت که کشورش قصد دارد در جریان سفر هیئت اماراتی به روسیه درباره بحران‌های اوکراین، سوریه، یمن و عراق گفتگو کند و به دنبال تقویت تعامل با روسیه و تنوع بخشیدن به روابط است.

در همین دیدار، لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در خصوص بحران یمن گفت: ما معتقدیم مشکل طولانی مدت یمن راه حل نظامی ندارد و باید از طریق دیپلماسی آن را حل کرد.

۲ سال پیش
محکومیت سخنان بلینکن از سوی چین

وزارت خارجه چین اعلام کرد: اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد خودداری پکن از محکوم کردن روسیه را محکوم می کنیم. اظهارات بلینکن در مورد موضع ما در قبال روسیه، ذهنیت جنگ سرد و رویارویی جمعی واشنگتن را آشکار می کند.

۲ سال پیش
تصویر پهپاد سرنگون شده بایراکتار اوکراین

رسانه های خبری تصاویری از یکی از پهپادهای بایراکتار اوکراینی که توسط ارتش روسیه سرنگون شده را منتشر کردند.

پهپاد اوکراینی

پهپاد اوکراینی02

۲ سال پیش
انتقاد تاجر روس از تحریم های اعمال شده علیه نخبگان سیاسی روسیه

میخائیل فریدمن، تاجر ۵۷ ساله تحریم شده روسی ضمن انتقاد شدید از تحریم‌های اعمال شده علیه نخبگان سیاسی روسیه گفت این تحریم‌ها نشان می‌دهدبلوک غرب چیزی در مورد روسیه نمی‌داند.

این تاجر روسی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «اگر افرادی که در اتحادیه اروپا مسئول هستند فکر می‌کنند به دلیل تحریم‌ها، من می‌توانم به آقای پوتین نزدیک شوم و به او بگویم که جنگ را متوقف کند، و این کار نتیجه می‌دهد، همه ما در دردسر بزرگی هستیم. این بدان معناست که کسانی که این تصمیم را می‌گیرند هیچ چیز در مورد نحوه کار دولت روسیه نمی‌دانند».

به گفته بلومبرگ، حساب‌ها و آخرین کارت بانکی فریدمن در انگلیس مسدود شده است.

۲ سال پیش
درخواست روسیه از آمریکا در خصوص ارائه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی در آزمایشگاه‌های اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو از کی‌یف و واشنگتن می‌خواهد اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی در آزمایشگاه‌های اوکراین را ارائه دهند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت که مذاکرات روسیه و اوکراین از طریق گفت و گوهای ویدیویی ادامه دارد.

به گفته زاخارووا، طرفین در مورد مسائل نظامی، سیاسی و بشردوستانه گفتگو می کنند. زاخارووا همچنین گفت: مسکو و کی‌یِف بر سر تضمین مشترک امنیت نیروگاه هسته ای چرنوبیل به توافق رسیده اند.

وی گفت این کشور ممکن است با توجه به وضعیت آزمایشگاه‌های آمریکا در اوکراین، ماده پنج کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی را برای رایزنی مورد استناد قرار دهد.

۲ سال پیش
جنگ اوکراین و تأثیر آن بر اقتصاد آلمان

موسسه تحقیقاتی لایب نیتس در بررسی جدید خود اعلام کرد جنگ اوکراین رشد اقتصادی آلمان را نصف کرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی برای اولین بار در پارلمان آلمان سخنرانی کرد

زلنسکی در سخنرانی خود تاخیر در عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را مانعی دانست که این اتحادیه پیش روی اوکراین گذاشته است و گفت برخی تحریم‌ها و حمایت‌ها برای توقف جنگ خیلی دیر اعمال شدند.

به گزارش الجزیره، زلنسکی ضمن درخواست از آلمان برای ایفای نقش رهبری در توقف جنگ گفت: «برای غلبه بر مخمصه کنونی به حمایت جهانی نیاز داریم و اروپا باید اقدامات بیشتری برای اوکراین انجام دهد».

۲ سال پیش

وزیر دفاع اوکراین خطاب به اروپایی ها مدعی شد شما هدف بعدی پوتین هستید.

۲ سال پیش
خبرها از حمله سایبری به پایگاه های دولتی روسیه

خبرگزاری تاس روسیه می گوید وب سایت های دولتی این کشور مورد حمله سایبری قرار گرفته اند

۲ سال پیش
روسیه: دو بالگرد اوکراینی را به همراه ۱۲ پهپاد سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته موفق شده است دو بالگرد اوکراینی را به همراه ۱۲ پهپاد سرنگون کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام یک انبار نظامی با استفاده از سلاح های بسیار دقیق خبر داد.

این وزارتخانه همچنین از انهدام ۱۸۱ هواپیما و هلیکوپتر اوکراینی، ۱۷۲ هواپیمای بدون سرنشین و ۱۳۷۹ تانک و خودروی زرهی از آغاز عملیات نظامی در اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
روسیه: در حال حاضر هیچ مذاکره ای با آمریکا وجود ندارد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در حال حاضر هیچ مذاکره ای با آمریکا وجود ندارد و تماس ها محدود است.

۲ سال پیش
درخواست سفارت روسیه از آمریکا برای خودداری از انتشار اطلاعات نادرست

سفارت روسیه در واشنگتن گفت از آمریکا می‌خواهیم از انتشار اطلاعات نادرست در مورد رویدادهای اوکراین دست بردارد.

این سفارت همچنین اعلام کرد ادعای دست داشتن نیروهای روسیه در حمله به تئاتر ماریوپل خبر جعلی منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی است. هوانوردی روسیه بعد از ظهر دیروز هیچ حمله ای به اهدافی در مرزهای ماریوپل انجام نداده است.

۲ سال پیش
آمار ضد و نقیض تلفات روسیه در جنگ اوکراین

مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن در مورد مسائل عملیاتی صحبت کرده اند، ادعا کرده اند تلفات ارتش روسیه تا کنون حدود ۷ هزار نفر بوده است. مقامات هشدار داده اند که این آمار دقیق نیست و از طریق تجزیه و تحلیل رسانه‌های خبری و ارقام ادعایی مقامات اوکراینی جمع‌آوری شده است.

این در حالی است که به گزارش نیویورک تایمز، آمار ارائه شده از سوی مقامات روس، تصاویر ماهواره‌ای و مطالعه دقیق تصاویر ویدئویی از تانک‌ها و سربازان روسی که مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند، تعداد ۴۹۸ کشته را نشان می‌دهد.

۲ سال پیش
تبادل اسرا میان روسیه و اوکراین

خبرگزاری رویترز مدعی شد: اوکراین ۹ سرباز اسیر شده را در ازای آزادی شهردار شهر ملیتوپل به روسیه تحویل خواهد داد.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین علیه روسیه در خصوص بمباران یک تئاتر

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام محلی اوکراینی مدعی شد: بیش از ۱۰۰۰ نفر در تئاتر ماریوپل که بمباران شده بود پناه گرفته بودند.

کی‌یف مدعی است روسیه تئار شهر ساحلی ماریوپول را که صدها غیرنظامی در ان پناه گرفته بودند، بمباران کرده است؛ چیزی که روسیه آن را تکذیب کرده است.

۲ سال پیش
به صدا درآمدن آژیرهای خطر در لویو

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: آژیرهای خطر در شهر لویو به صدا درآمده و از مردم خواسته شده تا در در پناهگاه ها بمانند.

۲ سال پیش
کمک‌های انساندوستانه روسیه به استان چرنیکوف اوکراین

با ادامه عملیات ویژه نظامی روسیه برای حمایت از دنباس و تلاش گروه‌های مسلح قومی اوکراین برای هدف قرار دادن کاروان‌های مختلف روسی، وزارت دفاع روسیه به تلاش برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش
تسلط گارد ملی بر نیروگاه برق آبی خرسون

ارتش روسیه در بیانیه ای اعلام کرد یگان‌های ما موفق شدند حمله نئونازی‌های اوکراینی با هدف بازپس گیری این نیروگاه راهبردی را دفع کنند. این بیانیه می‌افزاید، نیرو‌های گارد ملی فعالیت این نیروگاه را تامین کرده اند و نیروگاه به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش
نامه به سازمان ملل متحد درباره حمله اوکراین به دونتسک

روسیه در نامه‌ای به مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله روز دوشنبه اوکراین به جمهوری دونتسک، اطلاع رسانی کرد.در این نامه توضیح داده شد موشک مجهز به کلاهک خوشه‌ای در منطقه مسکونی دونتسک و در محدوده تحت تسلط مقامات اوکراینی فرود آمد که به کشته شدن بیش از بیست نفر و زخمی شدن بیش از چهل نفر منجر شد. در میان قربانیان زنان و کودکان هم دیده می‌شوند.

۲ سال پیش
افزایش بهای نفت خام در بازار‌ انرژی

ادامه جنگ اوکراین و تحریم های کشورهای غربی در واردات انرژی از روسیه باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شده است. 

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۶۷ درصد افزایش به ۹۸ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۸۶ درصد افزایش ۹۵ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

۲ سال پیش
پوتین: گسترش ناتو به شرق ما را مجبور به دفاع از خود کرد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت: آنچه غرب متمدن نامیده می‌شود و رسانه‌های غربی حتی به این حمله علیه دونتسک توجه نکردند و به راحتی از این فاجعه چشم پوشی کردند. این امر نشان دهنده به قهقرا رفتن انسانیت است. رنج‌های اهالی دنباس غیرقابل تحمل است و برای پایان دادن به این رنج‌ها جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختیم و توافقنامه همکاری و کمک از جمله کمک نظامی با آن‌ها امضا کردیم تا جلوی حملات علیه آن‌ها را بگیریم. نمی‌توانستیم کار دیگری بکنیم. اگر نیرو‌های ما فقط در خاک این دو جمهوری عملیات می‌کردند مشکل حل نمی‌شد بلکه تهدیدات علیه روسیه از طریق تبدیل این دو جمهوری به جبهه‌ای جدید ادامه پیدا می‌کرد و ممکن بود تا ابد ادامه پیدا کند. بر همین اساس می‌بینیم ناتو به سمت مرز‌های ما پیشروی می‌کند در نتیجه هیچ چاره دیگری برای حفظ امنیت روسیه به جز اجرای این عملیات نظامی نداشتیم. بدون شک همه اهداف این عملیات تحقق خواهد یافت و از امنیت روسیه و ملت این کشور دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد اوکراین به جبهه‌ای برای جنگ علیه ما تبدیل شود. بی طرف بودن اوکراین و خلع سلاح آن و ریشه کن شدن نازیسم در این کشور برای ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: به مذاکرات ادامه می‌دهیم و می‌کوشیم از همه راه‌ها برای حمایت از غیرنظامیان استفاده کنیم. کشور‌های غربی همچنان به دنبال تبدیل اوکراین به کشوری مخالف روسیه هستند. کشور‌های غربی با دادن اطلاعات امنیتی و سلاح و اعزام مزدوران از نظام اوکراین حمایت می‌کنند. علاوه بر سلاح‌های نظامی، از سلاح اقتصاد هم علیه روسیه استفاده می‌کنند، اما آثار این اقدامات به خودشان باز می‌گردد و افزایش قیمت نفت و گاز و از دست رفتن فرصت‌های شغلی به آن‌ها ضربه خواهد زد. کشور‌های غربی می‌کوشند ملت‌های خود را متقاعد کنند که همه آنچه بر سر آن‌ها می‌آید به سبب اقدامات خصمانه روسیه است، ولی همه مشکلاتی که میلیون‌ها نفر در غرب با آن روبرو می‌شوند نتیجه اشتباهات حاکمان کشور‌های غربی است. آنان به هیچ وجه به فکر بهبود زندگی مردم خود نیستند بلکه فقط به دنبال تحقق اهداف خودخواهانه خود و کسب سود هستند. این امر نشان دهنده وجود مشکلات اجتماعی حتی در کشور‌های غربی است. غرب در تلاش است به هر شکلی که شده است سلطه خود را از طریق اقدامات و سیاست‌های غیرمسئولانه‌ای که بانک‌های آمریکا و کشور‌های غربی انجام می‌دهند، حفظ کنند. به سبب همین اقدامات آنها شاهد تورم جهانی و نابرابری در جهان و گسترش موج مهاجرت و افزایش میزان مرگ و میر در کشور‌های فقیر هستیم.

۲ سال پیش
رییس دفاع سابق ژاپن: تحریم روسیه حتی اگر به بازار انرژی لطمه هم وارد کند ضروری است

تارو کونو، رییس دفاع سابق و وزیر خارجه سابق ژاپن گفت: تحریم های ژاپن علیه روسیه حتی اگر به بازار انرژی لطمه هم وارد کند برای کشور ضروری است زیرا ممکن است در سالهای آینده ما برای مقابله با چین در منطقه به متحدانی نیاز داشته باشیم.

کونو ادامه داد: ما باید این اصل را به مردم ژاپن بگوییم که برای دفاع از خود نیاز داریم تا به دیگران هم کمک کنیم. ما باید برای توقف هر گونه تهاجم نظامی در هر گوشه ای از این کره خاکی تلاش کنیم.

۲ سال پیش
زلنسکی: روسیه از تمام خط قرمزها عبور کرده است

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: روسیه خیلی وقت است که از خطوط قرمز ما عبور کرده است.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا حمله شیمیایی روسیه علیه اوکراین می تواند خط قرمز برای آمریکا برای حمایت بیشتر از اوکراین باشد گفت: روسیه زمانی که غیرنظامیان ما را هدف قرار داد از خط قرمزهای ما عبور کرد. اوکراینی ها تسخیرناپذیر هستند و اگر روسها کی یف را تصرف کنند، نمی توانند مردم اوکراین را تسخیر کنند.

۲ سال پیش
افزایش کمک های مالی و نظامی آمریکا به اوکراین

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از کمک ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد.

بایدن گفت: جهان در حمایت از اوکراین و عزم ما برای این که پوتین تاوان سنگینی بپردازد، متحد شده است. آمریکا در حال رهبری این تلاش است. ما به همراه متحدان و شرکایمان در حال فراهم کردن کمک‌های امنیتی و انسانی بسیار زیادی هستیم که امروز به آن اضافه شده است. ما در حال فلج کردن اقتصاد روسیه با تحریم‌های تنبیهی هستیم و این به مرور زمان درد بیشتری را وارد خواهد کرد. تمام ناتو و اتحادیه اروپا و بسیاری از کشور‌های دیگر در آن سهیم هستند.

وی با اشاره به درخواست های رئیس جمهور اوکراین برای دریافت کمک های نظامی بیشتر گفت: مردم آمریکا در حال پاسخ به درخواست رئیس جمهور زلنسکی برای ارسال کمک و تسلیحات بیشتر به اوکراین برای دفاع از خود و مبارزه با تجاوز روسیه هستند. در حقیقت، ما کمک به اوکراین را قبل از شروع این جنگ با شروع رزمایش‌های جدید در مرز این کشور در مارس سال گذشته آغاز کردیم. ما تهدید حمله پوتین را بسیار جدی گرفتیم و به آن واکنش نشان دادیم. سال گذشته، کمک امنیتی بیشتری به اوکراین به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار تسلیحات شامل تجهیزات ضد هوایی و ضد زرهی قبل از حمله فرستادیم که بیشتر از هر زمان دیگری بود. زمانی که حمله شروع شد، آنها سلاح‌هایی داشتند که برای مقابله با پیشروی روسیه لازم بود. در زمان شروع جنگ، ما فورا ۳۵۰ میلیون دلار کمک دیگر اختصاص دادیم تا نیاز‌های آنها را بیشتر مرتفع سازد که شامل صد‌ها سامانه‌های ضد هوایی، هزاران تسلیحات ضد تانک، بالگرد‌های حمل و نقل، قایق‌های مسلح گشت زنی و ادوات مجهز، سیستم راداری که به ردیابی توپخانه کمک می‌کند و پهپادها، تجهیزات ارتباطی امن، تصویربرداری ماهواره‌ای و ظرفیت تجزیه و تحلیل بوده است و این به وضوح به اوکراین کمک کرد تا خسارت شدیدی به نیرو‌های روسی بزند. در روز شنبه، دولت من مجوز دویست میلیون دلار برای ادامه انتقال تسلیحات و مهمات به اوکراین را صادر کرد. اکنون، من بار دیگر از اختیار ریاست جمهوری استفاده می‌کنم تا کمک امنیتی بیشتری را برای ادامه کمک به اوکراین جهت دفاع در برابر تجاوز روسیه استفاده می‌کنم، کمک اضافی ۸۰۰ میلیون دلاری. با این رقم مجموع کمک امنیتی جدید به اوکراین یک میلیارد دلار می شود که فقط این هفته انجام شده است. این انتقال مستقیم تجهیزات عظیم از وزارت دفاع ما به ارتش اوکراین است تا به آنها در مبارزه با این تجاوز کمک کنیم. بسته جدید کمک بی سابقه‌ای برای اوکراین فراهم می‌کند که شامل ۸۰۰ سیستم ضد هوایی است تا اطمینان یابیم ارتش اوکراین می‌تواند هواپیما‌ها و بالگرد‌ها را که به مردمشان حمله می‌کنند، متوقف کند و از حریم هوایی اوکراین دفاع کند.

وی گفت: ما به درخواست زلنسکی، در حال کمک به اوکراین با سیستم‌های ضد هوایی با برد طولانی‌تر و مهمات برای این سیتسم‌ها هستیم. بسته جدید همچنین شامل ۹ هزار سیستم ضد زرهی است. این بسته شامل موشک‌های بسیار دقیق دوش پرتاب است که نیرو‌های اوکراین به صورت موثر برای نابود کردن تانک‌ها و ادوات مهاجم استفاده کردند. همچنین شامل ۷ هزار تسلیحات کوچک شامل مسلسل و نارنجک انداز و نیز شامل پهپاد‌هایی است که نشان دهنده تعهد ما برای ارسال پیشرفته‌ترین سیستم‌ها به اوکراین برای دفاع از خود است. وی گفت: متحدان و شرکای ما نیز در حال انتقال کمک‌های امنیتی هستند.ما کاملا متعهد به فراهم کردن تسلیحات و کمک به اوکراین هستیم.

۲ سال پیش
درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در سخنرانی آنلاین خود برای اعضای کنگره آمریکا، بار دیگر ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین با هدف محافظت از شهر‌های این کشور در برابر حملات روسیه، را خواستار شد. 

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود که از طریق ویدئو کنفرانس برای کنگره آمریکا ایراد شد، تاکید کرد: « ما به تصمیم و کمک شما برای محافظت از آسمان کشورمان نیاز داریم.» زلنسکی پیش از پخش یک فیلم ویدیویی از کشورش که زیر حملات و بمباران‌های روسیه قرار دارد، خطاب به اعضای کنگره آمریکا تاکید کرد: «آیا درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، برای نجات اوکراینی‌ها خواسته زیادی است؟ آیا ایجاد منطقه پرواز ممنوع بشردوستانه در اوکراین درخواست زیادی محسوب می شود؟»

۲ سال پیش
نشست شورای امنیت درباره اوکراین

پس از درخواست آمریکا و چهار کشور دیگر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین، قرار است این جلسه روز پنجشنبه برگزار شود. 

یک منبع آگاه اعلام کرد رای گیری درباره پیشنویس قطعنامه بشر دوستانه درباره اوکراین در نهایت روز جمعه انجام خواهد شد. 

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از روسیه می‌خواهیم به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری عمل کند و فوراً عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف کند. ما از روسیه می‌خواهیم اجازه دسترسی بلامانع به کمک‌های بشردوستانه به اوکراین را بدهد.

۲ سال پیش
برنامه آموزش محرمانه تک تیرانداز سیا در خطوط مقدم شرقی اوکراین

خبرگزاری آرتی به نقل از یاهو نیوز نوشت طبق گزارش‌ها، واحد‌های شبه‌نظامی سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) به همتایان اوکراینی خود برای استفاده از موشک‌های ضد تانک، فرار از ردیابی دیجیتال، و استفاده از ابزار‌های ارتباطی مخفی در برنامه‌ای در نزدیکی خطوط مقدم شرقی، علیرغم انکار قبلی، آموزش دادند.

خبرگزاری آرتی نوشت، مقامات اطلاعاتی سابق ادعا می‌کنند که این مأموریت که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، با هدف آماده کردن نیرو‌های ویژه اوکراینی برای مقاومت در برابر فشار نظامی روسیه و ارزیابی توانایی آن‌ها برای جنگ بود.

یکی از مقامات امنیت ملی آمریکا اعتراف کرد که اگرچه دستورالعمل رسمی برای مأموران شبه‌نظامی سیا اجتناب از شرکت در جنگ بود، اما محدودیت‌های مأموریت آن‌ها مبهم بود.

خبرگزاری آرتی اعلام کرد گفته می‌شود که مقامات کاخ سفید نگران هستند که نیرو‌های روسی هر عاملی را پیدا کنند و عملاً مأموریت مخفی آن‌ها را آشکار کنند.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) یک درخواست رسمی به فدراسیون روسیه برای دیدار با مقامات ذیصلاح و گفتگو در مورد وضعیت اوکراین ارسال کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز نوشت، دولت پاناما اعلام کرد: در جریان بمباران روسیه از دریای سیاه، ۳ کشتی حامل پرچم پاناما آسیب دیدند و یک کشتی غرق شد.

۲ سال پیش

رئیس‌جمهور اوکراین گفت:

  • از رئیس‌جمهور بایدن به خاطر رهبری عالی و حمایتش از کشورمان تشکر می‌کنم.
  • باید تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود و ما باید دفاع هوایی داشته باشیم تا بتوانیم جنگ را متوقف کنیم.
  • ما برنامه‌ای برای بازسازی کشور پس از جنگ داریم و هر شهروندی که خانه اش را تخریب کرد، قول داد آن را بازسازی کند.
  • امروز با رئیس‌جمهور ترکیه و نخست‌وزیران کانادا و ایرلند تماس گرفتم و در بوندستاگ سخنرانی خواهم کرد.
۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • ما از فرزندان و اموال خود دفاع می‌کنیم و شهروندان بی دفاعی در مقابل اشغال روسیه ایستاده‌اند.
  • ارتش روسیه بیشتر از تلفاتش در چچن و افغانستان متحمل تلفات شد.
  • راهرو‌های امن امروزی کار نکردند، زیرا نیرو‌های روسی تیراندازی را متوقف نکردند.
  • علی‌رغم تلاش ارتش روسیه برای ممانعت از عملیات، امروز موفق شدیم ۶ هزار شهروند از جمله ۲ هزار کودک را تخلیه کنیم.
  • ما کسانی را که جان خود را از دست دادند و برای کشورشان فدا کردند را فراموش نخواهیم کرد.
۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا مدعی شد:

  • باید تحریم‌ها علیه روسیه را به اعضای دومای این کشور گسترش دهیم.
  • بیش از نیمی از نیروی هوایی اوکراین هنوز مؤثر است.
  • ده‌ها هزار موشک ضد تانک باید به اوکراین ارسال شود.
  • ستون نیروهای روسی به خاطر مقاومت اوکراینی‌ها و سلاح‌های غربی فلج شده است.
۲ سال پیش

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از شهردار کی‌یف، پایتت اوکراین اعلام کرد بیش از نیمی از ساکنان پایتخت اوکراین به دلیل بمباران آواره شدند.

۲ سال پیش

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشاور امنیت ملی آمریکا به صورت تلفنی با همتای یونانی خود درباره تجاوز غیرموجه روسیه به اوکراین گفت‌وگو کرد.

کاخ سفید افزود مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای یونانی‌اش بر تعهد خود به تلاش‌های بین‌المللی برای پاسخگویی مسکو به خاطر اقداماتش و همچنین توانمند ساختن اوکراین برای دفاع از خود تأکید کردند.

۲ سال پیش
وزیر امور خارجه قطر در تماسی با همتای آمریکایی خود درباره بحران اوکراین و گفت‌وگوهای آشتی چاد در دوحه گفت‌وگو کرد.
۲ سال پیش

الجزیره نوشت، معاون نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد: کاروان‌ها و اتوبوس‌های کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به شهر «ماریوپل» را ندارند. ما برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به خارکیف و اطراف آن تلاش می‌کنیم.

۲ سال پیش
درخواست برگزری نشست شورای امنیت در مورد اوکراین

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع خود اعلام کرد، ایالات متحده و ۴ کشور دیگر خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در مورد اوکراین در روز پنجشنبه شدند.

خبرگزاری ریانووستی نیز گزارش داد که هیئت دائمی انگلیس اعلام کرد که این کشور، آمریکا، فرانسه و تعدادی دیگر از کشورها خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوکراین شدند.

۲ سال پیش
آمریکا برای ارسال هواپیما‌های جنگی به اوکراین تمایل دارد

شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن گزارش داد، در راهرو‌های کاخ سفید درباره امکان ارائه موشک‌های ضد هوایی دوربرد اوکراین صحبت می‌شود. اطلاعاتی وجود دارد که سامانه دفاع هوایی اس۳۰۰ اکنون در اوکراین قرار دارد.

خبرنگار المیادین افزود، آمریکا برای ارسال هواپیما‌های جنگی به اوکراین تمایل دارد. در کنگره برای ارسال سامانه‌های دفاع هوایی دوربرد به اوکراین اتفاق نظر وجود دارد.

به گزارش المیادین، حزب جمهوری‌خواه از اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین حمایت می‌کند، در حالی که حزب دموکرات این اقدام را رد می‌کند.

۲ سال پیش
آزادی بیان به شیوه فیس‌بوک

سخنگوی فیس‌بوک مدعی شد: پست سفارت‌های روسیه را حذف کردیم که ادعا می‌کرد بمب‌گذاری در بیمارستان «ماریوپل» یک دروغ بود.

۲ سال پیش
ممنوعیت فعالیت شبکه آرتی در کانادا

خبرگزاری سی‌بی‌سی اعلام کرد، تنظیم کننده مخابرات کانادا پخش کانال تلویزیونی آرتی (RT) را در این کشور ممنوع کرد.

۲ سال پیش
نفوذ هکرها به وب‌سایت وزارت اورژانس روسیه
خبرگزاری تاس از نفوذ هکرها به وب‌سایت وزارت اورژانس روسیه خبر داد.
۲ سال پیش
گفت‌وگوی جانسون و بن سلمان

به گزارش الجزیره، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفت: با ولیعهد عربستان سعودی برای همکاری برای حفظ ثبات بازار انرژی توافق کردم.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: من با ولیعهد عربستان تعهد خود را برای تقویت همکاری در دفاع، امنیت، تجارت و فرهنگ ابراز کردم.

۲ سال پیش
کرملین: جنایتکار جنگی نامیدن پوتین از سوی بایدن، نابخشودنی است

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد توصیف بایدن از پوتین به عنوان یک جنایتکار جنگی، از سوی رئیس کشوری که صدها هزار نفر را در جهان کشته است، نابخشودنی است.

دیمیتری پسکوف به خبرگزاری تاس گفت که مسکو این لفاظی‌های یک رئیس دولت را که بمب‌هایش صد‌ها هزار نفر را در سراسر جهان کشته است، غیرقابل قبول و نابخشودنی می‌داند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: تحریم‌های بیشتر علیه روسیه گزینه احتمالی آینده است

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پس توصیف بایدن از پوتین به عنوان یک جنایتکار جنگی، مدعی شد: اظهارات رئیس جمهور، خود گویای آن است.

وی مدعی شد که بایدن صادقانه صحبت کرد. جن ساکی همچنین تحریم‌های بیشتر را گزینه آتی آمریکا دانست و گفت: تحقیقات در وزارت خارجه درباره جنایات جنگی همچنان ادامه دارد. 

