دیدار یاران آزمون و قدوس با حریفان داخلی/ فوتبال باشگاهی اروپا در سایه الکلاسیکو

رقابت‌های فوتبال باشگاهی اروپا با برگزاری دیدار‌هایی در لیگ برتر انگلیس، بوندس لیگا و سری آ ادامه خواهد یافت.

رقابت‌های فوتبال باشگاهی اروپا امروز (یکشنبه) در کشور‌های، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و آلمان ادامه پیدا می‌کند و در مهمترین بازی رئال مادرید و بارسلونا در چارچوب هفته ۲۹ رقابت‌های لالیگا به مصاف هم خواهند رفت تا یک الکلاسیکوی دیگر را  برگزار کنند.

الکلاسیکو

مسابقات فوتبال باشگاهی امشب در قاره اروپا و شاید در تمام دنیا تحت الشعاع دیدار تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا باشد. این بازی از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آغاز خواهد شد.

رئال مادرید با ۶۶ امتیاز از ۲۸ بازی در صدر جدول لالیگا قرار دارد و بارسلونا هم با ۵۱ امتیاز از ۲۷ بازی در رتبه سوم جای گرفته است.

گرچه اختلاف ۱۰ امتیازی رئال با تیم دوم یعنی سویا به این معنی است که شکست در این بازی تاثیری در جایگاه کهکشانی‌ها ندارد، اما اهمیت وحساسیت این بازی فراتر از جدول و ۳ امتیاز است.
بارسلونا که با آمدن ژاوی هرناندز جان گرفته و از رتبه نهم به سوم رسیده است برای حفظ اعتیار و حیثیت خود برای پیروزی قدم به برنابئو خواهد گذاشت.

  رئال برابر بارسا

  • پیش از این، ۲ تیم در نیمه نهایی سوپر جام به مصاف هم رفتند که رئال با پیروزی ۳-۲ صدمین برد خود در تاریخ الکلاسیکو را جشن گرفت.
  • رئال در ۵ بازی آخر خود مقابل بارسا به پیروزی رسیده است.
  • در مسابقاتی که در قرن ۲۱ در مادرید برگزار شده بارسا تیم برتر بوده (۱۰ به ۸) و گل‌های بیشتری به ثمر رسانده است. (۴۱ به ۳۴). اما این تیم ۲ بازی آخر خود را باخته و ممکن است در این قرن برای اولین بار متحمل ۳ شکست متوالی شود.
  • از ابتدای فصل گذشته در میان تیم‌های ۵ لیگ برتر اروپا رئال مادرید به همراه اینتر کمترین شکست را داشت اند. (۶ شکست)
  • بارسا با ژاوی عملکرد خوبی داشته این تیم در هیچ یک از ۱۰ بازی خارج از خانه شکست نخورده که در ۹ بازی ژاوی سرمربی تیم بوده است. او ۵ پیروزی و ۴ تساوی به دست آورده است.

لیگ برتر انگلیس

در ادامه هفته سی ام بازی‌های لیگ برتر انگلیس ۲ دیدار برگزار می‌شود، ابتدا یاران سامان قدوس در برنتفورد مهمان لسترسیتی خواهند بود و سپس تاتنهام و وستهام به مصاف هم خواهند رفت.

لسترسیتی - برنتفورد

از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه لسترسیتی در ورزشگاه کینگ پاور میزبان برنتفورد خواهد بود.

لسترسیتی با ۳۳ امتیاز از ۲۶ بازی در رتبه دوازدهم قرار دارد و برنتفورد هم با ۳۰ امتیاز از ۲۹ بازی در رتبه پانزدهم جدول جای گرفته است.

لستر در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند به رتبه دهم صعود کند و برنتفورد هم با کسب حتی یک امتیاز می‌تواند به رتبه چهاردهم برسد.

برنتفورد پس از دو شکست پیاپی برابر آرسنال و نیوکاسل، در هفته‌های اخیر برابر تیم‌های پایین جدولی نوریچ و برنلی به ۲ پیروزی دست پیدا کرد.لسترسیتی هم که در رقابت‌های این فصل وضعیت چندان رضایت بخشی ندارد لیدزیونایتد را شکست داد و در دیدار آخر خود برابر آرسنال شکست خورد.

سامان قدوس

لستر در رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا با پیروزی برابر رن به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده و از روحیه خوبی برخوردار است.

  • این اولین سفر برنت‌فورد به کینگ پاور پس از تساوی سپتامبر سال ۱۹۹۲ است.
  • لستر از پنج بازی آخر خود برابر برنتفورد در ۴ بازی به پیروزی رسیده و یک تساوی به دست آورده است.
  • برنتفورد در ۱۰ بازی خارج از خانه برابر لسترسیتی فقط یکبار شکست خورده چهار بار پیروز شده و ۵ بار به تساوی رسیده است.
  • لسترسیتی در این فصل هر پنج بازی خود برابر تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ جزیره را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

تاتنهام - وستهام

در دیگر بازی امروز لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۰ تاتنهام میزبان وستهام خواهد بود.

این دو تیم رقابت تنگاتنگی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارند. هر دو تیم ۴۸ امتیازی هستند، اما وستهام به دلیل تفاضل گل بهتر و البته با یک بازی بیشتر در رتبه ششم قرار دارد و تاتنهام در رتبه هفتم جای گرفته است. پیروزی هر یک از دو تیم در این بازی آن‌ها را به رتبه پنجم خواهد رساند.

