اردوغان در نشست ناتو شرکت می‌کند

رئیس جمهور ترکیه به منظور شرکت در نشست سران کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به بروکسل سفر می‌کند.

این نشست ۲۴ مارس به منظور بررسی جنگ روسیه و اوکراین و تحولات منطقه در مقر ناتو در بروکسل برگزار می‌شود.

سران کشور‌های عضو ناتو ۲۵ فوریه نیز در نشستی مجازی شرکت کرده بودند.

رئیس جمهور ترکیه و هیئت همراه ۲۳ و ۲۴ مارس در بلژیک خواهند بود. اردوغان موضع ترکیه در قبال بحران روسیه و اوکراین همچنین تلاش‌های خود و دیگر مقامات ترکیه برای برقراری آتش بس و پیشنهاد‌های آنکارا برای حل بحران را برای سران ناتو تشریح خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، سران ناتو در اجلاس بروکسل علاوه بر بررسی وقایع اوکراین گام‌هایی را که باید برای تقویت توان دفاعی و بازدارندگی ناتو برداشته شود، بررسی خواهند کرد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اولاف شولتس صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در اجلاس سران ناتو در بروکسل شرکت خواهند کرد.

اردوغان در حاشیه این اجلاس با سران برخی کشور‌ها به صورت دو جانبه دیدار خواهد کرد.

درخواست آمریکا از ترکیه برای انتقال سامانه اس -۴۰۰ به اوکراین

اردوغان در حالی  در نشست ناتو شرکت می‌کند که مقامات آمریکایی این ایده را مطرح کرده اند که دولت ترکیه سامانه پیشرفته ضد هوایی اس -۴۰۰ را در اختیار اوکراین قرار دهد.

نشریه نیویورک تایمز در پایگاه اینترنتی خود نوشت:مقامات آمریکایی این ایده را مطرح کرده اند که دولت ترکیه سامانه پیشرفته ضد هوایی اس -۴۰۰ را در اختیار اوکراین قرار دهد. این سامانه همان سامانه روسی است که مقامات آمریکایی چندین سال پیش ترکیه متحد ناتو را به دلیل خرید آن از مسکو، مجازات کردند. در حال حاضر دیپلمات‌های آمریکایی راهی پیدا کرده اند که هم ترکیه را از همکاری با روسیه دور کنند و هم یکی از قدرتمندترین و دوربردترین سامانه‌های ضدهوایی موجود را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
" منافقین از کفار بدترند"


(مرگ بر منافق)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
دولت ترکیه آنقدر صاف ساده بی سیاست نیست که آن سامانه پیشرفته ضد هوایی اس-۴۰۰را که از کشور روسیه وبا هزار خواهش تمنا به پوتین خریده ،در اختیار اوکراین قرار بده ،این یعنی خیانت به روسیه وپوتینه .اگر از روی نادانی این کار را بکنه اون وقت بابا پوتین ناراحت میشه میزنه به سیم آخر، اون وقت وای به حال ترکیه .
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
رفته بودیم ترکیه لیدر تور تعریف کرد کشتیای روسای بدبخت که از دادانل رد میشن باید دو سه هفته وایسن تا یه ناخدای ترک بره کشتی رو ببره تو روسیه
آخرین اخبار