آتش سوزی در تگزاس آمریکا ۸۶ خانه را تخریب کرد + تصاویر

با رسیدن آتش سوزی بوته زار‌های غرب تگزاس به شهر «کربن» ۸۵ درصد این شهر طعمه شعله‌های آتش شد.

آتش سوزی بوته زارها در ایالت تگزاس آمریکا، ۸۶ خانه و بیشتر شهر «کربن» از توابع این ایالت را از بین برد. این آتش سوزی در حالی رخ می‌دهد که چهار آتش سوزی در غرب دالاس ۲۲ هزار هکتار از زمین‌ها را سوزانده و معاون کلانتری که به فرار مردم کمک می‌کرد نیز در جریان این حادثه کشته شده است.

به گزارش رویترز، سرویس آتش نشانی تگزاس گفت که چهار آتش سوزی از چهارشنبه یا پنجشنبه در شهرستان ایستلند، در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب دالاس شعله ور شده و تنها حدود ۳۰ درصد آن مهار شده است.

روزنامه‌های محلی با انتشار عکس‌هایی از خانه‌هایی که به آوار تبدیل شده بودند، گزارش داد که حدود ۸۵ درصد شهر «کربن» سوخته است.

به گزارش مورنینگ نیوز، این آتش‌سوزی‌ها در اثر باد‌های شدید و خشکی مراتع، آتش ظرف سه ساعت شهر را درنوردید. یکی از محلی‌ها می‌گوید: «به هر طرف که بچرخید، به نظر می‌رسد بمبی منفجر شده است. من قبلاً این مکان را در دود دیده بودم، اما هرگز به این شکل نبود».

وزش باد‌های گرم و نبود رطوبت به آتش سوزی دامن زده است و مناطق وسیعی را در بر گرفته است. این موضوع سبب تخلیه برخی از ساکنین منطقه شده است. ده‌ها نیروی آتش نشان همراه با خودرو‌های آتش نشان و بالگرد در حال خاموش کردن شعله‌های آتش هستند.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس روز جمعه در ۱۱ شهرستان تگزاس اعلام فاجعه کرد.

آتش سوزی

تگزاس آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خداوند بر مسند حق نشسته و حکم او برقرار است
آخرین اخبار