  • تاتنهام در ۱۹ بازی خانگی برابر وستهام فقط در دو بازی شکست خورده، ۱۰ پیروزی و ۷ تساوی داشته است.
  • تاتنهام در ۷ دربی لندن در این فصل ۵ شکست و دو پیروزی داشته  و  از این نظر کمترین امتیاز‌ها را در بین تیم‌های لندنی در این بازی‌ها کسب کرده است (۶ امتیاز). این در حالی است که وستهام از چهار دربی آخر خود در سه بازی به پیروزی رسیده و یک شکست داشته است. چکش‌ها در این فصل از دربی‌ها ۱۰ امتیاز کسب کرده اند.

بوندسلیگا

در چارچوب هفته بیست و هفتم مسابقات بوندسلیگا سه بازی برگزار خواهد شد که در یکی از این دیدار‌ها یاران سردار آزمون در تیم بایر لورکوزن مهمان تیم ولفسبورگ خواهند بود. این بازی از ساعت ۲۰ به وقت کشورمان آغاز خواهد شد.

لورکوزن با ۴۵ امتیاز از ۲۶ بازی در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارد و ولفسبورگ هم با ۳۱ امتیاز از از همین تعداد بازی در جایگاه دوازدهم به سر می‌برد.

حضور سردار آزمون در بایرلورکوزن باعث شده بازی‌های این تیم توجه فوتبال دوستان کشورمان را به خود جلب کند. جراردو سیوان سرمربی بایرلورکوزن از آمادگی بیش از پیش سردار آزمون خبر داد و عنوان کرد که او روز به روز به ترکیب اصلی نزدیک‌تر می‌شود.

سردار آزمون

سردار آزمون در چهار بازی پیشین تیمش به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد که در آخرین بازی در شکست یک بر صفر بایرلورکوزن برابر آتالانتا در یک هشتم نهایی لیگ اروپا دقیقه ۶۱ برای این تیم به میدان آمد.
حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا مهاجم ملی پوش کشورمان امشب در ورزشگاه فولکس واگن آرنا در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد گرفت یا خیر.

  • ولفسبورگ از ۴ بازی برابر بایر لورکوزن در سه بازی به پیروزی رسیده و یک تساوی داشته است.
  • بایرلورکوزن از ۱۵ امتیاز ممکن در دیدار‌های خارج از خانه برابر ولفسبورگ ۱۳ امتیاز کسب کرده که حاصل چهار پیروزی و یک تساوی بوده است.
  • ولفسبورگ در این فصل تا به اینجا ۴۰ گل دریافت کرده در حالی که در کل فصل گذشته ۳۷ گل خورده بود.
  • بایرلورکوزن در ۲ بازی اخیر خود نتوانست به پیروزی دست پیدا کند که این امر  برای اولین بار در این فصل رخ داد.

سری آ ایتالیا

در ادامه هفته سی ام مسابقات فوتبال سری آ ایتالیا امشب پنج دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی‌ها یوونتوس به مصاف سالرنیتانا می‌رود و آاس رم هم پذیرای تیم لاتزیو خواهد بود.

یوونتوس - سالرنیتانا

از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه یوونتوس میزبان تیم تازه وارد سالرنیتانا خواهد بود. یووه با ۵۶ امتیاز از ۲۹ بازی در رتبه چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد و سالرنیتانا با ۱۶ امتیاز از ۲۷ بازی در انتهای جدول به سر می‌برد.

پیروزی در این دیدار جایگاه هیچ یک از دو تیم را در جدول تغییر نخواهد داد.

یوونتوس

پیش‌بینی می‌شود یوونتوس بازی آسانی پیش رو خواهد داشت، زیرا این تیم در دو دیدار خانگی قبلی برابر سالرنیتانا به آسانی و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید.

  • یوونتوس از ابتدای دسامبر در میان پنج لیگ برتر اروپا در کنار سویا سویا شکست ناپذیر بوده است. این تیم در این مدت در ۱۴ بازی ۳۲ امتیاز به دست آورده که بیشتر از هر تیم دیگری در سری آ بوده است.

رم -لاتزیو

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ شهرآورد رم بین تیم‌های آاس رم و لاتزیو برگزار خواهد شد.

رم با هدایت ژوزه مورینیو از ۲۹ بازی ۴۸ امتیاز کسب کرده و در رتبه هفتم به سر می‌برد در حالی که لاتزیو از همین تعداد بازی ۴۹ امتیاز کسب کرده و در رتبه پنجم است.پیروزی در این دیدار جایگاه لاتزیو را تغییر نخواهد داد، اما رم می‌تواند به رتبه پنجم صعود کند.

  • دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر ۲ به سود لاتزیو به پایان رسید. در سه دربی گذشته لاتزیو ۲ بار و رم یک بار پیروز شده است.
  • رم از آوریل سال ۲۰۱۷ در چهار بازی خانگی برابر لاتزیو شکست نخورده است، سه بار پیروز شده و یک بار به تساوی رسیده است.
  • شاگردان مورینیو در ۸ مسابقه اخیر خود در سری آ شکستی نداشته‌اند آن‌ها به ۴ پیروزی و ۴ تساوی دست یافته اند. بهترین رکورد شکست‌ناپذیری آن‌ها ۹ بازی بود که فصل ۱۹-۲۰۱۸ با کلودیو رانیری به دست آوردند.
  • لاتزیو سال ۲۰۲۲ در ۶ بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است که از این نظر در میان ۵ لیگ برتر اروپا پس از رئال سوسیداد در جای دوم قرار دارد. این تیم در هشت بازی آخر خود در ۶ بازی گلی دریافت نکرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار