سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

۱۴ درصد از جمعیت استان اصفهان هیچ واکسن کرونایی نزدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۴ درصد از مردم استان اصفهان هنوز هیچگونه واکسنی برای مقابله با کرونا دریافت نکرده‌اند.

پژمان عقدک، درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم را حدود ۷۶ درصد اعلام کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون دُز اول ایرانی بالای ۱۲ سال حدود ۸۸ درصد است.

درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ایرانی بالای ۱۲ سال حدود ۷۹ و در مجموع پوشش واکسیناسیون نوبت اول برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حدود ۸۳ درصد برآورد می‌شود.

او می‌گوید ٣۶.٧۶ درصدمردم استان دُز سوم واکسن را دریافت کردند که این رقم برای واکسن ایرانی حدود ۳۸ درصد است.

حدود پنج درصد از افراد پنج تا هشت سال تحت پوشش مراکز علوم پزشکی اصفهان نوبت اول واکسن کرونا خود را دریافت کردند.

عقدک درباره تعداد موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کووید- ۱۹ در استان اصفهان از ابتدا تاکنون گفت: یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ٣٧۶ نفر به این بیماری مبتلا شده اند که ۴۸۳ هزار و ۶٧ نفر از آن‌ها قطعی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شمار فوت شدگان قطعی کرونا از ابتدا تاکنون در استان را ۱۱ هزار و ۵۶۳ نفر بوده است گفت: ۶ هزار و ۵٨۶ نفر نیز با علائم مشکوک به این بیماری از دنیا رفته اند.

تعداد کل بستری شدگان کووید-۱۹ از ابتدا تا کنون ۲۰۱ هزار و ۷۱۷ نفر است که اکنون ۳۰۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۲ نفر از آن‌ها مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
از ابتدا تاکنون ۱۳۶ هزار و ۲۲۸ نفر از بیماران بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

عقدک می‌گوید با توجه به ایام عید نوروز و مسافرت و دید و بازدید‌ها باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی چه برای شهروندان و چه برای مسافران به عنوان اولویت قرار داده شود در غیر این صورت شمار مرگ و میر و ابتلا افزایش خواهد یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باز گذاشتن در و پنجره و همچنین فعال بودن تهویه هوا را از جمله موارد با اهمیت برای کاهش شیوع ویروس دانست و گفت: از سوی دیگر افرادی که واکسن نزده اند باید برای واکسن نوبت‌های مختلف به مراکز مربوطه مراجعه کنند تا بتوانیم وضعیت مناسبی را در ماه‌های آینده داشته باشیم.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.