۲ سال پیش
ادعای بایدن: پوتین مجرم جنگی است

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه «مجرم جنگی» است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
حب نبخش! فکر کردین کی هستین؟ آمریکا با کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی از یک طرف و تحریم روسیه از طرف دیگه کاری کرد تو باتلاق اوکراین گیر کنید
Canada
7891
۰۱:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
امریکایی ها تازه اعلام کردند: ما دولت قانونی دکتر محمد مصدق را با کودتای 28 مرداد 42 سرنگون کردیم. بله ازادی بی حد و مرز تا ماورای بیشرمی و رذالت لیبرال دمکراسی به همگان نمایانده شود. زلنسکی از دکتر مصدق چقدر قانونی تر است؟ مصدق رفت تا زلنسکی هم دنبال او برود. نگران نباشید اب از اب تکان نخواهد خورد. طبق قانونی که اجازه حمله به یمن را داد. پانصد سال پیش یکصد و پانزده میلیون بومی امریکایی در گور های دسته جمعی زیر خاک چپانده شدند تا امریکا حاکم و ارباب جهان شود. جنایت نیست که نیست. یک عده اروپایی امریکا را کشف کردند. ما هم که باورمان می شود. خفقان!!! دورویی سیاسی!!! گنده تر از دهانت حرف نزن.
Canada
7891
۰۰:۴۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
امریکا خودش اعتراف کرده که دکتر مصدق رو با کودتا از قدرت پایین کشیده ولی جنایتکار محسوب نمیشه. حالا روسیه نمیخواد زلنسکی رو. مثل مصدق. کجاش اشکال داره؟ چرا اسمش جنایت جنگی گذاشته بشه؟ امریکا غرامت کودتا بر علیه دکتر مصدق رو پس داده؟ تا روسیه هم پس بده. تازه کی و چه زمانی صلیب سرخ مسوول تعیین جنایتکار جنگی بوده که حالا بایدن بنقل قول از صلیب سرخ پوتین رو جنایتکار مینامه؟ سازمان ملل مسوول اینکاره و مسکو حق وتو داره سازمان ملل هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه. حق با روسیه است. نترسید و فرار نکنید. از کوره فرار نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر جفت نامردشون،نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
خالدی لردگان
۲۳:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
پوتین اهداف بزرگ تری دارد . هدف بعدی ایران هست . روس ها دشمن درجه یک ایران هستند ولی جمهوری اسلامی متوجه‌ نشده تا اکنون . از قرارداد ترکمنچای و قرارداد گلستان تا اعدام ۱۲ هزار ایرانی و به توپ بستن حرم امام رضا علیه السلام. و سو استفاده از تحریم ایران و ۳۵ سال عقب نگه داشتند دانش هسته ای . و تصرف بیش از ۷۵ درصد دریای خزر . حالا با این تفاسیر نمیدانم چرا شبکه های ملی ما از مسکو و پوتین دفاع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
دمت گرم واقعا
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
حضرت معظم انقلاب آمریکا را جنایتکار جنگی نامید و حالا همان جنایتکار پوتین را جانی نامیده.! وقتی آمریکا جنگ را شروع میکند برای مردم سالاری و عدالت است مانند جنگهای عراق و افغانستان ولی جنگ دیگران جنایت نامیده می شود. جنگ اوکراین طراحی آمریکا بود علیه اروپا برای پوشش تورم در آمریکا و بازار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
دوستان فقط کسی که مردم یمن و فلسطین را می کشد جنایتکار جنگی است ،اما کسی که با بمب باران شدید به کمک دولت سوریه ۵۰۰هزار تن از مردم سوریه که دولت تحت حمایت روسیه را نمی خواستند به خاک و خون بکشد و مردم اوکراین را که نمی خواهند زیر سلطه روسیه باشند را بمب باران و موشک باران کند و سرزمینشان را تصرف کند جنایتکار نیست.روسیه امکان ندارد جنایتکار جنگی باشد.اما امریکا بدون شک همیشه هست.در اوکراین هم جنایتکار امریکای جهان خوار است.روسیه فقط دارد از خود دفاع می کند.اما مردم اوکراین که به روسیه حمله کرده اند و غرب روسیه را تصرف کرده اند ،و کشورهایی که روسیه محبوب را تحریم کرده اند جنایتکار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
به زودی این جنگ تموم میشه
میدونید چرا؟
چون این جنگ برای تامین نیاز های مالی غولها و شرکت های اسلحه سازی غرب و سرمایه داران بزرگ و پرنفوذ آنها بود الان به اسم کمک به اوکراین کلی پول از مالیات شهروندان آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی و آلمانی دولتهاشون دزدیدن و ریختن به جیب سرمایه داران و صاحبان شرکت های اسلحه سازی، بحران مالی این شرکت ها تمام شد سودی که مد نظرشون بود رو بدست آوردند خب پس دیگه نیاز چندانی به ادامه بحران نیست ! این هست دلیل
Canada
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه طبق قراردادی که با west داشت
نباید کشورهای جدا شده از روسیه به ناتو بپیوندند
ولی west زیرش زد .مثل همیشه و
میخواست گلوگاه روسیه را با ناتو ببندد
در اصل میخواستند گلوگاه روسیه .چین و ایران زمین را با ناتو خفه کنند
چرا انقدر ساده اندیش هستید وجاهل و نادان
روسیه مجبور به حمله شد و انها دوست دارند جنگ ادامه داشته باشد
مثل جنگ تحمیلی عراق تا
روسیه از پا در اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
حالا نیست این بایدن خودش به هیچکدوم از جنگهایی که آمریکا طی این چهار دهه راه انداخته رای مثبت نداده (همه رو رای مثبت داده). این وسط ماجرای اوکراین هم برای غرب و غرب زده‌های بیوجدان که دستشون به خون میلیونها انسان بی گناه آغشته است شده ابزاری برای پرت کردن حواسها از جنایات خودشون. این بیشرمهای دروغگو به نوزاد تازه متولد شده رحم نمی‌کنند و عمدا از بمبهای آتشزا برای زنده سوزوندن غیرنظامیان استفاده می‌کنند. همین الان دارند کودکان یمنی رو قتل عام می‌کنند. آمریکاییها تنها جنایتکارانی هستند که از بمب اتمی علیه غیرنظامیان استفاده کردند و همچنان از ۲۴۰ سال پیش تا کنون به تجاوز و جنایت در گوشه و کنار دنیا مشغولند. حالا یه دفعه با هم شدند مظهر حقوق بشر و پوتین رو یک هزارم خودشون جنایت نکرده به جنایت جنگی متهم می‌کنند. حتی اگه حرفهای غربگداها رو قبول کنیم و جنایات تزارها رو هم به حساب پوتین بزاریم باز هم جنایات غربیها بیش از جنایات ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال پیش روسیه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بایدن به تمام جنگهایی که رییس جمهورهای دموکرات و جمهوریخواه راه انداختند رای مثبت داده. این مرد خودش جنگ طلبه و از طرف آمریکایی حرف میزنه که میلیونها نفر رو فقط در منطقه ما قتل عام کرده. پوتین هر چی باشه یک میلیونیم جنایات آمریکا رو انجام نداده. اینجا چون اوکراین و طرف خودشونو و نژاد برتر پوتین شد جنایتکار جنگی ولی کشتار و غارت خاورمیانه‌ایها و آفریقاییهای از نظر آقایون غربی پست نژاد جنایت جنگی حساب نمیشه. حالا خوبه پوتین حتی آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت اوکراین رو هم قطع نکرده کاری که یانکیها انجام میدند و بلافاصله نظامی و غیر نظامی رو می‌کشند تا به هر قیمتی پیروز جنگ باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من ترجیح میدم لیبرال دموکراسی آمریکا بر جهان حاکم باشه با آزادی‌های بی‌حد و مرزش تا حکمرانی کمونیست و خفقان و دورویی سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خب برو امریکا...پول نداری برو عربستان یا امارات یا ترکیه یا هر جا دیگه...فقط از کشورم برو بیرون !!!

هم به خودت لطف میکنی و هم ما از شرتون راحت میشیم !

ما شاه رو انداختیم بیرون...میدونی یعنی چی؟! یعنی امریکا رو انداختیم بیرون...امثال شما تو این مملکت هیچ جایی ندارن...داری وقت تلف میکنی...

یالا عمو...بار و بندیلتو ببند و شر خودت و امثال خودت رو از مملکتمون کم کن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
منظورت از لیبرال دموکراسی آمریکا همون دیکتاتوری زرسالاران یهوده که فدرال ریزرو آمریکا، بانک جهانی و بانکهای انگلیس و باقی کشورهای غربی و در کل چاپ پول دستشونه و ۹۹ درصد رسانه‌های جریان اصلی و شبکه‌های اجتماعی رو کنترل می‌کنند و از بین دو مترسک جمهوریخواه یا دموکرات مردم رو مختار به انتخاب یکی می‌کنند؟ اگه اینه پوتین مسیحی که تو بهش میگی کمونیست و بعد از سی سال از خواب پاشدی از غار اومدی بیرون نظر میدی به کل لیبرال دموکراسی آمریکا میارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
عجب لیبرال دموکراسی. طرف معتقد بوده تو انتخابات به نفع بایدن تقلب شده. حتی تو ساختمان کنگره نرفته. اسلحه دست نگرفته و به خشونت دعوت نکرده بعد از کل شبکه‌های اجتماعی حذفش کردند، تو لیست پرواز ممنوع آمریکا گذاشتندش و حساب بانکیشو مسدود و داراییشو مصادره کردند. تازه این خوش شانس بوده. چهارتا رو کشتند بقیه رو هم بردند زندان بدون محاکمه بلایی به سرشون آوردند چند نفر تا حالا خودکشی کردند (یا خود کشوندنشون). بعد ما اینجا بیسوادایی داریم که هنوز خیال میکنند رژیمهای غرب دموکراتیکند و پوتین کمونیسته انگار خبر ندارندشوروی سابق و کمونیسم ۳۰ سال پیش از بین رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه ترجیح میدی باید رفتار پلیسشم ترجیح بدی که تا دست از پا خطا کنی آبکشت می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بمیری برای آمریکای مظلومت که دورویی در کارش نیست و کشتار مردم غیرنظامی فلسطین و یمن و سوریه و عراق و ... براش به اندازه کشتار نظامیان اوکراینی اهمیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
۱- سیستم حکومتی آمریکا دموکراتیک و بر اساس رای اکثریت نیست بلکه بر اساس تعداد آرای الکتراله. ۲- حتی همین هم تاثیر واقعی در اعمال نظر و منافع مردم آمریکا نداره و برای نماینده یا رییس جمهور شدن باید حتما حمایت مالی رسانه‌ای صهیونیستها ولابی اسراییل رو داشته باشند. مراجعه کنید به مصاحبه سینتیا مک کارتی نماینده سابق کنگره آمریکا. یا نگاهی به لیست سهامداران و روسای رسانه‌های جریان اصلی آمریکا، شبکه‌های اجتماعی و فدرال ریزو و شرکتهای برزگ بندازید ۳- شوروی سابق ۳۰ سال پیش از هم پاشید و رژیم کمونیستی نابود شد. پوتین مسیحیه و با کلیسای ارتدوکس رابطه بسیار خوبی داره و یکی از دلایل دشمنی عجیب غربیها با پوتین همین مذهبی بودن و مخالفت با بی بند و باریهای جنسی یا بقول شما لیبرالیسم در روسیه است. ۴-وقتی این لیبرال دموکراسی آمریکا به کل دنیا حاکم بشه احتمالا کسی مثل تو رو زنده نمیزارند چون نون خور اضافیه بدرد نخور به حساب میایی ولی اگه خوب بردگی کنی و حرفی علیه اربابان الیگارشت نزنی شاید به عنوان یه خاک برسر نگهت داشتند. به قول کلاوس شواب مالک چیزی نخواهی بود ولی خوشحال خواهی بود. البته مجبوری وانمود کنی خوشحالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تو عددی نیستی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
همچنین بمب اتمی و جنگها و جنایات این اهریمن مثلا در عراق و افغانستان و سوریه و یمن و....و حمایت از افراد جنایتکاری مثل صدام و بن سلمان و کشوری غاصب مثل اسرائیل.
تزویر و ریا مخصوص این کشورهای اروپایی و آمریکاست که به هیچ عهدی پایبند نیستند و افراد ساده لوحی مثل تو فکر میکنی این آزادی به شماها می رسد ولی زهی خیال باطل.
شما و امثال شماها آزادی و بی بند و بار جنسی بی حد مرز میخواهید نه چیز دیگر.
راستی اگر خیلی دلتان آزادی میخواهد میتوانید به یکی از این کشورهای دارای آزادی بروید و از این آزادی بی حد و مرز ش بهره مند شوید.
Iran (Islamic Republic of)
شیراز
۲۲:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خدارو شکر که از جنابعالی نظرخواهی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
لعنت برپدرمادر جنگ طلب ونایبانشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
برای غرب گداها ی پیغامی دارم..... :)

مرگ_بر_شاه !!!

مرگ_بر_منافق !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
لطفا خاطرات ظریف و شهید کاظمی رو در مورد روسیه بخوانید بعد قضاوت کنید که روس‌ها در هیچ برهه تاریخی دوست و یار و یاور ایرانی ها نبوده و نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
الان چه ربطی داره؟ الان حرف سر اینه آمریکایی که به قول نوام چامسکی طبق قوانین نورنبرگ تمام رییس جمهورهاش باید اعدام بشند برگشته به پوتین میگه جنایتکار جنگی. دیگ به کتری میگه روت سیاه. آمریکا صد پله بدتر بوده و هست. روسیه اگه زمان کمونیسم به همراه آمریکا به صدام کمک کرد و در دورانی خاص از جمله زمان یلتسین غربگرا حاضر نشد به ایران کمک نظامی کنه آمریکا مدام علیه ایران جنگ و جنایت و کارشکنی و کودتا کرده و همچنان انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آره فقط آمریکایی ها پشت ملت ایران بودن مخصوصا توی کودتا 27 مرداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پوتین.
درود بر ارتش قدرتمند روسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
جنایتکار که نباید شاخ و دم داشته باشه ...عهدنامه گلستان و ترکمنچای و نیروگاه اتمی ۲۵ ساله بوشهر و خیانت در گفتگوی های برجام و تحمیل خواسته های خود در همه زمینه ها و اجازه ندادن به ایران و ایرانی در جهت رفاه و آسایش با چهره منافقانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خوبه این بنده خدا چشم آبی نیست چجوری تروریست شد؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بایدن بره قرصای آلزایمرشو بخوره معلومه کی جنایتکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
یه طوری اخبار رو نشر میدید انگار اوکراین به روسیه تجاوز کرده و روسیه مظلوم واقع شده، و مردم روسیه آواره شدن و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
همینه ک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من روسیه شکست میخوره اما نه شکستی فوری .سالها جنگ ادامه پیدا میکنه ..با سرنوشتی تقریبا نامعلوم . و فرسایشی .
جنگ به این اسونیا نیست که کسی فکر کنه نقشه بکشه و بره بگیره تو دو روز و تمام .اینجوریا نیست . فرسایشی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من در المان زندگی کردم قبلا .وقتی سیاستمداران المانی میگن ما دخالت نمیکنیم .منظورشون اینه که ضربه و شکستی بس سخت و مهلک در انتظار روسیه هست .برخلاف تصور همه .
دوستان جنگ و اداره کردن جنگ ساده نیست .خیلی وقتها اونی که به ظاهر پیروزه شکست میخوره . این طبیعت جنگ هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مزخرف نگو. معلومه که جنابعالی تو آلمان زندکی نمیکنی. تو غار پشت کوه زندگی میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام
سال نو مبارک
پیشنهاد می‌کنم راجع به بیماری نادر [SMA] تحقیق کنید.
هم برای پیشگیری از به دنیا آمدن نوزاد مبتلا به آن و دعا برای آنها؛
هم اگر خواستید برای کمک به هزینه‌های درمان و نگهداری کودکان مبتلا به آن؛
هم برای کمک و حمایت رسانه‌ای از آنها.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نام بیماری را در اینستاگرام یا گوگل سرچ نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بایدن خودش کثیف ترین،جنایت کارترین،مریض ترین،آدم دنیاست...لعنت بر آمریکا و انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
زنیسکی خودش جانی وشریک جرم جنایت هستش دست نشانده امریکا هر کی باشه خودش هم جنایتکار هستش هرجا امریکا پا گذاشته اونجا مکان جنگ وجنایت بوده هرکشوری اگه مورد تهدید قرار بگیره توسط کشور دیگه حتما باید مقابله بکنه اینجا جای جنایتکار ومتخاصم با مدافع را عوض کردن تا دنیا باب میل امریکا علیه روسیه شود که باید میزد تو گوش زنیسکی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
به نظر شما کشت و کشتار مردم غیرنظامی چیزی بجز جنایت جنگی هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی صهیونیست چقدر طرفدار دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روزی که دور هم نیست ، سیلی محکمی خواهیم خورد از این حمایتِ ...از روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بی بی سی یا شبکه من و تو بهت گفتن...ترسیدی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ها باشه تو فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اسپوتنیک به شما چی گفته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
هنوز شیفته ی غرب هستید؟!!!!!!!!
برو از زلنسکی بپرس دل بستن به اروپا و آمریکا خوبه یا بد تا جوابت را بده که چه بلایی سرش آمده بخاطر اعتماد به غرب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تمام جنایت ها که در این کره خاکی انجام میشود 1 آمریکا 2 اسرائیل وسه کشور اروپایی انگلیس -فرانسه - آلمان نازی اینا روی شیطان را سفید کرده واز او پیشی گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
از روسها کثیف تر در جهان وجود ندارد.درود بر رییس جمهور شجاع اکرابن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آفرین بر آدم چیز فهم . ولی هستند یک سری افراد که نمی خواهند بفهمند که آمریکا و اروپا ام الفساد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این منفی دهندگان چه کسانی هستند .بروند یک کم تاریخ بخوانند حداقل تاریخ ایران و کشورهای اسلامی و بعد رای بدهند .خفته را میشود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی سریع زیرو رو نمیکنی همه جیز را همه چی از توش درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
طرف حمله کرده به یک کشور دیگه. کشورو بسته به موشک و بمباران کردم زمین و هوا. اونوقت میگین که جنایتکار جنگی نامیدن پوتین نابخشودگی است؟ شما دیگه کی هستین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
امریکا که بمب اتم به ژاپن نزد ویتنام کم جنایت نکرد یمن و عراق و افغانستانو و اینا جنایت نیست که حمله به اوکراین سراسر آمریکایی و جنایتکار عیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
منظورت از طرف رییس جمهوریها آمریکا نیست؟ ۱۱ میلیون فقط بعد از جنگ جهانی دوم کشتند. اصلا پوتین هیچ دلیلی برای حمله به اوکراین هم نداشت این جنایتکاران غربی در جایگاهی نیستند که بخواند کس دیگه‌ای رو متهم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
لطفا در مورد سردمداران آمریکا و اروپا که باعث قتل میلیونها مسلمان و غیرمسلمان از ویتنام و کره و افغانستان و عراق و سوریه و یمن والجزایر و لیبی و .....شده اند هم اظهار نظر بفرمایید که آیا جنایتکار جنگی هستند یا نه؟یکطرفه قضاوت نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مگه نگفتم تو که از سیاست چیزی سرت نمیشه، بهتره سکوت کنی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مردم آمریکا و اروپا اگه می خواهند که به سرنوشت مردم اوکراین دچار نشوند باید هرچه سریعتر از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که در جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند قبل از اینکه خیلی دیر شده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
دیگ به دیگ میگه روت سیاهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه هرچه جنگ رو طولانی تر کنه بدتر میشه اوضاع باید سریع از هر راهی که شده کیف رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین قشنگ شخم زده شده. زلنسکی رقاصه هم یا کشته شده و نمیگن و یا به یکی از کشورهای اروپایی فرار کرده و تو سوراخ موش مخفی شده.
انشاءالله بعد از اوکراین نوبت فرانسه و انگلیس و.....خواهد بود . بزن اون دست قشنگه را . هووووووررررررااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
شما تفکر داعشی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تفکر فاسد داعش اینه که مسلمون بکش
که مشخصه داعشی ها یهودی هستند
باید تمام یهودیان به درک واصل شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
دیگه به دیگ میگه روت سیاه
آمریکایی ها وقتی سردار سلیمانی را هدف قرار دادن شهیدش کردن کسی بهشون نگفت جنایتکار جنگی.. بی شرف های روزگار....
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
باز هم خاطره تجاوزات روسیه در عهد قاجار وتصاحب غیر قانونی بخش بزرگی از کشور در عهد قاجار وسلاحهای روسی که خون جوانان وطن را در جنگ میان ایران وعراق بر زمین ریخت در ذهن وطن پرستان تداعی میکند.مرگ بر متجاوزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
زمان قاجار ما ضعیف بودیم ولی الان کشور ما در کنار روسیه و چین یک ابر قدرت هست...البته خیلی ها هنوز تو خوابن و نمی‌خوان این واقعیت رو قبول کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تو خودت زیر پرچم آمریکایی باید اینو بگی قاجار یکی بودن مثل تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه عددی نیست ‌. اینقدر در ذهنت بزرگش نکن. آمریکا بزرگترین قدرت تاریخ بشر است. آمریکایی‌ها را بیرون انداختیم. ( هزاران نظامی آمریکایی قبل از انقلاب در ایران بودند) شوروی اگر قدرت داشت جمهوری هایش را از دست نمی داد. روسیه هم اگر پایش را کج بگذارد چند موشک که بخورد مانند شوروی به چند قسمت نامساوی تقسیم میشود. لطفا"کسی نگران ایران نباشد . آمریکا سردار دلها را به قتل می رساند، در ایران عملیات نظامی انجام می دهد(در طبس)،با کودتا پهلوی را که با ثریا فرار کرده بود را برمیگرداند،هواپیمای مسافربری ما روی خلیج فارس خودمان می زند،در افغانستان و عراق و سوریه که پاره تن ما هستند عملیات نظامی انجام میدهد، خون میلیونها سرخپوست و میلیونها سیاهپوست را پایمال کرده است ، میلیونها نفر را در ویتنام و کره و ژاپن و...کشته است،ثروتمندترین قاره جهان (آفریقا ) را به فلاکت کشانده است، آنوقت ما را از وهم و اوهام و تخیلاتشان می ترسانند .
دیگر باید بگوئیم التماس خنده یا قهقهه یا تمسخر
آخرین اخبار